משרד התמ''ת והמועצה הישראלית לצרכנות לעזרת נפגעי חפציבה

מרכזים את רשימת הגופים המציעים עזרתם וכן מידע חיוני שיסייע להם לעמוד על זכויותיהם

משרד התמ"ת יחד עם המועצה הישראלית לצרכנות פועלים במטרה לסייע לציבור הצרכנים רוכשי הדירות בקבוצת חפציבה, ומרכזים את רשימת הגופים הציבוריים המציעים עזרתם לציבור הנפגעים וכן מידע חיוני שיסייע לציבור לעמוד על זכויותיהם.

סגן רוה"מ ושר התמ"ת, אלי ישי, קיים מספר מפגשים במשרדו בסוגייה זו והנחה על הקמת מטה שר אשר ירכז את סוגיית נפגעי חפציבה. ככל שחולף הזמן, מתברר כי חלק מהצרכנים אינם מודעים לפעולות אותם הם נדרשים לבצע על מנת להגן על כספם ורכושם. זאת ועוד, בחלק מעסקאות הרכישה נמנעו מהצרכנים מידע ובטוחות להם היו זכאים ובחלק מהמקרים אף נפגעו הצרכנים מפעילות המעלה חשש להתנהלות שאינה עולה עם התנהלות מקובלת בתחום הבניה, הליווי הבנקאי ושמירת זכויות הצרכנים.

המועצה הישראלית לצרכנות פרסמה באתר האינטרנט שלה מסמך הנחייה והדרכה לצרכן המתכוון לרכוש דירה מקבלן ובו מידע על זכויות והמלצות.
כתובת האתר: www.consumers.org.il .

הכתובת להגשת תלונות בעניין חפציבה: פקס מס' 03-6241035 או מייל moatza@consumers.org.il


משרד התמ"ת – הממונה על הגנת הצרכן

משרד התמ"ת פתח חדר מצב במעורבות אישית של השר אלי ישי. השר פועל באופן שוטף מול הגופים השונים המעורבים בפרשת חפציבה ומתעדכן בכל ההתפתחויות תוך פעילות שמטרתה למזער את נזקי הצרכנים וארגון הסיוע על ידי הגופים השונים.

במשרד הממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת הוקם מוקד סיוע שמאפשר לצרכנים לקבל הדרככונס הנכסים הרשמי והמנהל המיוחד מטעמו:
כידוע, במצוות ביהמ"ש המחוזי בי-ם מונה לקבוצת חפציבה מנהל זמני, עוה"ד יצחק מולכו. בין יתר תפקידיו עפ"י הדין עליו לפעול לטובת נושי החברה ובהם רוכשי הדירות. לשם כך ובהוראת בית המשפט נדרשים רוכשי דירות שלא קיבלו ערבות מלאה לפי חוק המכר דירות למלא הצהרה ולצרף לה מסמכים שונים: חוזה, דו"ח שהוגש לרשויות המס, קבלת "תיקיה"/אישור אכלוס, פרוטוקול מסירה, הפניה למנהל מקרקעי ישראל ומסמכים ופרטים נוספים.

את ההצהרה ניתן היה להגיש עד ליום 21.8.07 למנהל המיוחד עו"ד מולכו לת.ד 445, ירושלים 91003.

המועצה לצרכנות פנתה לכונס הנכסים הרשמי ולמנהל המיוחד שמונה לקבוצת חפציבה בבקשה לפעול להארכת המועד להגשת ההצהרה. המועצה לצרכנות ממליצה לצרכנים לפעול במהירות האפשרית ולהמציא את ההצהרה בצירוף כל המסמכים הנדרשים למשרדי המנהל המיוחד ללא דיחוי, זאת לאחר שהכנ"ר הודיע לבקשת המועצה כי ניתן להגיש את הטפסים גם לאחר חלוף המועד.

פרטים, טופס הצהרה, ופרוטוקולים מדיוני בית המשפט בנושא ניתן למצוא באתר האינטרנט של הכונס הרשמי שכתובתו: http://www.justice.gov.il/MOJHeb/ApotroposKlali/Hefziba


לשכת עורכי הדין

לשכת עורכי הדין באמצעות ועדת קניין, מקרקעין וחוזים מארגנת יום עיון בעניין "קריסת חפציבה וההשלכות על רוכשי הדירות".
הכינוס יערך ביום 6.9.07 בבית הפרקליט שברח' דניאל פריש 10 בתל אביב, בין השעות 17:00-20:00 והוא פתוח לציבור רוכשי הדירות שנפגעו. בין הנושאים שיועלו בכינוס: הסיכונים הכרוכים ברכישת דירה מקבלן והגנה על רוכשי דירות בעת חדלות פירעון של הקבלן. בתום הכינוס תימסר למשתתפים הדרכה באשר לקבלת סיוע המשפטי מ"הסיוע המשפטי הממלכתי" ומתוכנית "שכר מצווה" של לשכת עוה"ד (בכפוף לקריטריונים שנקבעו בהתאם למבחני הכנסה).

 

ציבור נפגעי חפציבה מוזמנים ליצור קשר עם הגב' אתי רנד בטלפון שמספרו 03-6951891 לשם רישום לכינוס. (ההשתתפות אינה כרוכה בתשלום אך מחייבת רישום מוקדם).

 

היחידה לפניות הציבור - בנק ישראל

היחידה לפניות הציבור בפיקוח על הבנקים עומדת לרשות ציבור רוכשי הדירות מקבוצת חפציבה לבירור מידע ולהגשת תלונות בנוגע לערבויות חוק מכר או לבעיות אחרות שבהן נתקלו עם הבנקים בהקשר זה. צרכנים ששילמו, לא קיבלו שטרי ערבות לפי חוק המכר דירות או קבלו שטרי ערבות ובהם התניות והגבלות המערערות לכאורה את תוכן כתבי הערבות, כמו גם, צרכנים ששילמו לחברה ראשונית והכוונה אל הגופים השונים הפועלים לסיוע לצרכנים.