מחפשים דירה קצת שונה - פנטהאוז, לופט, קוטג' או דופלקס?

באילו סוגי נכסים ניתן לגור? כיצד מאתרים את הנכסים הללו? כל התשובות בפנים.

רובינו גרים בדירות רגילות של 3, 4 או 5 חדרים, אך יש גם כאלה שיכולים להרשות לעצמם לגור בדירות מיוחדות יותר ולרוב גם יקרות יותר. מלבד דירות רגילות בבניינים או בתים פרטיים, יש לא מעט סוגי נכסים שניתן לגור בהם. ניתן למשל לגור בפנטהאוז, בלופט, בקוטג' , בדופלקס או בקומפלקס, וזוהי רשימה חלקית בלבד. אז אם אתם רוצים לגור בדירה קצת שונה ויכולים להרשות זאת לעצמכם, כתבה זו מיועדת במיוחד עבורכם!

 

באילו סוגי נכסים ניתן לגור?

הדבר המקובל והנפוץ ביותר הוא כמובן לגור בדירה רגילה. יש אנשים שיכולים להרשות לעצמם לגור גם בבית פרטי עם גינה, אך אלה אינם שני סוגי המגורים היחידים. כל מי שקצת מבין בתחום הנדל"ן, וגם כל מי שחיפש במהלך חייו דירה, נתקל במושגים כמו פרטר, לופט, דופלקס, קוטג' ועוד. אילו הם סוגים של בתים או דירות שניתן לגור בהם. פרטר למשל היא דירת קרקע לכל דבר אך היא נמצאת קצת מעל האדמה. כלומר - גובה הכניסה שלה הוא כמה מדרגות. יש אנשים רבים שאוהבים סוג זה של דירה ומעדיפים לגור בדירת פרטר (ולא בדירת קרקע למשל). יש גם דירות גן (שהן דירות שנמצאות בתוך בניין אך נמצאות על הקרקע ויש להם גינה משל עצמן). וכמובן, מי שרוצה לגור בבית פרטי משל עצמו ולא בדירה הנמצאת בבניין, יכול לגור בקוטג' שהוא בית מגורים הצמוד לקרקע שנמצא לרוב בסביבה כפרית (אך לא רק). הקוטג' הוא בדרך כלל בית צנוע יותר מאשר הווילה, והוא יכול להיות צמוד לקוטג'ים נוספים (בניגוד לווילה שהיא לרוב מבודדת יותר ונמצאת על שטח גדול יותר). ניתן גם לגור בפנטהאוז כמובן (דירה הנמצאת בקומה האחרונה של הבניין ונחשבת יוקרתית במיוחד) או בדופלקס שהיא דירה דו מפלסית (כלומר עם שתי קומות), בה יכולה לגור משפחה אחת או שתי משפחות. בדופלקס יש את קומת הקרקע בה בדרך כלל יש גם גינה ואת הקומה העליונה בה יש מרפסת גג. מגורים בדופלקס הם מהנים מאוד כי ניתן ליהנות מכל העולמות - גם דירת קרקע עם גינה וגם דירה עם גג. ואם כל סוגי הדירות הללו לא מספיקים, יש לנו גם את הלופט - שתי דירות שחוברו יחד (דירה עליונה ודירה תחתונה) לחלל ענק.

 

כיצד מאתרים את הנכסים הללו?

יש שיטות רבות לאיתור נכסים מיוחדים, אך לפני כן עליכם להחליט באיזה נכס אתם מעדיפים לגור - בפנטהאוז, לופט, דירת גן ואולי בכלל בדופלקס. כאשר מחשפים דירה רגילה נעזרים בלוחות דירות באינטרנט, וכך גם כאשר מנסים לאתר נכסים מיוחדים יותר. האינטרנט הוא הכלי הטוב ביותר לאיתור הנכסים הללו, אך מומלץ במקביל גם לשוחח עם מתווכים איכותיים, חברות נדל"ן ואנשים העוסקים בתחום הנדל"ן (אדריכלים, מעצבים וכו'). גם הלוחות המופיעים בעיתונות הכתובה יכולים לעזור לכם, אך זכרו כי בתקופה בה אנו חיים, רוב הנכסים ובוודאי הנכסים המיוחדים, נמצאים בלוחות הדירות באינטרנט.

למגוון הנכסים >>