מהי תקופה טובה לקניית דירה?

לרבים קשה להעריך מתי היא התקופה הטובה ביותר לרכישת דירה, אך עם קצת מאמץ, בירורים והתייעצות, ניתן לקבל מושג טוב יותר לגבי רמת המחירים בשוק. מאמץ שכזה הוא בהחלט משתלם ויכול לחסוך לרוכשים כסף רב!

כל מי שרוצה לקנות דירה חדשה חייב לשאול את עצמו האם הוא נמצא בתקופה בה כדאי לקנות דירה או שמא עדיף לחכות שהמחירים ירדו. לא כל תקופה היא תקופה טובה לרכישת דירה, ויש בהחלט זמנים שבהם עדיף לחכות. בתקופות בהן יש עליות מחירים חדות, רבים מהמומחים ממליצים להמתין עד שהמחירים ירדו מעט. זהו כמובן סיכון מסויים מכיוון שלא בטוח שהמחירים אכן ירדו בטווח הקרוב. בנוסף, יש תקופות בהן יש לא מעט מבצעי נדל"ן, ובתקופות אלה היזמים וחברות הבנייה מציעים ללקוחות מבצעים והנחות משמעותיות. לעיתים כדאי גם לחכות למבצעים הללו. אז מהי התקופה הטובה ביותר לרכישת דירה? בכתבה זו ננסה לענות על השאלה הזו.

 

 כשהמחירים בשיא כדאי לחכות!

 אף אחד לא רוצה לקנות דירה דווקא כאשר המחירים נמצאים בשיא שלהם. בשנים האחרונות המחירים של הדירות עלו מאוד, במיוחד באיזורי הביקוש, ומי שקנה דירות (וגם נכסים מסוג אחר) בשנים הללו, שילם קרוב לוודאי מחירים שהם כמעט מחירי שיא. רק לאחרונה המחירים התייצבו מעט ויש גם איזורים בהם המחירים ירדו. לכן, אפשר לומר כי תקופות טובות לקניה הן התקופות של אחרי השיא. לאחר שמחירי הדירות מגיעים לשיא מסויים, יש לרוב ירידה ואז זוהי תקופה טובה לקנות דירות במחירים סבירים. אם יש לכם סבלנות, כדאי לחכות שהמחירים ירדו כמה שיותר, עד שהם יגיעו לשפל, ואז תוכלו לרכוש דירות במחירים נמוכים עוד יותר. ובמילים אחרות - התקופה הטובה ביותר לקניית דירות היא כאשר המחירים בשפל והתקופה הגרועה ביותר היא כאשר המחירים נמצאים בשיא. אך כיצד יודעים מתי מגיע השיא או השפל? זוהי למעשה הסוגיה החשובה מכל!

 

כיצד יודעים אם מחירי הדירות הגיעו לשיאם?

 כל מי שיודע לזהות מתי מחירי הדירות הגיעו לשיאם, יוצר לעצמו יתרון גדול במיוחד! היכולת לזהות מתי המחירים הם בשיא ומתי הם בשפל, היא יכולת שיכולה לחסוך לכם מאות אלפי שקלים. אך לא לכל אחד יש את הידע הזה. יש בכל זאת כמה רמזים לכך שמחירי דירות נמצאים בשיא או בשפל. אם אתם מגלים כי יש מבצעי נדל"ן רבים, הנחות משמעותיות ואלמנטים שיווקיים נוספים, אתם יכולים להסיק כי החברות מתקשות למכור את הדירות שלהן וזה אולי מרמז שהמחירים גבוהים מדי. לעומת זאת, כאשר המחירים נמוכים מאוד, אין צורך במבצעי נדל"ן על מנת למשוך את הלקוחות. בנוסף, ניתן להיעזר בעיתונות הכלכלית על מנת לקבל מושג בכל הנוגע לרמות המחירים הקיימות בשוק הנדל"ן בזמן מסויים. וכמובן - חשוב מאוד להתייעץ עם מתווכי נדל"ן מובילים הפועלים באיזור בו אתם רוצים לקנות דירה.

 

 לסיכום, לרבים קשה להעריך מתי היא התקופה הטובה ביותר לרכישת דירה, אך עם קצת מאמץ, בירורים והתייעצות, ניתן לקבל מושג טוב יותר לגבי רמת המחירים בשוק. מאמץ שכזה הוא בהחלט משתלם ויכול לחסוך לרוכשים כסף רב!