מחפשים דירה למגורים או דירה להשקעה...

כיצד מאתרים פרויקטים חדשים? מה חשוב לבדוק? כל התשובות בפנים.

יש מגוון רחב של פרויקטים חדשים בתחום הנדל"ן שכל אחד יכול להצטרף עליהם. בין אם אתם מחפשים דירה למגורים או דירה להשקעה, עליכם לבחור אם לרכוש דירה חדשה או דירה יד שניה. רבים בישראל מחפשים להשקיע בנדל"ן, ולא תמיד השקעה בדירה יד שניה משתלמת. לפעמים דווקא כדאי ללכת על פרויקטים חדשים (במיוחד בשלב ההתחלתי שלהם) ולקוות שערך הפרוייקט יעלה ואז ניתן יהיה להרוויח. כמובן שיש גם אנשים רבים המחפשים מקום לגור בו ומי שמעדיף דירה חדשה או בית שרק עכשיו נבנה, צריך לחפש פרויקטים חדשים. בכתבה זו נפרט מעט אודות נושא פופולארי זה.

 

כיצד מאתרים פרויקטים חדשים?

יש דרכים רבות באמצעותן ניתן לאתר פרויקטים חדשים בארץ או בחו"ל. בכתבה זו נתמקד בפרויקטים חדשים בישראל אליהם ניתן להגיע באמצעות משרדי תיווך (למשל משרד התיווך המצליח נדל"ן.קום). משרד תיווך איכותי ידע להפנות אתכם לפרוייקט חדש לפני כולם ולהוות עבורכם יתרון. דרך נוספת מקובלת מאוד היא למצוא פרויקטים חדשים באינטרנט. יש כיום אין ספור אתרים המפרסמים לוחות דירות ובהם ניתן למצוא גם שלל פרויקטים חדשים. יש לוחות גדולים יותר וקטנים יותר, ומומלץ לעבור עליהם מדי יום. גם לחלק ממשרדי התיווך וחברות הנדל"ן יש לוחות משלהם. דרך נוספת להגיע לפרויקטים חדשים היא בשיטת "מפה לאוזן". בשיטה זו צריך פשוט לפתוח את האוזניים, לדבר עם כמה שיותר אנשים וכך ניתן לעיתים לשמוע על עסקאות משתלמות. חשוב לזכור כי כאשר נכנסים לפרוייקט חדש, יש לשים לב למספר נקודות חשובות, שהן פחות קריטיות מאשר ברכישת דירה יד שניה. באופן כללי, הסיכון בפרוייקט חדש, במיוחד כאשר הוא נמצא בתחילת הדרך, הוא גבוה יותר מאשר כאשר קונים דירה ישנה.

 

מה חשוב לבדוק?

כאשר רוכשים דירה חדשה היא לעיתים נמצאת רק בשלבי בניה, ואתם למעשה רוכשים דירה שהיא "על הנייר" בלבד. זה לעיתים מוריד את המחיר אך גם מעלה את הסיכון, ולכן חשוב לבצע מספר בדיקות חשובות. כדאי מאוד לקבל המלצות חמות אודות הקבלן עימו אתם עובדים או אודות חברת הבניה. במקרה של פרויקטים חדשים, כדאי מאוד גם ליצור קשר עם עורך דין איכותי המתמחה במקרקעין. עורך דין שכזה יעזור לכם הן בשלב המשא ומתן והן בשלב החוזה. בדיקות חשובות נוספות שיש לבצע - בירור מיהם הבעלים של הקרקע, אילו זכויות בניה אכן קיימות בפועל, וכמובן - מומלץ גם לברר אודות השכונה בה תגורו והאוכלוסייה שחיה בה (אם אתם קונים דירה למגורים).

 

חשוב מאוד לזכור כי כל מי שרוכש דירה בפרוייקט חדש, עושה צעד גדול ולעיתים אף יקר, ולכן, אם אינכם רוצים להיתקל בבעיות בלתי צפויות בהמשך הדרך, מומלץ לבצע את כל הבדיקות החשובות ולא לזלזל בכך!