פשוט להידבק

הטפטים חוזרים לאופנה - ובגדול! מהם הסוגים הפופולרים? כיצד מתאימים בינם לבין אופי הבית? ואפילו איך עושים זאת לבד ללא בעלי מקצוע? התשובות - בכתבה

הוא יכול לתפקד כפריט משלים בחלל או יתרה מכך, ככזה שמכתיב את הטון העיצובי, כך או כך חיפויי הקירות  עושים קאמבק ולהם תפקיד וכוח משמעותיים ביצירת אווירה בחלל. אז אילו טפטים קיימים וכיצד מתאימים בינם לבין אופי הבית? ואפילו איך עושים זאת לבד ללא בעלי מקצוע? קבלו הצצה:

 

"מגוון החיפויים המוצעים כיום רחב ומגוון וכמעט אינסופי. החל מאותם טפטים מוכרים עשויים ויניל ונייר, דרך כאלו העשויים חומרים טבעיים כדוגמת במבוק וקש ועד לאחרים טקסטיליים העשויים מבדים שונים כדוגמת פשתן ומשי. אלו מעוצבים בקשת רחבה של סגנונות כך שיתאימו לעיצוב חלל הבית בין אם לובש ארשת כפרית או מודרנית, מכותית או מינימליסטית," מסבירה שרית קרייתי גולדשטיין מגולדשטיין גלרי טפט.

"אחד מכללי המפתח בהתאמת הטפט לאופי הבית", מוסיפה מעצבת הפנים בר אלטוביץ, " הוא מציאת קו מקשר בינו לבין העיצוב הכולל. זה יכול לבוא לידי ביטוי בטקסטורה שמופיעה הן על הטפט והן בפריט אחר בחלל, בחומריות שמתכתבת עם החומר השולט בחלל וכן בצבעוניות משלימה והרמונית".

 

באיזה טפט נלביש את קירות הבית המאופיין בסגנון מודרני מתוחכם, את זה המאופיין באווירה חמימה וטבעית, את הנוסף עם ניחוח וינטאג' ואת האחרון שמזכיר את בתי האצולה? שרית קרייתי גולדשטיין, נרתמת למשימה.

 

חוזרים לביתה של סבתא

הכורסא בסלון פרחונית ומזכירה את זו משנות ה-50, את מדפי המטבח מקשטים כלי פורצלן מעודנים ובחדר השינה ריהוט עץ שגילו רב השנים ניכר במראהו- לא, לא מדובר בביתה של סבתא אלא בכזה המתחקה בסגנונו אחריו. עיצוב חלל הבית בסגנון המזוהה עם מראה הרטרו והוינטאג' האופייני לבית סבתא, מסתמן כאחד מסגנונות העיצוב והטרנדים המובילים. בין מגוון הטפטים המותאמים לעיצוב חלל זה ששילובם בו ייצור חלל במראה הרמוני, מצויים אלו שעוצבו בהשראת הסגנון הייחודי. טפטים בהדפס פרחוני עדין בגוונים רכים ואחרים בהדפסי העיטורים המוכרים לנו מכלי הפורצלן בצבעוניות של כחול ולבן עשויים להתאים במיוחד.

 

בדרך לתקופת הטירות

רבים בוחרים לעצב את הבית בסגנון מלכותי, כזה שלרגע נדמה כי איננו חל ביתי מודרני אלא כזה שמחזיר אותנו כמה מאות אחורנית אל טירתם של בני האצולה. זה לרוב, משלב בעיצובו בדים כבדים ועשירים, ריהוט עץ מאסיבי בסגנון עתיק וקשת צבעים חמה בה בורדו וזהב. להשלמת הקו העיצובי, ניתן לשלב בחלל טפטים העשויים מאותם חומרים הנמצאים בחלל או בדומה להם  בטקסטורה או במרקם. כך למשל, ניתן לחפות את קירות הסלון המאובזר בכריות נוי ובשטיח שעשויים קטיפה בטפטים המתהדרים בתבליטי קטיפה בסגנון עתיק, ואת חדר השינה שבו וילון ז'קארד ומצעי משי, בטפט שעשוי אחד מהשניים.

 

מתאימים לסגנון המודרני

בעוד שלחלל המעוצב בסגנון מלכותי, נבחר בעיקר בטפטים טקסטיליים, לחלל המעוצב בסגנון מודרני נתאים תמונת ענק לקיר. מדובר בטפט המודפס בהדפסה דיגיטאלית פרימיום הנראית כתמונת קיר אותנטית. את תמונת הענק רצוי לשלב על קיר אחד בודד בחלל החדר ולכן בין היתר, ההתאמה לסגנון המודרני שלרוב נקי ומינימליסטי בהשוואה לסגנונות העיצוב האחרים.  עולמות התוכן שבהשראתם מעוצבות תמונות הענק רבים ומגוונים כך שניתן לשלבם בחדרים השונים בחלל הבית- החל מהסלון עם תמונה תלת ממדית, דרך פינת האוכל עם זו המעוצבת בהשראת עולם הקפה ועד חדר השינה וחדר הילדים עם תמונות נופים או גיבורים בהתאמה.

  

הבית הטבעי

אחד מהטרנדים העיצוביים הבולטים המלווים אותנו מזה מספר שנים ונראה כי בשנה הקרבה הוא אף יתחזק הוא ה"אקו שיק", עיצוב חלל הבית תוך שימוש בחומרים טבעיים וירוקים דרך הרהיטים, האביזרים המשלימים וכן גם הקירות. במידה וחלל ביתכם מאובזר בלא מעט פריטים עשויים חומרים טבעיים כדוגמת קש ובמבוק תוכלו להשלים את האווירה עם טפטים שעשויים גם הם מחומרים אלו ומחומרים טבעיים אחרים. בכדיי ליצור מימד מקורי ולהופכם למוקד עניין וצבע בחלל שלא נבלע בין שאר הפריטים, ניתן לבחור בכאלו שצבועים בגוונים המהווים קונטרסט לצבעוניות השולטת. כך למשל, בסלון המאובזר בריהוט קש בגוון חול ים, לעצב את הקיר בטפט אקולוגי עשוי פשתן ושאר סיבים צמחיים בגוון סגלגל.

 

מתאימים לא רק לאופי הבית אלא גם לאופי החלל

"מלבד ההתאמה בפן העיצובי, חשובה לא פחות ההתאמה מבחינה פרקטית. כלומר, במידה ובוחרים בטפט לחדר הילדים, שידוע כחלל המועד לפורענות בכל הקשור ללכלוך, טביעות אצבעות ואפילו סימני טוש, כדאי לוודא שמדובר בטפט רחיץ, בכזה שניתן לנקותו בקלות במטלית לחה. טפט מסוג זה מתאים במיוחד גם לחלל המטבח ופינת האוכל. בנוסף, בבחירת טפט לחלל סלון שמואר במיוחד וחשוף במרבית שעות היום לקרני השמש, בחרו בכזה שעמיד בפניהן ושלא דוהה עם הזמן ומאבד את גווניו המקוריים".

 

לאחר שבחרנו את הטפט המתאים לאופי הבית, הגיע העת להדביק.

 

אז כדי לעשות זאת נכון קיימים ארבעה שלבים הכוללים הכנת דבק, מדידות, הדבקה והידוק.

כדאי לזכור שהדבקת חיפויי הקירות דורשת דיוק רב ועבודה בשניים בהחלט יכולה להקל על התהליך.

 

שלב ראשון - למדוד : מדדו את אורך הקיר מהתקרה עד לרצפה. אם ברצונכם לכלול גם את הפאנל, חשבו גם אותו. לאחר מכן גזרו עם מספריים מהטפט את האורך הרצוי והוסיפו "עודף" של שלושה סנטימטרים.

 

שלב שני - הכנת דבק: ההדבקה נעשית על ידי דבק טפטים מיוחד שמגיע לרוב בצורת אבקה אותה מוהלים במים. הקפידו על ההוראות המצורפות וערבבו היטב עד לקבלת מרקם חלק ואחיד.

 

שלב שלישי - הדבקה: מרחו את הדבק באמצעות המברשת והתחילו להדביק את הטפט מהתקרה אל הרצפה. חשוב להקפיד לעשות זאת ישר ככל הניתן ולשם כך כדאי לעצור כל פעם ולבדוק ממרחק האם הטפט מונח היטב.

 

שלב אחרון - הוצאת בועות אויר: בכדי לחזק את פעולת ההדבקה ולמנוע בועות אויר, יש לעבור עם רולר או מגב בתנועות אחידות בכיוון אחד. אם בכל זאת נשארו בועות אויר, ניתן לפוצץ אותן בקלות בעזרת מחט.