מציאות אחרונות בשוק הנדל''ן

כיצד מאתרים מציאות בשוק הנדל''ן? יש לא מעט מציאות בשוק, אך החוכמה היא להגיע אל המציאות האמיתיות מהר, באופן יעיל ולפני כולם!

כל מי שמחפש מציאות בשוק הנדל"ן ובעיקר מציאות של "הרגע האחרון", יכול לעשות זאת באמצעות מעבר יומי על לוחות הדירות באינטרנט וגם באמצעות שיחות עם מתווכים כמובן! נשאלת השאלה מהי בעצם מציאה? האם כל דירה שנמכרת קצת מתחת למחיר השוק מוגדרת כ"מציאה"? וכיצד ניתן להגיע אל המציאות הללו לפני כולם? עוד על כך בכתבה הבאה. אז אם אתם מחפשים מציאות אחרונות בשוק הנדל"ן, כתבה זו מיועדת במיוחד עבורכם.

 

כיצד מאתרים מציאות בשוק הנדל"ן?

 

הדרך הטובה ביותר לאיתור מציאות בשוק הנדל"ן היא באמצעות מעבר יום יומי (ואפילו סיזיפי) על לוחות המודעות באינטרנט (לוחות אלה נקראים גם "לוחות נדל"ן"). ניתן להגיע ללוחות הדירות באמצעות חיפוש פשוט בגוגל. יש לוחות רבים - קטנים וגדולים, ארציים או מקומיים, איכותיים יותר ופחות, אך סך הכל ניתן לומר כי רוב הנכסים בכל זמן נתון נמצאים בלוחות הללו. חלק מהלוחות מופעלים על ידי סוכנויות תיווך וחלק על ידי אתרים העוסקים בתחום. אך כיצד יודעים אם נכס מסויים הוא אכן מציאה? על מנת לדעת זאת יש לבצע מחקר מעמיק וסקר שוק מקיף. דירה שהיא מציאה היא דירה שהקנייה שלה היא מאוד משתלמת, למשל – המחיר שלה הוא נמוך מאוד עד כדי כמה עשרות אחוזים מתחת למחיר השוק. גם דירה שהיא במחיר שוק אך נמצאת במיקום מצויין או במצב מצויין יכולה לעיתים להיחשב למציאה. במילים אחרות – כל דירה שיש לה ביקוש גדול מאוד בשל מחיר נמוך או פרמטרים אחרים שהם אטרקטיביים מאוד (מצב הדירה, מיקום ועוד), יכולה להיחשב למציאה. הבעיה היא שכולם רוצים את הדירות הללו ולכן יש להגיע אל המציאות לפני כולם. ניתן לעשות זאת בשתי דרכים עיקריות – מעבר יום יומי (ולעיתים אפילו כמה פעמים ביום) על לוחות הדירות, ושיחות יום יומיות עם מתווכים איכותיים ואמינים, הפועלים באיזור בו אתם מחפשים. גם שיטת "מפה לאוזן" יכולה לסייע מאוד לאיתור מציאות, מכיוון שאז לעיתים מגיעים למציאות עוד לפני שהן הגיעו ללוחות הדירות.

 

עוד כמה דגשים חשובים

 

הטיפ החשוב ביותר באיתור מציאות הוא לעשות ככל שניתן על מנת להגיע ל"מציאה" לפני כולם. אם יש לכם קשרים עם מתווכים שיש להם דירות בבלעדיות כדאי ליצור איתם קשר ולנסות לקבל מהם מידע מוקדם על אודות הדירות הללו. במעבר על לוחות הדירות יש לפעול ביעילות ובהתמדה, מכיוון שרק מי שמתמיד לעבור על הלוחות באופן מסודר ושוטף, יגיע לדירות ה"שוות" לפני כולם. כמו כן, אם כבר איתרתם מציאה, חשוב לבדוק לעומק את הנתונים של הדירה ולוודא שכאן המדובר במציאה ולא בדירה עם בעיות... מציאות רבות מתגלות כדירות בעייתיות שלא שוות את מחירן ולכן חשוב מאוד להתייעץ עם אנשי מקצוע, לעשות את כל הבירורים הרלוונטיים, ולוודא שהדירה היא אכן מציאה אמיתית.

 

לסיכום, יש לא מעט מציאות בשוק, אך החוכמה היא להגיע אל המציאות האמיתיות מהר, באופן יעיל ולפני כולם!

 

לרשימת נכסים