מנוע הצמיחה של שוק הנדל''ן הירושלמי

שוק הנדל''ן הירושלמי מבעבע כבר 12 שנים ברציפות, אך בשנה וחצי אחרונות נראה כי מנוע צמיחה חדש מזין את עליית מחירי הדירות בעיר. הקטר החדש, הוא איזור העסקים המתפתח של שוק מחנה יהודה שעובר מתיחת פנים מואצת.

במהלך השנתיים האחרונות התפתחו באיזור שוק מחנה יהודה, עסקי מזון וחיי לילה בקצב מסחרר. ברחבי השוק ובשכונת נחלאות הסמוכה אליו נפתחו בתקופה זו כעשרים מסעדות, ברים ובתי קפה כשברקע ביקוש רב שצברה שכונה זו בקרב הקהל הסטודנטיאלי. אחד מהגורמים המאיצים את התפתחות האיזור הם האירועים הרבים המתקיימים בו ותשומת הלב המחודשת להם זכה השוק מהמוסדות העירוניים.

 

 

גורם נוסף לפריחת המסחר בשוק ובשכונת נחלאות היא תוכנית חדשה של עיריית ירושלים בדבר ריכוז כל מוסדות הממשל בכניסה אל העיר, הנמצאת בקרבה לשוק. איזור הכניסה אל העיר, הנמצא במרחק הליכה משוק מחנה יהודה צפוי להביא לעלייה נוספת בפדיון של בעלי העסקים הממוקמים באיזור זה.

 

 

התופעה נמצאת כרגע בעיצומה והאיזור הפך ליעד נחשק לפתיחת עסקים מצד הסוחרים הירושלמים. בעליהם של נכסי הנדל"ן המסחרי באיזור העלו את מחירי השכירויות ומחירי נכסיהם האמירו. גם בעלי הדירות לא נשארו אדישים לתופעה וחשו בביקוש המוגבר של הסטודנטים לשכונה מה שהביא לעלייה חדה בשכירות החודשית.

 

 

התפתחות המסחר הביאה גם לפריחה בתחום יוזמות נדל"ן בשכונת נחלאות המנומנמת, כאשר יותר ויותר בעלי נכסים מנסים למכור את נכסיהם ליזמים המעוניינים לבנות דירות ע"י מימוש תוכניות בניין עיר הנוגעות לנכסים אלו.

 

 

ראייה לכך אנחנו יכולים למצוא בקבוצת רכישה המשווקת כרגע פרויקט ל-5 דירות מגורים ברחוב אילת שבנחלאות (פרויקט הנמצא בתוך הסמטאות השקטות וממוקם בקרבת השוק) ובקבוצת רכישה אחרת המשווקת כרגע פרויקט ל-10 דירות מגורים ברחוב עלמא הנמצא באיזור הדרומי יותר של השכונה.

 

 

הכותב הוא ישראל הס – מארגן קבוצות רכישה ורוכשים בירושלים – בעלים של "קבוצת הרוכשים הירושלמית"