מחשבון משכנתא

מחשבון המשכנתא הפך בשנים האחרונות לכלי פופולרי ברשת, בו נעזרים המעוניינים ברכישת נכס בעזרת משכנתא. בימים אלו קיימים סוגים רבים של אפיקים לבחירת משכנתא, ומחשבון המשכנתא מתוכנן בין השאר להמליץ על האפיק הרווחי והנוח ביותר עבור הרוכש.

מחשבון משכנתא

מחשבון המשכנתא הפך בשנים האחרונות לכלי פופולרי ברשת, בו נעזרים המעוניינים ברכישת נכס בעזרת משכנתא. בימים אלו קיימים סוגים רבים של אפיקים לבחירת משכנתא, ומחשבון המשכנתא מתוכנן בין השאר להמליץ על האפיק הרווחי והנוח ביותר עבור הרוכש. ולא רק האפיק, מחשבון המשכנתא מאפשר להעריך את זמן החזרת המשכנתא והמחיר אותו יש באפשרותכם להחזיר בהתאם להכנסה החודשית שלכם ומקורות הכנסה נוספים. מעבר להיותו כלי יעיל ביותר, מחשבון המשכנתא קל לשימוש וכן יכול לאיר את עיניכם בנוגע למשתנים שלא לקחתם בחשבון בחישובים המוקדמים שלכם.

 

מחשבון משכנתא – יתרונות וחסרונות

מרבית מחשבוני המשכנתא המודרניים פועלים על אלגוריתם דומה וידרשו מכם פחות או יותר את אותם נתונים. קל להבין כבר מראש כי גובה המשכנתא אותה תיקחו יקבע את גובה הריבית אותה תיאלצו לשלם. כלומר, ככל שסכום המשכנתא גבוה יותר, הריבית גבוהה יותר. בין הנתונים השונים אותם משקלל מחשבון משכנתא נמצאים סוגי הריבית, כאשר הבחירהד הינה בין ריבית קבועה, ריבית צמודת מדד וריבית משתנה. הריבית צמודת המדד היא בעצם ריבית הנקבעת מדי חודש מחדש בהתאם למדד המחירים לצרכן. זה נקבע על ידי בנק ישראל ונתון לשינויים רבים. יכולת ההחזר שלכם גם היא משוקללת באמצעות מחשבון המשכנתא. הגורמים הנלקחים בחשבון הם לא רק ההכנסה החודשית ממשכורת אלא גם הכנסות שוטפות מנכסים נוספים לדוגמא. גורם אותו רבים נוהגים לשכוח הוא ההוצאות הנלוות לרכישת דירה. ביניהם חשבונות שוטפים, שיפוצים ותיקונים, רכישות מחייבות כגון ריהוט ומכשירי חשמל ועוד. זהו אחד היתרונות במחשבון המשכנתא, אשר משקלל גם גורמים אלה בחישוב יכולת ההחזר שלכם, חישוב אותו רוכשים רבים אינם כוללים בשקלול. אלה הם יתרונותיו של מחשבון המשכנתא. אך כל רכישת נכס שונה מרעותה ולכן חסרונו העיקרי של מחשבון המשכנתא הוא ביכולתו להעניק מקום למקרים אינדיבידואלים. במקרים כאלה כנראה שמשימת חישוב המשכנתא תישאר משימה שתיאלצו לבצע בעצמכם.

 

נקודות זכות

רוכשים רבים אינם יודעים כי מבקשי משכנתאות במדינת ישראל זכאים כל אחד לנקודות זיכוי שונות. נקודות הזיכוי נקבעות בהתאם לקריטריונים שונים ביניהם מספר שנות נישואין, עולים חדשים, עובדי מדינה, מספר נפשות במשפחה, שירות צבאי ומשרתי מילואים ועוד. חישוב נקודות הזיכוי עבור כל משפחה יכול לעיתים להיות מסובך וכאן טמון יתרון נוסף של מחשבון המשכנתא. באלגוריתם מוזנות נקודות הזכות הספציפיות עבור כל מצב, דבר אשר מקל מאוד את חישוב גובה הריבית על המשכנתא שלכם.

 

לסיכום, מחשבון משכנתא הינו כלי עזר אשר הופך את משימת חישוב גובה המשכנתא לקלה הרבה יותר. אך כמו כל כלי פיננסי אחר, גם מחשבון המשכנתא צריך להיות מוטל בספק. יש לזכור כי הפלט הסופי לאחר החישוב הינו המלצה בלבד ואינו פוטר אתכם מהשקעה של זמן ומחשבה בחישוב המשכנתא שלכם.