מחירי נדל''ן בישראל

זוגות צעירים רבים רוצים לקנות דירה ושותפים לחוויה המתסכלת של קניית נדל''ן, ולכן אם אתם כאלו, מאמר זה מתאים לכם.

לאחרונה הודיעה הממשלה כי תקים מבנים רבים באזור מודיעין במחירים שיוכלו להיות רלוונטיים לזוגות צעירים. אם אתם זוג צעיר ורוצים לקנות נדלן ראשון – זה לא יהיה קל עבורכם, המחירים יקרים. במיוחד אם אתם רוצים לקנות דירה לא חדשה, לדוגמה בבניין שעשה תמא 38 (תמ"א 38 זו התכנית נגד רעידות אדמה), או בניין חדש בשכונה טובה בנתניה, זה יהיה יקר מאד. זוגות צעירים רבים רוצים לקנות דירה ושותפים לחוויה המתסכלת של קניית נדל"ן, ולכן אם אתם כאלו, מאמר זה מתאים לכם. זוגות רבים שוכרים דירות ומחכים לכניסת הפעולה של שר האוצר שמנסה להוריד את המחירים. כל הזמן בודקים באינטרנט על כל פעולה של שר האוצר ועל מחירים של דירות במקומות שהם רוצים לקנות, אבל אם אין לכם איזה מיליון זמין, תשכחו מזה.

  

נדלן בישראל 2011 זה יקר מאד, עם תמא 38 או בלי תמ"א 38. מה שחלק מהזוגות עושה הוא לקנות דירה ישנה מאד, במחיר של כ-600 אלף שקל בממוצע, ומשקיע עוד כמה עשרות אלפי שקלים בשיפוצים. חלק עובר לגור עם ההורים עד ששר האוצר יוריד את המחירים. בזמן זה הם משתדלים לאגור כמה שיותר כסף לשם תשלום המקדמה על הבית העתידי. עוד אופציה נחמדה היא לעשות זאת באמצעות קבוצת רכישה, למרות שגם כאן המחירים יקרים יחסית כי המבנים שבונים הם חדשים ואיכותיים, והשאלה מה המקצוע שלכם (מקבלים רק מקצועות מסוימים). קבוצת רכישה היא אקט שמצריך הרבה עבודת הכנה וזה יגזול זמן רב וגם כסף, אז תבדקו אם זה מתאים לכם. עוד אופציה, כמו בפתיחת המאמר, לקנות במקום שאינו באזור תל אביב הישיר, למשל ראש העין – חצי שעה מתל אביב, ולא יקר בכלל כמו תל אביב. דירה עולה מיליון שקל ולא שניים וחצי מיליון שקל. אם אתם בקטע של נוף נסו לקנות בשכונה שיש בה טבע – נגיד שכונה יפה בנתניה.

  

בהרבה אזורים כאלה תוכלו למצוא דירות מרווחות מאוד במחיר של דירה בעלת שלושה חדרים באזור מרכזי יותר ואין מה להשוות בכלל את המחירים לאזור של תל אביב שכאמור הוא מאד מאוד יקר. אפשר גם לקנות דירה בבניין שעומד לעשות תמא 38 – הדיירים ישמחו למכור לכם את הצורעס, ואתם תקנו דירה שגם משפצים אותה ואת הבניין שלה, וגם ב-20 אחוז פחות (!!) מהמחיר העתידי של הדירה. מה יכול לייקר את הדירה? קודם כל לגור ליד הים זה יקר. מושבים זה יקר. כדאי לתפוס את הנדלן במקומות שמתעוררים היום למכירה ותנצלו את המומנטום לפני שהמחירים יעלו – למשל מקומות בצמיחה כמו נתניה. ובכלל, גם אם החלטתם לחכות לשר האוצר ולשכור בינתיים – תמשיכו לחפש באינטרנט. הרבה מהקונספט של מציאת CATCH, הוא לזהות את אותן דירות שערך שלהן יכול לנסוק בעקבות השקעה נוספת.