נדל''ן בהתיישבות העובדת

כל מי שמחפש נכס ביישוב השייך להתיישבות העובדת בשנת 2014 יכול לעשות זאת בקלות ואף להגיע לנכסים נהדרים. חשוב כמובן לבצע סקר שוק מקיף וכך להגיע לנכסים המתאימים והזולים ביותר!

ההתיישבות העובדת הוא שם כללי לסוג מסויים של יישובים עם מאפיינים משותפים. בין סוגי היישובים המשתייכים ל"התיישבות העובדת" ניתן למנות את הבאים: קיבוצים, מושבים, ישובים חקלאיים, ישובים קהילתיים ועוד. יש לא מעט גופים וארגונים המשתייכים להתיישבות העובדת, למשל ההסתדרות, הקיבוץ המאוחד, הקיבוץ הארצי, תנועת המושבים, התנועה הקיבוצית, יישובי פועלי אגודת ישראל ועוד. חשוב להדגיש כי בחלק מהיישובים הללו יש נדל"ן יוקרתי למדי ואילו באחרים פחות. עוד על ההתיישבות העובדת בשנת 2014 בכתבה הבאה.

 

מהם המאפיינים של יישובים השייכים להתיישבות העובדת?

 

עם קום המדינה (ואף לפני כן) היו מקובלים בארץ סוגי יישובים אשר היו גאים בשיתופיות שלהם. כיום יש פחות ופחות יישובים מסוג זה, אך לפני כמה עשרות שנים, קיבוצים, מושבים, יישובים קהילתיים ומושבים שיתופיים היו מקובלים מאוד, לא פחות מאשר יישובים עירוניים. האנשים שגרו ביישובים הללו האמינו בעזרה הדדית, עבודה עצמית, תרומה לחברה, סולידריות, חיי שיתוף ואי ניצול הזולת. אלה הם ערכים שפחות קיימים כיום ביישובים עירוניים, אך קיימים במספר קיבוצים ומושבים שעדיין פועלים ברוח זה (אם כי מספרם הולך וקטן עם השנים). את רוב העבודה של היישוב ביצעו חברי היישוב עצמו (בעיקר בקיבוצים), ולא היה נהוג לשכור עובדים שכירים חיצוניים. גם הרכוש היה משותף, ולעיתים אפילו הילדים ישנו יחד ב"בית ילדים". המדובר בסוג מסויים מאוד של חיים, המנוגד להשקפה של רבים החיים כיום בעולם המערבי, השקפה הגורסת כי כל משפחה ולעיתים אפילו כל אדם הם יחידה כלכלית עצמאית.

 

איתור נכסים

 

חשוב להדגיש כי למרות שיש כיום פחות יישובים מסוג זה, עדיין ניתן לאתר נכסי נדל"ן יוקרתיים למדי השייכים ליישובים של ההתיישבות העובדת. וכיצד מאתרים את היישובים הללו? באמצעות האינטרנט כמובן! אם אתם רוצים לרכוש נכס מניב, בית פרטי או אפילו דירה רגילה ביישוב השייך להתיישבות העובדת, ניתן גם כיום לעשות זאת באמצעות חיפוש יעיל באינטרנט. כמובן שבחלק מהיישובים הללו אין נכסים למכירה, אך עדיין, עם חיפוש יעיל וממוקד ניתן לאתר נכסים איכותיים מאוד ביישובי ההתיישבות העובדת. האינטרנט הוא המקום הטוב ביותר לאיתור נכסים שכאלה, וכל מה שצריך לעשות הוא להיכנס ללוח דירות עדכני (יש רבים כאלה) ולחפש נכס מתאים. יש לבחור ביישובים השייכים להתיישבות העובדת ולציין איזה נכס בדיוק מחפשים. בלוחות דירות באינטרנט ניתן לבצע סינונים וחיתוכים חכמים וכך להגיע לנכסים המתאימים ביותר. ניתן להיעזר גם בעיתונות הכתובה וגם במתווכים הפועלים ביישובים המבוקשים. גם שיטת "מפה לאוזן" היא שיטה מוצלחת, במיוחד במושבים ובקיבוצים.

 

לסיכום, כל מי שמחפש נכס ביישוב השייך להתיישבות העובדת בשנת 2014 יכול לעשות זאת בקלות ואף להגיע לנכסים נהדרים. חשוב כמובן לבצע סקר שוק מקיף וכך להגיע לנכסים המתאימים והזולים ביותר!

 

ישובים בהרחבה