עיריית הרצליה ורשות המקרקעין הסתכסכו – והפרויקט מוקפא

מדוע התפוצץ המשא ומתן בין עיריית הרצליה לרשות מקרקעי ישראל? דווקא על סף חתימת הסכם גג, לאחר התדיינות של יותר משנה, נקטע הליך המו''מ.

מדוע התפוצץ המשא ומתן בין עיריית הרצליה לרשות מקרקעי ישראל? דווקא על סף חתימת הסכם גג, לאחר התדיינות של יותר משנה, נקטע הליך המו"מ, שבמסגרתו אמורות להיות משווקות ומושכרות אלפי דירות בעיר. כל אחד מהצדדים מאשים את הצד השני, וכרגע, הפרויקט תקוע.

 

אלפי דירות בהליך מואץ
רשות מקרקעי ישראל התעתדה להפשיר קרקעות בשלושה מתחמים בשטח המוניציפלי של הרצליה, על מנת לשווק 7,500 יחידות דיור, מהן כמה מאות להשכרה לטווח ארוך. המתחמים ממוקמים באפולוניה, גליל ים ואזור הרצליה ב'. אולם לפי מה שנראה כרגע, התהליך רחוק מסיום. 

שני הגורמים הדומיננטיים – המינהל ועיריית הרצליה – הסתכסכו ביניהם, והמשא ומתן נגדע.
לטענת רשות מקרקעי ישראל, עיריית הרצליה הפגינה סחטנות בלתי נסבלת במהלך המשא ומתן. לעומת זאת, עיריית הרצליה טוענת כי המינהל מפלה אותה לרעה, וכי רשויות מקומיות אחרות כמו ראשון לציון ומודיעין קיבלו תנאים טובים בהרבה.

 

רשימת דרישות מנופחת
לטענת המינהל, רשימת הדרישות המנופחת של העירייה כללה בין היתר: בניית מחלף חדש, שדרוג התחבורה הפנים עירונית, הקצאת חלק מהדירות רק לבני העיר. העירייה מצידה גורסת כי הבעיה נעוצה בכך שהמינהל חזר בו מהתחייבויותיו, כולל התחייבויות משפטיות והתחייבויות למימון עלויות. כפי שזה נראה כעת, הפרויקט לא יצא לדרך עד שתורכב ממשלה חדשה ותפתור את המשבר. בינתיים, עוד  פרויקט לדיור בר-השגה קופא על שמריו עקב חילוקי דעות בין ארגוניים.