עיכובי בנייה בדירות חדשות מקבלן

כל מי שמחפש דירה חדשה (ולא דירת יד שניה) יכול לרכוש דירה ישירות מהקבלן אך צריך לקחת בחשבון כי יכולים להיות גם לא מעט עיכובי בנייה, אשר יגמרו לרוכשים להפסדים לא קטנים. לא תמיד זה קורה ולעיתים הכל הולך ''חלק''...

כל מי שמחפש דירה חדשה (ולא דירת יד שניה) יכול לרכוש דירה ישירות מהקבלן אך צריך לקחת בחשבון כי יכולים להיות גם לא מעט עיכובי בנייה, אשר יגמרו לרוכשים להפסדים לא קטנים. לא תמיד זה קורה ולעיתים הכל הולך 'חלק', אך כאשר עיכובי הבנייה מתחילים להגיע, זוהי צרה לא קטנה. עיכובי בנייה יכולים להיות מכל מיני סיבות, אך כל עיכוב שכזה הוא בלתי נסבל מצד הרוכשים. עוד על עיכובי קנייה בדירות חדשות מקבלן בכתבה הבאה.

מדוע כדאי לקנות דירה מקבלן?

יש לא מעט סיבות בגינן כדאי לקנות דירות חדשות דווקא מקבלנים. בדרך כלל המחיר יהיה נוח יותר, וככל שקונים את הדירה מוקדם יותר, כך המחיר עוד ירד. לעומת זאת, כאשר רוכשים דירה מגורם מתווך, המחיר יכול להיות גבוה יותר מאשר במקרה של רכישה ישירות מהקבלן. חשוב לזכור כי כאשר קונים דירה מקבלן או מיזם בשלב התכנון בלבד, הסיכון הוא גבוה למדי ואז גם המחיר הוא נמוך יותר. בדרך כלל, ככל שרוכשים את הדירה סמוך יותר למועד הכניסה לדירה, כך המחיר עולה כי הסיכון יורד. אך מצד שני, ככל שהדרך אל הדירה המוכנה היא ארוכה יותר, כך יש גם יותר סיכויים ואפשרויות לעיכובי בנייה למיניהם. יש לא מעט דברים שיכולים לקרות ותקלות שיכולות להתרחש כאשר קונים דירה, ולכן חשוב להקפיד על האיכות והמקצועיות של הקבלן או היזם ממנו רוכשים את הדירה. אך גם הקבלן המוכשר ביותר יכול להיתקל בבעיות שלעיתים אפילו אינן באשמתו. בעיות אלה יכולות לגרום לעיכובים משמעותיים ועקב כך גם לנזקים כספיים לרוכשים.

מאילו עיכובים כדאי להיזהר במיוחד?

העיכוב הנפוץ ביותר הוא עיכוב במועד בו הדירה מוכנה. עיכוב שכזה יכול לקרות מאין ספור סיבות. חלק מהסיבות תלויות בקבלן עצמו (למשל תכנון לא נכון של הזמנים, בחירה של אנשי מקצוע איטיים, רשלנות של הקבלן או אפילו עיכובים מכוונים על מנת להרוויח כסף) וחלק מהעיכובים לא תלויים בקבלן (בין היתר - פגעי מזג האוויר, הליכים בירוקרטיים של הרשות המקומית ועוד). כמובן שככל שתכניסו יותר עיכובים אפשריים לחוזה הרכישה, כך תגרמו למצב בו אם יתרחש עיכוב תפסידו פחות כסף. לכן, יש לציין באופן מפורש את מועד הכניסה לדירה וכן את הקנס שהקבלן ישלם עבור כל יום של איחור. מומלץ מאוד להתייעץ עם עורך דין מקצועי שינסח עבורכם את החוזה הטוב ביותר עבורכם, גם בכל הקשור לעיכובים אפשריים. מכיוון שעיכובי בנייה יכולים לנבוע ממגוון רחב של סיבות (בין היתר מכוח עליון, מחסור בחומרים, שביתות למיניהן, שינויים שיש לערוך בדירה, רשלנות של הקבלן ועוד), כדאי מאוד שתהיו מכוסים מבעוד מועד על מנת שתצמצמו למינימום האפשרי את הנזקים שלכם במקרה של עיכובי בנייה.

לסיכום - עיכובי בנייה בדירות חדשות מקבלנים מתרחשים לא מעט ולכן על הרוכשים להיערך אליהם ולהכניס כל עיכוב אפשרי לחוזה הרכישה. רק כך תמנעו נזקים כספיים בגין העיכובים הללו ותוכלו 'לישון בשקט בלילה' עד ליום הכניסה לדירה שרכשתם.