סידורים לפני מעבר דירה

מעבר דירה הוא פרוייקט לא פשוט אך אם תתכוננו אליו בהתאם ותעשו את כל הסידורים בצורה מסודרת, המעבר יעבור בצורה נעימה וחלקה. עוד על הסידורים שיש לעשות לפני מעבר דירה בכתבה הבאה.

כל אחד שעבר דירה מימיו, יודע כי יש אין ספור סידורים שיש לעשות לפני שעוברים דירה.  לפני הכל יש לאתר את הדירה המתאימה, ולאחר האיתור יש לנהל משא ומתן עם בעל הדירה ולחתום על חוזה, אך גם לאחר שמסיימים את כל השלבים הללו, יש עוד עבודה רבה. יש לארוז את הבית, להחליט מה לוקחים ומה זורקים, לאתר מוביל איכותי, למצוא גן מתאים לילדים (או בית ספר), וזוהי רשימה חלקית בלבד. מעבר דירה הוא פרוייקט לא פשוט אך אם תתכוננו אליו בהתאם ותעשו את כל הסידורים בצורה מסודרת, המעבר יעבור בצורה נעימה וחלקה. עוד על הסידורים שיש לעשות לפני מעבר דירה בכתבה הבאה.

 

לפני הכל - יש לאתר את דירה מתאימה!

 

לפני שמתחילים עם כל הסידורים, יש לאתר דירה המתאימה לצרכים שלכם וכמובן גם לתקציב. זוהי משימה לא פשוטה שיכולה להימשך חודשים ארוכים ועם קצת מזל שבועות בודדים. ניתן כיום לאתר דירות מתאימות באמצעות לוחות הדירות באינטרנט, מודעות בעיתונות הכתובה, מתווכים הפועלים באיזור בו מחפשים ושיחות עם חברים ומכרים (שיטת "מפה לאוזן"). זהו למעשה "הסידור" הראשון שיש לבצע - איתור הדירה המתאימה. לאחר שמאתרים דירה יש לנהל משא ומתן קשוח עם בעלי הדירה ולחתום על חוזה ברור, מפורט ומסודר (רצוי מאוד להתייעץ עם עורך דין איכותי בשלב זה). אך גם לאחר שחתמתם על החוזה, לא הסתיימו הסידורים שלכם. נהפוך הוא - הם רק התחילו! רוב האנשים בישראל זקוקים להלוואת משכנתא על מנת שיוכלו לממן את הדירה, ולכן זהו סידור חשוב ביותר (המתבצע לעיתים עוד לפני החתימה הסופית על החוזה). דברו עם מספר בנקים, השוו הצעות, היעזרו במחשבוני משכנתא, וכל זאת על מנת להשיג את המשכנתא הטובה ביותר עבורכם. אז יש לכם דירה חדשה שמצאתם ואפילו מימון מהבנק, עכשיו הגיעה העת לארוז את הדירה הישנה ולהיפרד ממנה.

 

אריזה יעילה ואיתור חברת הובלות איכותית

 

תהליך האריזה הוא מתיש למדי ויכול להפוך לסיוט מתמשך אם לא מבצעים אותו באופן מסודר. יש להיערך לכך זמן מה לפני יום המעבר (רצוי לפחות מספר שבועות) ולא לארוז את כל הדירה ברגע האחרון. יש החלטות רבות שיש לקחת במהלך תהליך האריזה - מה לשמור ומה לזרוק, כיצד לארוז, האם יש לרכוש רהיטים חדשים או לקחת את הישנים ועוד. לעיתים עוזבים דירה לאחר שנים רבות ואז מצטברים חפצים רבים מאוד, לכן חשוב להתחיל לארוז כמה שבועות לפני יום המעבר. ניתן גם לשלם לחברת ההובלה שתסייע לכם באריזה או שתארוז למענכם. גם את חברת ההובלות יש לאתר כמה שיותר מוקדם, לפני יום המעבר (במיוחד בתקופות "החמות" בהן רבים עוברים דירות). חשוב לבחור חברת הובלות איכותית ובעלת מוניטין שתעשה עבורכם את עבודת ההובלה ביעילות ובצורה חלקה.

 

אלה הם הסידורים המרכזיים שיש לעשות לפני שעוברים דירה, ואם תבצעו אותם בסבלנות ובצורה מסודרת, המעבר יהיה קל ונעים יותר!

 

מעבר דירה