מצטרפים למסע בחיפוש דירה

בסדרת כתבות זו תוכלו לקרוא על התהליך אותו עברו הזוג הצעיר, עד שמצאו את דירת החלומות שלהם במרכז תל אביב.

זוגות צעירים המחפשים דירות להשכרה בישראל, יכולים לעשות זאת בקלות רבה. דני ואפרת, זוג נחמד מדרום הארץ (ללא ילדים), החליטו לעבור לעיר הגדולה תל אביב. לאחר שנים ארוכות של מגורים בדרום, החליטו דני ואפרת לנסות קצת את חוויית המגורים בתל אביב, והחלו בחיפוש אחר דירות להשכרה. לתדהמתם, המחירים היו בשמיים והם גם לא ממש ידעו היכן ניתן לאתר את הדירות השוות ביותר. מרוב ייאוש, כמעט והחליטו דני ואפרת לוותר על המעבר במרכז, אך ברגע האחרון הגיע לעזרתם יוסי, מתווך מוכשר שעובד במשרד תיווך ידוע במרכז תל אביב. השיחה עם יוסי בכל הנוגע לדירות להשכרה עודד מאוד את דני ואפרת, והם יצאו לדרך בחיפושים. בסדרת כתבות זו תוכלו לקרוא על התהליך אותו עברו הזוג הצעיר, עד שמצאו את דירת החלומות שלהם במרכז תל אביב.

 

שלב ראשון - להחליט מה מחפשים!

דני ואפרת לא ידעו מהיכן להתחיל לחפש והשיחה עם יוסי המתווך עשתה להם קצת סדר בבלגן. יוסי הסביר להם, שעוד לפני שמתחילים בתהליך החיפוש, הם צריכים להחליט בדיוק מה הם מחפשים. לזוג הצעיר לא היה הון עצמי לרכישת דירה, לכן היה ברור להם שהכיוון שלהם הוא דירות להשכרה. לאחר מכן הסביר להם יוסי שעליהם לקבל כמה החלטת חשובות, למשל - מהו התקציב שלהם (כלומר - כמה דמי שכירות בחודש הם יכולים לשלם), היכן הם רוצים לגור (באיזו עיר? באיזו שכונה וכו'). איזה גודל של דירה הם מחפשים (כמה חדרים, כמה מטר מרובע וכו'), וכמובן גם פרטים חשובים נוספים כמו האם הם חייבים מעלית בבניין, האם הם חייבים חנייה, האם הם זקוקים למרפסת ועוד. רק לאחר שתחליטו את כל ההחלטות הללו, כך הסביר יוסי, תוכלו לחפש באופן ממוקד דירה להשכרה שתתאים לכם. דני ואפרת החליטו שהם מחפשים דירת 2 חדרים במרכז תל אביב, בתקציב של עד 5000 שקלים וכי אין להם צורך בחנייה או במעלית. היו להם כמה שכונות מועדפות, אך זהו עניין שהם החליטו להתפשר עליו - בהתאם לדירות שהם יאתרו.

 

שלב שני - להשתמש בכל אמצעי החיפוש הקיימים!

לאחר שהזוג קבע לעצמו את הקריטריונים של הדירה, אפשר היה לצאת לדרך במסע החיפושים. השלב הראשון, כך הסביר להם יוסי, הוא להיכנס לאתרי האינטרנט הגדולים העוסקים בתחום של דירות להשכרה. באתרי האינטרנט ניתן לערוך סינון מדוייק וספציפי, בהתאם לקריטריונים שנקבעו. כך ניתן יהיה לאתר רק דירות שמתאימות ולא לבזבז זמן מיותר. יוסי גם הציע לדני ולאפרת להתייעץ עם מספר מתווכים מובילים באיזור בו הם מחפשים (הוא הציע גם את שירותיו) ולבסוף - המליץ להם גם להעיף מבט במודעות בעיתונות הכתובה, אם כי אמר להם כי כמעט כל הדירות להשכרה נמצאות כיום בלוחות הדירות באינטרנט.

 

דני ואפשרת הקשיבו ליוסי ועשו כל מה שהוא אמר, ותוך זמן קצר איתרו 4 דירות להשכרה שהתאימו להם במיוחד!