משולש נים ראשון לציון, שכונת המגדלים של המחר !

כמעט בכל מפגש חברתי או משפחתי מדברים על טעויות עבר ''איך לא קניתי את הקרקע''...''הציעו לי אותה בגרושים''... ''איך לא ראיתי את הנולד''... ''אם הייתי פועל נכון''....

אנו בתקופה בה כמעט ואין הזדמנויות לרכישת קרקע בעלת פוטנציאל לבנייה ועליית ערך במרכז הארץ, מצאנו את ההזדמנות ב- משולש נים אשר מוגדרת בועדות התכנון כקרקע לאזור פיתוח עירוני וסומנה כבר בתוכנית המתאר המחוזית ובמפות עיריית ראשון לציון כקרקע המיועדת לבנייה- איזור מגורים למגדלים, ממצאי מגמות התכנון של העירייה  מעידים שאושרה ואף קיבלה את ברכת הדרך של מוסדות התכנון, לרבות ראש העירייה ועוברת להפקדה מחודשת בקרוב, לאחר שבוצעו התיקונים שנתבקשו ע"י מוסדות התכנון הרלונטיים. הקרקע המדוברת  ממוקמת בדרום העיר ראשל"צ בסמוך לנופים הפתוחים של נס ציונה ופרדסי באר יעקוב.

 

משולש נים הוא האזור שיקבל את מרכז תשומת הלב של הפיתוח הסביבתי שכן משתרע על שטח של כ-350 דונם  רק בו מתוכננים על פי התוכנית שהוגשה – יותר מ91 דונם של פארקים ולצידם צפויים להיבנות  קומפלקסים של  מגדלי יוקרה  באיכות גבוהה, חניונים תת קרקעיים , מרכז בילוי ומסחר, שטחי ציבור ועוד.  ובנוסף לאורך רצועה מרכזית זו ניתן לראות תכנון של יזמים וחברות בורסאיות מתחום הנדלן שמתכננים להקים בקרבת תחנת רכבת ראשונים את אחד ממרכזי המסחר והמשרדים מהיפים שתוכננו בראשל"צ.

 

האזור מאד מעניין משקיעים"... מבעלי חברת  נדלן נדלן- ארז ניר ושי מוגרבי  נמסר כי מדובר בפרויקט שימשוך את משפרי הדיור מהעיר בזכות העובדה שאין עתודות קרקע לבנייה חדשה בעיר והופכת את הפרויקט לאטרקטיבי, הפרויקט מתאים לאלו שמזהים את הפוט' האדיר שטמון בה ויכולים לרכוש ולשים ידם על אחת מעתודות הקרקע הטובות שקיימות היום באזור המרכז ובראשון לציון בפרט- עם התקדמות ההליך התכנוני מחירי הקרקע צפויים לזנק במאות אחוזים.

 

קצת על ראשון לציון :

ראשון לציון הינה העיר הרביעית בגודלה במדינה ומדורגת בראש הדירוג החברתי כלכלי של 5 הערים הגדולות בישראל. ובעשרים שנה האחרונות, גדלה ראשל"צ בקצב מסחרר הודות לתנופת בנייה, לתעשייה, מסחר ומגורים; אם בשנת 1983 מנתה העיר 104 אלף תושבים בלבד, הרי שבשנת 1995 זינק המספר ל-165 אלף, ולאחר עשור נוסף היו בה 219 אלף, וכיום מתגוררים בה למעלה מ-230 אלף תושבים.

 

ואולם , "מספרים" אינם חזות הכול, באשר לראשל"צ – הינה עיר מובילה בסטנדרט גבוה של פיתוח מוסדות ציבור בדגש על תחום החינוך, ובכך מהווה אבן שואבת לאוכלוסיות איכותיות, המאופיינות ברמה סוציו – אקונומית גבוהה .

 

האור בקצה המנהרה לזוגות צעירים : 

התוכנית במשולש נים מביאה עימה בשורות טובות לזוגות הצעירים, שכן קבעה ביוזמת חבר המועצה ומחזיק תיק הצעירים והנוער, דורון אוזן בשיתוף פעולה עם מר דב צור ראש העירייה. ועדת התכנון של עיריית ראשון לציון בתוכנית זו,  קבעה כי 25% מכל הדירות החדשות שייבנו בפרויקט זה, יהיו דירות קטנות בנות 3 חדרים בשטח של 80 מ"ר.

 

ההחלטה שהתקבלה במליאת וועדת התכנון והבנייה המקומית, התקבלה לאור המצב העגום שהציג אוזן, כאשר בשנים האחרונות נבנו בראשון לציון דירות 4-5 חדרים בלבד, הפונות בעיקר למשפרי דיור ולא נמצאות בהישג ידם של הזוגות הצעירים, כיוון שמחירי הדירות 4-5 חדרים חדשות בעיר, נעות היום סביב ל- 2 מיליון וזה לא המחיר בו יכולים לעמוד המשפחות הצעירות.

 

אומנם, כאשר מלאי הדירות החדשות בעיר יכלול גם דירות 3 חדרים, רבים מתושבי מרכז הארץ הצעירים, יוכלו סוף כל סוף לרכוש דירה באזור איכותי ובמחיר הגיוני. אף שמחירי הדירות באזור זה עבור דירות 3 חדרים טרם ידועים, הרי שבשלב זה ניתן  להעריך כי  זכות ליחידת דיור תוצע ע"י בעליה במחיר שינוע סביב 380,000 בעבור רכיב הקרקע כשבסוף התהליך, ולאחר השקעה כוללת של כ-950,000 , כולל עלויות הבנייה, יהא שוויה של דירה בת  3 חדרים בטווח שבין 1,300,000 ל- 1,500,000 , כך שההזדמנות לחסוך את הפערים הללו נעוצה בהחלטה לרכוש זכויות בקרקע מבעוד מועד, וזאת על פני רכישת דירה מוגמרת מקבלן.

 

בכך, אנו מאמינים, מונחת בפני זוגות צעירים אפשרות מעשית להתקדם בבטחה אל פתרון המגורים הנכסף ולהקים בית באזור הכי נחשק בראשל"צ.