מימונים לדירות

ישנם דרכים רבות לממן את רכישת דירת החלומות שלכם, וכל שנותר לכם הוא לברר איזה סוג של מימון הוא המתאים לכם ביותר והאם מימון מסוג זה הוא בכלל אפשרי עבורכם.

לא כל מי שקונה דירה בישראל, יכול לממן את כל העלות שלה. למעשה, רוב האנשים בישראל אשר רוכשים דירות למכירה, זקוקים לסיוע במימון, וניתן להשיג מימון זה באמצעות מספר דרכים. הדרך המרכזית היא כמובן הלוואת משכנתא מהבנק, אך ישנן גם דרכים נוספות פחות מוכרות. אז אם אתם מחפשים אחר דירות למכירה, דירה מקבלן, דירות מחברות בניה, דירת יד שנייה, או כל סוג אחר של דירה, ואין לכם כיצד לממן את הדירה, כתבה זו מיועדת עבורם.

 

מימונים לדירות - דרכים רבות ומגוונות... 

הדרך המוכרת ביותר למימון דירה היא באמצעות הלוואות משכנתא מהבנק. כיום, ניתן לקבל מימון לדירה של עד  60 ולעיתים אף 70 אחוזים מערך הדירה ובתנאים מסויימים גם מעבר לכך. אז אם אתם רוצים לרכוש דירה במיליון שקלים ויש לכם הון עצמי של כמה מאות אלפי שקלים, תוכלו לפנות לכמה בנקים ולקבל הצעות להלוואות
משכנתא. באמצעות מחשבון משכנתא תוכלו לחשב מה יהיה ההחזר החודשי שלכם בכל הצעה להלוואה שתקבלו. אך חשוב לזכור כי לא לכולם מאשרים הבנקים את המשכנתא ועניין זה תלוי במרכיבים רבים (המשכורות של המבקשים, גודל המשכנתא, יכולת ההחזר של המבקשים ועוד). אם הבנק סירב לתת לכם משכנתא, ישנן אופציות נוספות. האופציה הפשוטה ביותר היא - עזרה מהמשפחה. נסו לברר אם יש לכם דודה רחוקה, אבא או אמא שיכולים לעזור או ירושה שמתקרבת... כל סכום שתצליחו לגייס בכוחות עצמכם, יגדיל את ההון העצמי שלכם וישפר את הסיכויים שלכם לקבל את מה שחסר לכם מהבנק. אופציות נוספות הן - הלוואות מגורמים פרטיים (אם כי הלוואות אלה הן לרוב יקרות יותר), סיוע ממשרד השיכון (רק המתאימים מקבלים את הסיוע הזה), ולאחרונה אף החל טרנד של בקשה לסיוע באמצעות פניות באינטרנט. במילים אחרות - גם אם הבנק מסרב לסייע לכם במימון הדירה, אל תאמרו נואש וזכרו כי יש למצות את כל האפיקים האפשריים בטרם מחליטים לוותר על רכישת הדירה וללכת על דירה שכורה...

 

מימון באמצעות משכנתא - דגשים חשובים

אם החלטתם בכל זאת ללכת על משכנתא, ונראה כי הבנק יאשר לכם את ההלוואה, חשוב לזכור כמה דברים חשובים. מומלץ מאוד לבצע סקר שוק מקיף בטרם בוחרים את הבנק אשר יממן לכם את רוב הדירה. סקר שוק שכזה (הנקרא גם השוואות משכנתאות) יחסוך לכם כסך רב בעתיד. יש להשוות בין הצעות של לפחות 3 בנקים על מנת לוודא איזו הצעה היא המשתלמת ביותר עבורכם (מבחינת גובה הריבית, תקופת ההחזר, המסלול של המשכנתא, העמלות ועוד). טיפ חשוב נוסף הוא להתייעץ עם אנשי מקצוע המבינים בתחום (למשל יועץ משכנתאות) או כלכלן אשר יוכל לסייע לכם בחישובים. גם מחשבון משכנתא איכותי יסייע לכן מאוד (יש מחשבוני משכנתא רבים באינטרנט).

 

לסיכום, ישנם דרכים רבות לממן את רכישת דירת החלומות שלכם, וכל שנותר לכם הוא לברר איזה סוג של מימון הוא המתאים לכם ביותר והאם מימון מסוג זה הוא בכלל אפשרי עבורכם.