מחיר למשתכן: כרומגן תספק דודי שמש במחירים מוזלים לקבלני הפרויקטים

אטרקטיביות היקפי הבניה בפרויקטי ''מחיר למשתכן'' מובילה את הספקים להורדות מחירים בפרויקטים - לטובת הרוכשים. האם הגיעה אלינו רוח של שינוי?

מחירי הדיור המאמירים בארץ מערימים קשיים לא מעטים על זוגות צעירים אשר מעוניינים לרכוש דירות בישראל. מצב זה בנוסף לדרישתו של בנק ישראל מהבנקים להעלות את  אחוזי ההון העצמי הנדרשים ל- 30% על מנת ליטול משכנתאות גרמו לזוגות צעירים רבים לוותר על "חלום הדירה". בו זמנית נוצר משבר נוסף בשוק הדיור – מספר התחלות בנייה נמוך, דבר שהוביל לעלייה ניכרת של מחירי הדירות בארץ.

בשלב הזה, היה ברור כי יש צורך בשינוי מהותי בתחום והחל דיון ציבורי נרחב בנושא הדיור שהתקיים בזירה והתקשורתית ובמספר מערכות בחירות. שילובם של האלמנטים הללו גרם להתחלתה של תמורה בתחום. כתגובה למצב הכריזה לבסוף הממשלה על תכניות "מחיר למשתכן ו "מחיר מטרה" אשר מטרתם היא לאפשר לזוגות צעירים לרכוש דירות במחירים זולים יותר מאשר מחירי השוק.

מתוך ההבנה שמחיר הדירה אינו מורכב אך ורק מעלות הבנייה החליטה חברת "כרומגן" להוזיל את מחירי דודי השמש הנמכרים לקבלנים הנוטלים חלק בפרויקט "מחיר למשתכן". משום כך "כרומגן" השיקה לראשונה מחירים ייעודיים עבור פרויקטים של מחיר למשתכן. החברה תציע התקנת דודים לבנייני דירות בפרויקטים בהנחות של 10%.

חברת "כרומגן" לא נמצאת "לבד במערכה", זאת משום שצעד זה מהווה חלק ממגמה של ספקים בתחום הנדל"ן להצטרף להיקפי הבנייה המאסיביים הכלולים בתכניות מחיר למשתכן במחירים אטרקטיביים ונמוכים יותר, המתגלגלים גם אל הציבור הרחב, כפועל יוצא להיקפי הבניה הרחבים בפרויקטים אלו. במילים אחרות, ליזמים ולקבלנים משתלם להוריד את המחירים משום שהם מקבלים הזמנות רבות יותר ומגדילים את המחזור בעסקים.

בענף הבנייה הישראלי מעורבים יצרנים ובעלי עסקים רבים וככל שיותר יצרנים יצטרפו למהלך ויורידו במעט את המחיר לפרויקטים הללו כך המחיר לצרכן יצטמצם. יצרנים של מלט לבנייה, בלוקים, חומרי איטום וסיוד, מערכות חשמל, מים ותשתיות נוספות יכולים לחולל שינוי וכך המחיר לצרכן יהיה זול יותר.

לטענת מנכ"ל חברת "כרומגן" , אדר אזנקוט: "כחלק מהשותפות ארוכת הטווח של החברה עם הקבלנים, והרצון המשותף לסייע ולהוזיל במשותף את עלות הפרויקטים לציבור במסגרת דירות מחיר למשתכן, החברה תציע לקבלנים המבצעים בפרויקטים אלו מחירים מיוחדים להתקנה רוחבית של מערכות שמש בפרויקטים, אשר יספקו לדיירים מוצר איכותי ומים נקיים ובריאים".