מפתחים את ראש העין.

בהתאם למדיניות הממשלה להרחבת ישובים קיימים ולמיצוי הפוטנציאל הקרקעי באזורי ביקוש וע"פ החלטת מנהל מקרקעי ישראל, הוטל על קבוצת גדיש להוביל הכנת תכניות מתאר מפורטות להרחבת ראש העין להיקף של כ  100,00 תושבים. 


במהלך שנות ה 90 הוכנה לעיר ראש העין תכנית אב אשר אומצה ע"י כל מוסדות התכנון. תכנית האב, אשר נוהלה ע"י קב' גדיש, נערכה ע"י טובי המתכננים בארץ ובהנחיית ועדת היגוי אשר כללה את נציגי משרדי הממשלה השונים ובשיתוף הציבור. עם אישורה של תכנית האב נגזרו ממנה התכניות המפורטות למתחמים ולשכונות העתידיות.

 

בעקבות הליך תכנוני – סטאטוטורי מורכב הופקדו לאחרונה התוכניות המפורטות בוועדה המחוזית:

 

תוכנית הכביש העורקי: כביש עירוני מח/167 – כביש אשר ישרת את השכונות העתידיות שיבנו בראש העין.

 

תוכניות למגורים:  מתחם  A(בתכנון משרד  יער אדריכלים) – הכוללת כ 2,940 יח"ד איכותיות בשילוב שטחים נרחבים למבני ושטחי ציבור. התכנית הוכנה כחלק ממערך השכונות החדשות המתוכננות בראש העין וחיזוק הקשר בין ראש העין הותיקה לחדשה. תכנית זו נגזרה מתכנית האב והיא מהווה המשך טבעי לצמיחת העיר.  מתחם  C(בתכנון אדריכל אלי זילברברג) – תכנית לשכונה החדשה בראש העין כוללת כ 1,308 יח"ד, הופקדה בוועדה המחוזית במסגרת ההרחבה של העיר והפיכתה לעיר מרכזית במחוז.

 

בעבודת התכנון שולבו מתכננים מתחומים רבים : נוף, איכות סביבה, תנועה , אקוסטיקה, ניקוז, מים, ביוב ועוד.

 

מנהלת פרויקט המגורים מטעם גדיש, אלונה ויינברג, מוסרת כי:"התוכניות יוצרות עתודה משמעותית של יחידות דיור עבור אזרחי ישראל. בתכנון התוכניות הושקע מאמץ רב וחשיבה תכנונית רגישה כדי לאפשר תכנון איכותי של שטחי בנייה, מבני ושטחי ציבור ליצירת סביבת מגורים איכותית לתושבי העיר ראש העין כיום ואלו העתידיים להשתכן בה. אין ספק כי תכניות אלה יזניקו את העיר קדימה מכל הבחינות. התכנון של התכניות הללו יכול לשמש מודל ללימוד של הליך תכנון מסודר ואיכותי".

 

מנכ"ל גדיש מוסר כי:"קבוצת גדיש שמחה להיות חלק מהליך הפיכתה של העיר ראש העין כעיר מרכזית בישראל.  מיקומה של ראש העין בשוליים המזר חיים של המטרופולין ובקרבה יחסית לעיר תל אביב, הנגישות הטובה ומערך מסילות מפותח, סמיכותה לגנים לאומיים ושמורות טבע עושים את ראש העין לאטרקטיבית למגורים ותעסוקה".