משרד האוצר: בניית אלפי מעונות לסטודנטים!

משרד האוצר עושה צעד משמעותי לרווחת הסטודנטים, ומקדם אישורים מהירים לשם הקמת כ-20,000 יחידות דיור שישמשו למגוריהם. בין המוסדות האקדמיים המעוניינים בבניית המעונות בשטחם: הטכניון, מכללת נתניה ומכללת וינגייט. שר האוצר, משה כחלון: את כל ההכנסות משיווק הקרקעות נייעד לזוגות הצעירים''. מה עלות הבנייה?

שנתיים בדיוק לאחר הכרזתו של שר האוצר לשעבר, יאיר לפיד, בה הכריז על הקצאת 250 מיליון ש"ח לשם בניית מעונות לסטודנטים ברחבי הארץ, משרד האוצר מודיע כי הוא מקדם בימים אלה תכניות לבנייה של אלפי מעונות לסטודנטים.

 

מבדיקת נדל"ן.קום עולה כי עלות בניית 20 אלף יחידות הדיור, תעמוד על כ-600 מיליון ש"ח – כמעט פי 2.5 מהתקציב שייעד לכך לפיד. עד כה התקבלו במשרד האוצר פניות מכמה מוסדות אקדמיים ובהם הטכניון, מכללת נתניה ומכון וינגייט לגבי תכנון של חדרים לסטודנטים בשטחם.

 

במפגש עיתונאים שערכו שר האוצר, משה כחלון, ויו"ר מטה הדיור, אביגדור יצחקי במסגרת הכנס השנתי המקצועי של ארגון בוני ירושלים והסביבה וארגון הקבלנים והבונים בבאר שבע והנגב, אמר כחלון: "קיימות קרקעות לבניית מעונות, ובמשרד האוצר מתכננים בנייה מהירה - מה שיאפשר לפתור את בעיות הדיור".

 

עוד התייחס שר האוצר לקרקעות היקרות במרכז הארץ, שבהן זכו באחרונה יזמים במכרזי המדינה - כמו מכרז כנרית שסמוך לבסיס הקריה, שבו זכו אקרו נדל"ן וקנדה ישראל. "אנחנו לא צריכים את הכספים האלה. גם אם אנחנו כבר סוחרים בקרקע, את כל ההכנסות משיווק הקרקעות נייעד לזוגות הצעירים, כמו שאת ההכנסות משיווק הקרקע בתל-אביב לבניית דיור להשכרה ארוכת טווח אנחנו מייעדים לדיור ציבורי".

 

לדברי כחלון, משבר הדיור כיום שונה מזה שהיה בשנות ה-90 של המאה הקודמת בתקופתו של אריאל שרון כשר השיכון והבינוי. "אז לא היו דירות למגורים - העולים החדשים שהגיעו לארץ התגוררו באוהלים. היום יש דירות - אבל הזוגות הצעירים לא יכולים להרשות אותן לעצמם". השניים ציינו כי בכוונת המשרד לתכנן עוד מאות אלפי דירות, כך שבעוד 20-30 שנה יהיה מלאי תכנוני ראוי - בניגוד למצב כיום. "לא חסרות קרקעות במדינה", סיכם כחלון.

 

כתב: אוהד אשכנזי.