מגורים בדירה בבניין או בבית פרטי על הקרקע?

כל משפחה צריכה להחליט מה היא מעדיפה, בהתאם לרצונות ולצרכים שלה - מגורים בדירה בבניין או מגורים בבית פרטי על הקרקע, ורק לאחר ההחלטה להתחיל במסע החיפושים!

רבים המחפשים אחר דירה לרכישה מתלבטים בין שתי אופציות מרכזיות - מגורים בדירה בבניין או מגורים בבית פרטי הנמצא על הקרקע. שתי האופציות הללו שונות מאוד האחת מהשנייה, הן במחיר והן בסגנון החיים. מגורים בבית פרטי שנמצא על הקרקע דורשים משאבים שונים מאשר מגורים בדירה רגילה בבניין. כל משפחה צריכה להחליט מה יותר מתאים לה, לאיזה סגנון חיים היא מתחברת יותר, וכמובן - מה היא יכולה להרשות לעצמה מבינה כלכלית. בכתבה זו נפרט אודות היתרונות והחסרונות של כל חלופה. אז אם אתם מתלבטים בין מגורים בדירה בבניין לבין מגורים בבית פרטי - כתבה זו מיועדת במיוחד עבורכם! 

מגורים בדירה בבניין - יתרונות וחסרונות
למגורים בבניין יש יתרונות רבים ובראש ובראשונה המחיר הנמוך יותר (בדרך כלל) מהמחיר של בית פרטי על הקרקע.
דירה בבניין היא לרוב זולה יותר מאשר בית פרטי על הקרקע וזה מובן מאליו אך זהו לא היתרון היחיד. בדירה בבניין אין חצר או גינה שצריך לדאוג לה (עבור רבים המדובר בטירחה לא קטנה...), המיגון של הדירה הוא פשוט וזול יותר, יש בדרך כלל יותר שכנים וכל צורת החיים היא יותר שיתופית. ההבדל בין בניין משותף לבין בית פרטי הוא חיי הקהילה שמתפתחים לפעמים בבניינים, ומי שאוהב את זה יעדיף לגור בדירה בבניין. לעומת זאת - אם בא לכם גינה משלכם, אתם אוהבים פרטיות ואין לכם צורך ביצירת קשרים עם שכנים, בית פרטי על הקרקע יכול להתאים לכם במיוחד. דירות בבניין הם לרוב קטנות יותר ורוב הדירות הן של 2-5 חדרים (יש כמובן גם דירות קטנות יותר וגדולות יותר). בתים פרטיים לעומת זאת יכולים להתפרש על פני שטח גדול יותר ולכן אם אתם רוצים לגור בדירה גדולה במיוחד כדאי לכם לשקול מגורים בבית פרטי. יש כמובן גם דירות בבניין שהן גדולות מאוד אך אלה הן דירות יקרות במיוחד.

 

 

מגורים בבית על הקרקע - יתרונות וחסרונות

גם למגורים בבית פרטי הנמצא על הקרקע יש לא מעט יתרונות. הפרטיות, הגודל, הגינה הפרטית (בה יכולים הילדים לשחק) ועוד. אם חלום חייכם הוא לגור בבית פרטי משלכם, עם גינה גדולה שיש בה נדנדה, מגלשה, ערסל ופינת מנגל - אתם בהחלט יכולים לפנות לכיוון הזה. חשוב לזכור כמובן כי באיזורים רבים בישראל המחירים של בתים פרטיים הם גבוהים למדי ולכן חשוב לבצע סקר שוק מקיף ולבדוק בתים פרטיים במספר איזורים בארץ. בית פרטי בצפון לא עולה כמו בית פרטי בדרום הארץ ובוודאי לא כמו בית במרכז. זכרו כי יש להשקיע יותר כסף בדרך כלל על מנת למגן בית שנמצא על הקרקע ומלבד זאת יש להשקיע גם בטיפוח הגינה, בתחזוקת הבית ועוד.

 

 כל משפחה צריכה להחליט מה היא מעדיפה, בהתאם לרצונות ולצרכים שלה - מגורים בדירה בבניין או מגורים בבית פרטי על הקרקע, ורק לאחר ההחלטה להתחיל במסע החיפושים!