נדל''ן מסחרי - הטבות לפי מיקום

כיצד מאתרים נדל''ן מסחרי לפי מיקום? מדוע יש חשיבות כל כך גדולה למיקום? על כך ועוד בכתבה הבאה.

כל מי שרוכש נדל"ן מסחרי, צריך לברר אילו הטבות הוא מקבל עבור המיקום שהוא מתעניין בו. נדל"ן מסחרי אינו כמו נדל"ן פרטי ויש קריטריונים רבים שחשוב לקחת בחשבון, בין היתר - המיקום של הנכס, האוכלוסייה שיש באיזור, אמצעי התחבורה המגיעים לאיזור, המבנה של הנכס, ההתאמה שלו לעסק שלכם ועוד. כמובן שיש הטבות רבות לרכישה של נכס במיקום אידיאלי. לעיתים ניתן לקבל גם הנחות עם שוכרים או רוכשים נכס באיזור פחות מבוקש (בפריפריה למשל). עוד על הנושא החשוב של נדל"ן מסחרי וכל הקשור למיקום שלו בכתבה הבאה.

 

כיצד מאתרים נדל"ן מסחרי לפי מיקום?

 

יש סוגים רבים של נכסים מסחריים ועל מנת לאתר אותם צריך קודם כל להבין מהם הצרכים שלכם, כלומר איזה עסק בדיוק יש לכם - משרד עורכי דין, חנות בגדים, משרד פרסום, חברת הייטק וכו'. לכל סוג של עסק יש צרכים אחרים מבחינת גודל הנכס, המבנה שלו וכמובן גם המיקום שלו. חנות בגדים חייבת להיות במקום מרכזי ורצוי באיזור בו עוברים אנשים רבים (למשל בקניון), זאת לעומת חברת הייטק למשל שלא מגיעים אליה לקוחות ויכולה לפעול מכל מקום. בלוחות הדירות באינטרנט ניתן לבצע סינון איכותי בהתאם לצרכים שלכם (מחיר, מבנה, איזור, שטח, קומה וכו'). בחלק מהעסקים יש גם חשיבות לנושא החניה (האם יש חניה באיזור), מעלית והאוכלוסייה הגרה באיזור. ובמילים אחרות - יש לבצע מחקר מעמיק באשר לסוג הנכס המסחרי שאתם זקוקים לו, והפרמטר החשוב ביותר (מלבד המחיר) הוא כמובן המיקום. ניתן להיכנס ללוחות דירות באינטרנט, לעבור על מודעות בעיתונות הכתובה, לשוחח עם מתווכים ושמאים, וכמובן גם עם מכרים העוסקים בתחום. ככל שהמיקום יהיה מרכזי יותר, כך לרוב הנכס יעלה יותר אך יש לכך כמובן יתרונות רבים. מצד שני, ניתן לעיתים לקבל הטבות על נכסים שנמצאים באיזורים מרוחקים יותר ואפילו בפריפריה (למשל הנחות משמעותיות או הקלות במס), ולכן כדאי לבדוק גם עניין זה. כדאי גם לבדוק את כל נושא אמצעי התחבורה הקיימים באיזור של הנכס המסחרי (אוטובוסים, רכבות ועוד).

 

מדוע יש חשיבות כל כך גדולה למיקום?

 

כולם יודעים שיש 3 מרכיבים שמבטיחים את ההצלחה של כל עסק - מיקום, מיקום ו... מיקום! אי אפשר להפריז בחשיבות של מיקום העסק, במיוחד כאשר המדובר בעסק חדש ולא מוכר. עסק הנמצא בציר תנועה ראשי, בקניון איכותי עם מבקרים רבים או ברחוב מוכר, משפר מאוד את סיכויי ההצלחה שלו. כמובן שזה תלוי בסוג העסק. ישנם עסקים שלא זקוקים למיקום מרכזי ואלה יכולים לרכוש או לשכור נכס במקום פחות מרכזי וגם פחות יקר (ולקבל הטבות). לכן אם אתם מחפשים נכס מסחרי ורוצים גם להצליח, בררו לעומק את נושא המיקום כי מיקום טוב מהווה לא פעם את רוב הדרך אל ההצלחה. וכמובן, לא לשכוח את עניין המחיר. מיקום הוא חשוב מאוד אך לא כדאי לרכוש נכס יקר מדי עבורכם, שלא תוכלו לעמוד בתשלומים שלו!

 

לרשימת פרויקטים של נדל"ן מסחרי