עפולה במגמת עלייה

עליזה כהן, מנכ''ל אנגלו סכסון PROJECTS –''בעפולה מגמה ערה בחזרתם של צעירי העיר שעזבו בשנות התשעים המאוחרות ובהמשך בתחילת שנות האלפיים''.

עפולה המונה כיום יותר מ – 40 אלף תושבים, ולאחר כמעט שני עשורים של היחלשות כלכלית וחברתית עוברת העיר תפנית בשלוש השנים האחרונות הבאות לידי ביטוי בבנייה מסיבית למגורים היוצרת את השכונה החדשה – רובע יזרעאל המוסיף חלקים חדשים וחיזוק לשכונות הוותיקות ואשר יהיה בו פארק ציבורי ענק.

 

מבדיקה שנערכה בחברת אנגלו סכסון  PROJECTS עולה כי שווקו לאחרונה תשעה מגרשים לבנייה של 434 יחידות דיור, וההצעות הזוכות עמדו על מחיר כפול מהמחיר ששולם על קרקעות דומות בעיר בשנת 2006. "המפתיע הוא" – אומרת עליזה כהן מנכ"ל החברה – "כי מדובר במכרזים שפורסמו ללא הצלחה כבר יותר מפעמיים ובמקרים מסוימים אפילו שש פעמים לאורך העשור האחרון".

 

עוד עולה מסקר שוק שביצעה חברת אנגלו סכסון PROJECTS , כי 55% מהרוכשים המגיעים לרובע יזרעאל הם זוגות צעירים ומשפחות הגרים בעיר עפולה והמחפשים לשדרג דיור. תושבי עפולה מזהים את רובע יזרעאל כשכונה איכותית ואוטונומית המכילה את כל השירותים הנלווים, כגון: מרכז מסחרי, מוסדות חינוך, פארק עפולה רחב המימדים ובית חולים העמק הנמצאים בסמיכות לשכונה.

 

25% מהרוכשים מגיעים מאזורים כמו: נצרת עילית, מגדל העמק, בית שאן והסביבה. כך לדוגמא האוכלוסייה הגרה בנצרת עילית והמרוחקת כ – 10 דקות נסיעה מעפולה מחפשים מקום מגורים חדש שאינו מצריך שינוי דרמתי מסביבתם הגיאוגרפית ורובע יזרעאל מהווה עבורם את הפתרון האידיאלי לצורך כך, מה שמאפיין גם את האוכלוסייה המגיעה מבית שאן, מגדל העמק והיישובים בסביבה, גורם נוסף להגירה הינו מצב בו תושבי נצרת המעוניינים לשפר את איכות מגוריהם רוכשים דירות בנצרת עילית.

 

20 הם משקיעים ממרכז הארץ ומאזור השרון. משקיעים אשר זיהו את הפוטנציאל הטמון באזור, מה גם שעומד לקום באזור פארק הי – טק המחזק את העובדה כי ערך הנכסים באזור יעלה בשנים הקרובות, והתשואה על השכרת הדירות יכולה להגיע לכ –  6% בשנה.

 

כהן מציינת כי אם פתיחת שיווק הדירות החדשות ברובע יזרעאל בשנת  2010 , מחירי הדירות עמדו על סכום של 750 אלף שקל ל – 800 אלף שקל לדירת 4 חדרים – כיום דירת 4 חדרים בשטח של כ – 100 מ"ר, נמכרת במחירים הנעים סביב 800 אלף שקל ל – 870 אלף שקל, מה שמשקף עלייה של כ – 6% ותמשיך בעלייה מתונה של עוד כ – 3% בשנה הקרובה, זאת עקב ביקושים ההולכים וגוברים למגורים במקום במיוחד לאור מגמה ערה בחזרתם של צעירי העיר שעזבו בשנות התשעים המאוחרות ובהמשך בתחילת שנות ה – 2,000. 

 

"עליית מחירי הדירות לא פסחה גם על מרכז העיר" – מוסיפה כהן – " שוק דירות יד השנייה התחזק לזרם גדול של מחפשי דירות ברחובות בהם ישנה בנייה רוויה כדוגמת רחוב הדסים ואורנים (הנחשבים לרחובות יקרים) ושם דירות 3 – 4 חדרים נמכרות במחיר של בין 600 אלף שקל ל – 800 אלף שקל. בתים דו משפחתיים בשטח של כ – 160 מ"ר נמכרים במחירים של בין 1.200 מיליון שקל ל – 1.400 מיליון שקל.