משרד לכל בית..

היום שוק העבודה מגוון הרבה יותר, חלוקת התפקידים במשפחה הרבה פחות נוקשה, וברוב המשפחות שני ההורים עובדים ומטפחים קריירה לצד משפחה לתפארת. כמו כן, היום הרבה מקצועות יכולים להשתלב היטב עם עבודה מהבית.

משרד לכל בית..
היום הרבה בתים למכירה הם בעצם מבנים ניידים, המספקים מענה תרמי ואקוסטי ברמה גבוהה ביותר למחיה ועם זאת מספקים גם מענה משרדי. האם שני האלמנטים יכולים לחיות בעת ובעונה אחת?

פעם, בשנות ה-60 למאה ה-20, הבוקר אצל משפחה טיפוסית החל בארוחת בוקר סביב שולחן האוכל, אשר אותה הכינה אשת החיל של הבית, והסתיים בנשיקת פרידה: אבא הולך לעבודה, ואימא נשארת בבית עם הילדים ומכינה אותם לבית הספר, היא גם תהיה שם לקבלם כשיחזרו..

אולי התיאור הנ"ל אינו מדויק. אולי אנו עושים הכללות גסות, ואולי ראינו יותר מדי סרטים אמריקאיים על התקופה המדוברת, אבל השורה התחתונה היא, שפעם עבודה הייתה נעשית במשרד או במפעל, ומשפחה עם ילדים הייתה צריכה להקצות הורה אחד שיבלה לפחות חצי מהיום בבית עם הילדים, או לשכור מטפלת..

היום שוק העבודה מגוון הרבה יותר, חלוקת התפקידים במשפחה הרבה פחות נוקשה, וברוב המשפחות שני ההורים עובדים ומטפחים קריירה לצד משפחה לתפארת. כמו כן, היום הרבה מקצועות יכולים להשתלב היטב עם עבודה מהבית. בין אם אתה רופא שיניים עם מרפאה פרטית, או עיתונאי 'פרי-לאנסר', האופציה של לקום בבוקר ולהתגלגל מהמיטה לתוך המשרד, לבלות את היום בחיק המשפחה ולא במפעל או בניין משרדים מנוכר, קורצת לכל נפש. גם קיצורו של יום עבודה ופרישה לעבודה רגועה יותר בבית יכולה לשדרג את חייהם של קרייריסטים שאפתניים אשר מתקשים לשלב קריירה עם זמן איכות בחיק המשפחה האוהבת.

אך מה עושים עם החדר הנוסף, שאמור היה להיות משרד כשבניתם את הבית, כבר נתפס על ידי הילד השלישי? או הפך עם השנים למחסן צפוף ולא ידידותי למשתמש? התשובה היא: בניה קלה! מבנה נייד, או בניה קלה כתוספת לבית קיים, היא האופציה הנוחה ביותר לייצר לעצמכם משרד בין-רגע. 

אנחנו לא מדברים פה על קראוון רעוע בחצר כמו שהיו מייצרים פעם, אלא על מבנה מודולארי, נח, מעוצב, מבודד טרמית ואקוסטית, פשוט שהוא גם... נייד. הניידות של המבנה, או התוסף למבנה קיים, מתבטאת בשני מובנים עיקריים: בתהליך הבניה, ובאופציות העברה של המבנה בהמשך.  

תהליך הבניה, במיוחד של מבנה כמו משרד ביתי, אשר נבנה בדרך כלל לאחר שהמשפחה מתגוררת בבית, הוא תהליך נח משמעותית מתהליך בנייתו של מבנה נייח. הבניה נעשית כולה במפעל, מלבד השלב האחרון של הצבת המבנה, או חלקיו הגמורים, במקום המיועד. מה שזה אומר מבחינתכם זה שחסכתם זיהום, רעש ופועלי בניין שיתרוצצו לכם בין הרגליים, והרווחתם חודש עד שלושה של 'שקט תעשייתי' מיום הזמנת המשרד ועד ליום חניכתו. כמו שמזמינים כורסא חדשה לסלון ושוכחים ממנה עד ליום הגעת המובילים, כך מזמינים היום משרד..

אפשרות העברת המבנה או התוסף, משמעה שיהיה באפשרותכם 'לוותר' על המבנה ביום מן הימים אם לא תזדקקו לו עוד ולמכור אותו הלאה. כמו כן תוכלו לשכור את המבנה בשיטת ליסינג עד שתהיו בטוחים שאתם מעוניינים לרכוש אותו, והכי חשוב: תוכלו להעביר אותו דירה! אם אתם עוברים, המשרד יכול לעבור איתכם, ממש כמו רהיט..

גם אופציות ההרחבה למשרד הבנוי כמבנה נייד הן רבות, מה שיאפשר לכם להרחיב עסק עצמאי מצליח בהמשך, או להגדיל משרד ביתי אם גיליתם שלא הערכתם נכון את הצרכים שלכם, ובא לכם עוד נישה, עוד מקום אחסון, עוד חדר המתנה..

אלו מכם שכבר שוכרים משרד בבניין משרדים או דירה להשכרה, חישבו כמה כסף תחסכו.. העלות של בניית משרד נייד שכזה זולה בהרבה מכל הוצאה אחרת של בנייה נייחת, שלא נדבר על כמה שתחסכו בדלק ובזמן כשלא תצטרכו יותר לנסוע לעבודה כל בוקר ולחזור ממנה עם ערב.

אפשרי בוודאי שאתם מבזבזים בין שעה לשעתיים בנסיעות כל יום, בכלל לפני שהתיישבתם לעסוק במלאכתכם.. במקרה של משרד בחצר הבית, לא רק שלא תעשו כן, תוכלו בנוסף ליהנות מהחלק הכייפי ביותר במשרד הביתי המשודרג שלכם: ה'ביקורים' של הילדים - עם ציור חדש, עם סיפור מהגן, או עם נשיקה לאבא או אימא, סתם כי הם התגעגעו..