נדל''ן - לא רק עסקה כלכלית

הבית שלנו הוא המבצר שלנו. מעבר להשלכות הכלכליות של עסקת נדל''ן, יש לכך גם השלכות בכל הקשור לתחושת הביטחון שלנו.

כל מי שאי פעם ביצע עסקת נדל"ן, יודע כי המדובר לא רק בעסקה כלכלית גרידא, אלא גם בעסקה האמורה להעניק תחושת ביטחון אישי. רכישת בית היא לא רכישה רגילה וחשוב לזכור זאת. הבית שלנו הוא המבצר שלנו, המקום בו אנו מרגישים בטוחים יותר מכל, ומעבר להשלכות הכלכליות של עסקת נדל"ן, יש לכך גם השלכות בכל הקשור לתחושת הביטחון שלנו. עוד על נושא חשוב זה בכתבה הבאה.

 

מהי עסקת נדל"ן?

 

יש סוגים רבים של עסקאות נדל"ן - עסקאות של מכירת דירה, קניית דירה, הקמת פרוייקט חדש, בניית בית פרטי, רכישת קרקע רגילה, רכישת קרקע חקלאית ועוד. גם עולם השכירות מתקשר לעסקאות נדל"ן, אך נהוג "להחשיב" עסקאות נדל"ן גדולות בדרך כלל רק אם המדובר בקניה או מכירה. למעשה, כל מי שקונה או מוכר נכס נדל"ני, מבצע עסקת נדל"ן. יש גם עסקאות נדל"ן מורכבות יותר כגון עסקאות קומבינציה, תמ"א 38, פינוי בינוי ועוד. בכתבה זו נתייחס בעיקר לרכישה או מכירה של דירה, ואכן, אלה הן עסקאות הנדל"ן הפופולאריות ביותר. כאשר קונים או מוכרים דירה, יש לכך השפעות כלכליות רבות. אנו יכולים להתעשר מאוד מקנייה נכונה או להפסיד כסף רב כתוצאה מקנייה לא חכמה. יש לא מעט אנשים שהמקצוע שלהם הוא רכישה ומכירה של נכסי נדל"ן (למשל משקיעים או בעלי חברות נדל"ן), אך גם אדם פרטי שקונה דירה מבצע עסקה כלכלית גדולה מאוד, כנראה הגדולה ביותר בחייו. חשוב לזכור כי מעבר להיבט הכלכלי, יש לכך גם היבט פסיכולוגי, המשפיע על תחושת הביטחון שלנו.

 

הדירה שלנו מעניקה לנו ביטחון אישי!

 

חשוב לזכור כי מעבר לעניין הכלכלי, הדירה שלנו גם מעניקה לנו תחושה של ביטחון אישי. במיוחד במדינה כמו ישראל, בה מדי פעם יש מבצעים צבאיים או מלחמות, לבית שלנו יש חשיבות עליונה, וכל אחד רוצה להרגיש כמה שיותר בטוח בביתו. מעבר לעובדה כי המדובר בנכס כלכלי לכל דבר, יש חשיבות גם למבנה של הבית, לאווירה השוררת בו, לדרך בה הבית מעוצב ומרוהט וכמובן שגם ליחסים בין דיירי הבית. בית שנעים להיות בו הופך אותנו לאנשים רגועים יותר, ומעניק לנו הרגשת ביטחון, גם בימי שגרה וגם בתקופות הקשות יותר. אז כיצד הופכים בית לבטוח? קודם כל חשוב לרכוש רק בית שניתן לעמוד בהוצאות עליו (ובתשלומי המשכנתא), ומעבר לכך חשוב גם לעצב, לרהט ולסדר את הבית, בהתאם לאופי של דיירי הבית. לצבעים השולטים בבית, לריהוט ולאופן בו הבית מסודר, יש השפעה על ההרגשה שלנו. כולנו רוצים להרגיש ש"ביתנו הוא מבצרנו", וחשוב לזכור כי יש לנו השפעה על כך.

 

לסיכום, יש חשיבות רבה ברכישת בית המתאים לצרכים שלנו ולתקציב שלנו, ובמקביל חשוב גם לעצב את הסביבה בה אנו חיים (כלומר הבית שלנו), כך שיהיה לנו נוח ונעים בו, ובעיקר - שנרגיש בו בטוחים!

 

לפריסה ארצית