מתעכב פרויקט הדגל הנדל''ני של קרית-גת

הבנייה של שכונת כרמי גת, פרויקט הדגל של צפון קרית-גת שנחתם בשלהי 2013, צפויה להתעכב באופן משמעותי עקב בעיות בסיום בניית המחלף המזרחי העוקף ליישוב, ועקב בעיות אישור של העירייה.

הבנייה של שכונת כרמי גת, פרויקט הדגל של צפון קרית-גת שנחתם בשלהי 2013, צפויה להתעכב באופן משמעותי עקב בעיות בסיום בניית המחלף המזרחי העוקף ליישוב, ועקב בעיות אישור של העירייה. במסגרת הפרויקט - פרי שיתוף פעולה מסיבי בין חברת גינדי, עיריית קרית-גת, המינהל, משרד הבינוי, משרד התחבורה ומשרד האוצר – צפויות לקום 7,600 יחידות דיור בשכונה החדשה.

 

המחלף טרם שופץ
לעת עתה, הפרויקט כולו מתעכב עקב בעיות לוגיסטיות. השכונה תלויה בציר המרכזי הקשור אליה – המחלף המזרחי העוקף של העיר – וכרגע עבודות שדרוג המחלף מתעכבות משמעותית, מה שמעכב את הפרויקט כולו.

לפי התב"ע, אפשר לתת אישור לכ-4,000 יחידות דיור בפרויקט כרמי גת. עם זאת, בפועל, נקבע כי רק 700 יחידות דיור יכולות להיות מאוכלסות, בעוד סיום שאר יחה"ד (הרוב המכריע של הפרויקט), מותנה בסיום בניית התשתיות, כולל שיפוצו של כביש 35 – שמכיל גם את המחלף המזרחי שקשור לשכונה. על פרויקט שיפוץ הכביש אמונה חברת נתיבי ישראל, וזו אמורה לסיים את השיפוץ בסוף שנת 2017.

 

העירייה מסרבת לאשר יחידות נוספות
כרגע מסרבת העירייה לספק היתרי בנייה נוספים, בטענה שכל עוד המחלף לא שמיש – הדבר יצור סיבוכים לוגיסטיים. במקביל, המינהל החל בקידום תכנית חלופית בוועדה המחוזית דרום,  במטרה להקים 2,300 יחידות דיור על מנת לעמוד בביקוש. הפרשה מדגישה את החשיבות הרבה שיש לצירי תנועה מרכזיים, בכל הנוגע לאטרקטיביות ולחיוניות של פרויקטים של נדל"ן, יוקרתיים ככל שיהיו.