סיכום הדרכים להשכרת דירות

מצאתם דירות להשכרה מתאימות - מה עושים עכשיו?

כל מי שמחפש דירות להשכרה בישראל יכול לעשות זאת כיום בקלות, בעיקר בזכות האינטרנט ולוחות הדירות הרבים המופיעים בה. בעבר, רוב הדירות להשכרה הופיעו במודעות בעיתונות הכתובה ולא ניתן היה לסנן אותן בצורה יעילה. מאז פריצתה של רשת האינטרנט לחיינו בעוצמה כה רבה, נפתחו אין ספור לוחות דירות בהם מופיעות דירות להשכרה, דירות למכירה, בתים פרטיים ואפילו מחסנים וחניות. לכן, כל מי שמחפש דירות להשכרה בישראל, בין אם המדובר בדירות באיזור הצפון, הדרום או המרכז, יכול לעשות זאת כיום בקלות גדולה יותר מאשר לפני עשור או 2 . עוד בנושא זה בכתבה הבאה.

 

איתור יעיל של דירות להשכרה

כמעט כל דבר שתחפשו ניתן למצוא כיום באינטרנט ובוודאי דירות להשכרה ולמכירה. יש כיום מספר לוחות דירות גדולים וידועים בהם ניתן לאתר דירות להשכרה ועוד עשרות לוחות קטנים יותר אשר ניתן להיעזר גם בהם. כמובן שלא מומלץ להסתמך רק על האינטרנט אלא גם על מתווכים מובילים באיזור בו אתם מחפשים דירות להשכרה. חלק מהדירות להשכרה נמצאות בבלעדיות אצל מתווכים מסויימים ולכן כדאי לערוך גם סבב שיחות או פגישות אצל כמה משרדי תיווך. בנוסף לכל אלה, ניתן עדיין להיעזר גם במדיה המודפסת וגם כמובן בחברים ומכרים אשר שמעו על דירות שמתפנות. שיטת "מפה לאוזן" מתבררת לעיתים כשיטה הטובה ביותר, מכיוון שבשיטה זו אתם לרוב תשמעו על הדירה לפני שהיא מגיעה ללוחות הדירות (ואז כולם יכולים להגיע אליה). אחד מהדברים החשובים ביותר בחיפוש אחר דירות להשכרה הוא המהירות. אם תגיעו לדירה מסויימת לפני כל שאר המחפשים, תיצרו לעצמכם יתרון גדול וחשוב. שילוב בין כל שיטות החיפוש הללו הוא שילוב מנצח ויוביל אתכם לדירה שתתאים לכם תוך זמן קצר יחסית.

 

מצאתם דירות להשכרה מתאימות - מה עושים עכשיו?

לאחר תהליך חיפוש וסקר שוק מקיף, סביר להניח שתמצאו כמה דירות להשכרה שמתאימות לכם במיוחד. כעת הגיע הזמן לבקר בדירות הללו ולהשוות ביניהן. מומלץ לבקר בכל דירה לפחות פעמיים (באור יום ובחושך) ולבדוק דברים חשובים כמו מצב הצנרת, מצב הקירות, מצב מערכת החשמל, המצב הכללי של הדירה, המראה של הבניין, האם יש מעלית וחניה וכו'. כל אלה משפיעים כמובן על מחיר השכירות ועליכם להחליט מה חשוב לכם יותר ומה פחות. לאחר שצמצמתם את האפשרויות לדירה אחת או 2, הגיע שלב המשא ומתן. למחיר יש בהחלט השפעה, אך לא תמיד מומלץ לבחור דווקא בדירה הזולה ביותר. אל תתביישו להתמקח ובחרו לבסוף את הדירה שמתאימה לכם ביותר אשר נמצאת בתקציב שלכם. השלב הסופי הוא שלב החתימה על חוזה השכירות, ומומלץ בשלב זה להתייעץ עם עורך דין איכותי המתמחה בתחום. אם תפעלו בחוכמה וביעילות תוכלו לקצר את זמן החיפושים ולאתר במהירות דירה להשכרה שמתאימה בדיוק לצרכים שלכם!