נצרת תתחרה עם ריו דה ג'נאירו תבנה את הצלב הגדול ביותר בעולם

בימים אלו משיקה קבוצת אנשי עסקים ובראשה משפחת בולוס מנצרת, את פרויקט ''צלב נצרת'', במסגרתו יוקם בעיר הצלב הגדול בעולם

בימים אלו משיקה קבוצת אנשי עסקים ובראשה משפחת בולוס מנצרת, את פרויקט "צלב נצרת", במסגרתו יוקם בעיר הצלב הגדול בעולם. הצלב, שבנייתו צפויה להסתיים בתחילת שנת 2010, יקושט ב- 7.2 מיליון אריחי זכוכית בגדלים שונים.

 

הצלב הצפוי להתנשא לגובה של כ- 60 מ ' , יבנה בלב העיר נצרת, על גבעה שגובהה נאמד בכ- 44 מטר, ובמרכזו, בנקודת המפגש בין זרועות הצלב, תבנה כנסיה בשטח של 400 מ"ר. הכנסיה תשרת את כל הזרמים הנוצריים, תמוקם בסמוך לשרידים ארכיאולוגיים מתקופה קדומה בה חי ישו בנצרת ותשקיף על כל אזור הגליל התחתון עם תצפית על אתרי הנצרות הקדושים באזור. התפילות והמיסות שיערכו בכנסיה ישודרו בשידור חי באמצעות אתר האינטרנט של הפרויקט.

 

במתחם צלב נצרת יבנה בנוסף מרכז מבקרים, אשר יהווה מוקד נוצרי ללימודי רוח ודת ויפעל כשער כניסה לאתרי נצרות קדושים נוספים בעיר, בהם: מעין מרים, מנזר סלזיאן, כנסיית הבשורה הלטינית וכנסיית הבשורה היוונית אורתודוכסית - סנט גבריאל.

 

לדברי יזמי הפרויקט, "מטרת פרויקט "צלב נצרת", היא לעודד תיירות וצמיחה כלכלית לאחד האתרים החשובים ביותר לנצרות, וגם להעניק לצליינים חוויה בלתי נשכחת בארץ הקודש."

 

פרויקט "צלב נצרת" נעשה בשיתוף פעולה עם נציגי הזרמים השונים בנצרות ושותפים מוסלמים. אל יזמי הפרויקט חברו מנהיגים דתיים של הקהילות המוסלמיות והנוצריות בנצרת, להקמת ארגון ללא כוונות רווח עבור העיר נצרת, בראשו עומד הבישוף ריאך אבולבסאל. מטרת הארגון היא לתרום למינוף פעילות פרויקט צלב נצרת לחיזוק העיר ותושביה.