משכנתא ובירור אובייקטיבי

כיצד מבצעים בירור אובייקטיבי לגבי המשכנתא המשתלמת ביותר? על כך בכתבה הבאה.

משכנתא ובירור אובייקטיבי

כל מי שרוכש דירה וזקוק להלוואת משכנתא חייב לבצע בירור יעיל, איכותי ואובייקטיבי לגבי המשכנתא המשתלמת ביותר האפשרית. הלוואת משכנתא היא הלוואה שבלעדיה רבים מאיתנו לא יוכלו לרכוש דירה, אך לא כדאי לקחת כל משכנתא בכל תנאי... חשוב מאוד שתהיו בטוחים כי אתם יכולים לעמוד בהחזרים החודשיים של תשלומי המשכנתא, אחרת תסתבכו. אז כיצד מבצעים בירור אובייקטיבי לגבי המשכנתא המשתלמת ביותר? על כך בכתבה הבאה.

 

בירור אובייקטיבי של המשכנתא - דגשים מרכזיים

משכנתא יכולה להיות נוחה מאוד ולהפוך את חלום חייכם לאפשרי, אך משכנתא לא מתאימה יכולה לעלות לכם ביוקר! לכן יש חשיבות רבה לבירור אובייקטיבי של תנאי המשכנתא שמציע לכם הבנק. כמובן שכדאי להשוות בין כמה הצעות, אך לא תמיד זה מספיק. אם אתם יכולים להרשות זאת לעצמכם, מומלץ להתייעץ עם יועצי משכנתאות, על מנת שאנשי המקצוע הללו ייעצו לכם איזו משכנתא הכי תתאים לכם. כל שינוי של עשירית האחוז בריבית שהבנק יגבה מכם יכול לבוא לידי ביטוי באלפי שקלים שתוכלו לחסוך במהלך השנים! גם למשך תקופת ההחזר, למסלול של המשכנתא ולסוג המשכנתא (צמודת פריים, צמודה למדד, צמודה לדולר, לא צמודה לדבר וכו') יש חשיבות כמובן! באמצעות מחשבוני המשכנתא הקיימים באינטרנט תוכלו לחשב מה יהיה ההחזר החודשי שלכם ואף להשוות בין הצעות שונות. פקיד הבנק יוכל גם לייעץ לכם אך זכרו כי אדם המייצג את הבנק הוא בעל אינטרס, ולכן רצוי מאוד להתייעץ גם עם יועצים חיצוניים, שלא קשורים לבנק (גם אם זה יעלה לכם). כמה אלפי שקלים שתשלמו ליועץ משכנתאות, יוכלו לחסוך לכם עשרות אלפי שקלים בעתיד. אז מה עושים על מנת לבצע בירור אובייקטיבי של המשכנתא? אוספים את כל הנתונים בצורה מסודרת, מכניסים לקובץ אקסל או למחשבון משכנתא ועורכים השוואה מסודרת, בהתאם לצרכים שלכם.

 

עוד כמה דגשים חשובים

כמובן שמעבר לאיסוף מוקפד של הנתונים והתייעצות עם אנשי מקצוע איכותיים, חשוב מאוד גם לבצע סקר שוק מקיף ומעמיק. לא כדאי לקבל הצעה רק מבנק אחד וללכת על ההצעה הראשונה. חשוב מאוד לקבל כמה הצעות מכמה בנקים. לכל בנק יש את היתרונות והחסרונות שלו ואין דין בנק גדול (כמו בנק הפועלים או בנק לאומי למשל), כדין בנק בינוני או קטן (בנק דיסקונט או בנק איגוד למשל). סקר שוק מקיף יסייע לכם להבין לעומק מהו המצב האמיתי בשוק, אילו ריביות ניתן לקבל, מהן העמלות שנהוג לשלם, אילו מסלולי משכנתא קיימים וכו'. לכן, מומלץ מאוד לא להתעצל, להרים טלפונים לכמה בנקים (לפחות 3-4) ואפילו לגשת לכמה סניפים ולהיפגש פנים מול פנים עם נציגים של מספר בנקים.

 

רק כך תוכלו לקבל את מלוא המידע על אודות ההצעות הרלוונטיות לכם ותוכלו לבחור בצורה מושכלת את המשכנתא המתאימה לכם ביותר!

 

לבדיקה מדויקת