למה כדאי לקנות דירה?

מחפשים דירה? מתלבטים האם לקנות או לשכור? כדאי לקרוא את השורות הבאות.

שדרוג הדירה כדי להתאימה לצרכי המשפחה המתרחבת, תחושת הביטחון והיציבות המלווה את הבעלות על דירה, הלחץ שמפעילים ההורים מהצד או פשוט חוסר הרצון להיות יוצאי דופן בזמן שלכולם כבר יש דירות משלהם - הסיבות אשר מובילות ישראלים לרכוש דירה רבות הן. ואכן, מרבית הישראלים מעדיפים לרכוש דירה מאשר לשכור וראייה לכך היא העובדה שלמעלה משבעים אחוז מבתי האב בישראל מחזיקים בדירה בבעלותם. התחלתם לחפש דירה למכירה אך פתאום מקונן בכם הספק כי זה הדבר הנכון לעשות? עדיין מתלבטים האם לקנות או לשכור? כדאי לכם לקרוא את השורות הבאות.

 

למה דירה למכירה עדיפה על דירה להשכרה?

 

1.  השכירות היא זריקת כסף - למה לשלם דמי שכירות לבעל הדירה כאשר אפשר לשלם משכנתא ובסוף היום גם לגור בדירה שתהיה בבעלותכם? נכון, קיים סיכון בנטילת משכנתא גבוהה, אך כיום מוצעים בשוק סוגים רבים של משכנתאות ובתוך כל ההיצע אפשר למצוא את מסלול המשכנתא אשר יהפוך את רכישת הדירה למשתלמת. השיקול הוא פשוט ביותר: לשלם שכר דירה במשך עשרים שנה ובתום התקופה להיוותר ללא נכס, או לשלם משכנתא במשך אותו פרק זמן כאשר בסיום תקופת התשלום - למשלם יהיה נכס בבעלותו. זוהי כמעט שאלה רטורית.

 

2.  עליית מחירי הדירות - בשנים האחרונות עלו מחירי דירות להשכרה בישראל בצורה משמעותית. יש אף הטוענים כי רק בשנתיים האחרונות עלו המחירים בכארבעים אחוזים (!). אומנם אין בכך כדי להוות צ'ק ביטחון לכך שהמחירים ימשיכו לעלות גם בעתיד ולא ניתן לחזות את התנהגות המשק, אך הסיכוי כי המגמה הזו תימשך גם בעתיד הוא בהחלט ממשי, ואם אכן תימשך המגמה הרי שרכישת דירה היא השקעה משתלמת.

 

 

3.  הוצאת כסף על תיקון נזקים - אלו המעדיפים שכירת דירה על פני רכישה בשל גובה המשכנתא, לרוב לא לוקחים בחשבון שעם הדירה שהם משכירים, באים גם הנזקים והבלאי שאף אחד לא מתחייב לתקן עבורם. רבות מהדירות להשכרה אינן מתוחזקות היטב ועלות התיקונים של הנזקים בדירות כאלה יכולה להיות משמעותיות ולהכביד על הכיס. מעבר לכך, העובדה כי מרבית משכירי הדירות מגבשים חוזי השכרה המשרתים קודם כל את האינטרסים שלהם (על פני האינטרסים של השוכרים) בטח שלא עושה חסד לא עם השוכר ולא עם כיסו.

 

4.  התחושה הטובה שברכישת דירה - כנראה שיש סיבה לכך שמרבית הישראלים מתגוררים בדירות שבבעלותם. לצד ההטבות הפיננסיות, בעלות על נכס מעניקה תחושה של ביטחון, חופש ואפילו גאווה.

 

לאט, בטוח וחכם

רכישת דירה היא אומנם תהליך מורכב, אך היא שווה את המאמץ ועם שיקול דעת וזהירות אפשר לנצח על המלאכה בצורה בטוחה. לפני ביצוע הרכישה כדאי להשקיע זמן לקריאה בנושא, השוואות מחירים, בדיקת האזורים המועדפים לרכישה והתייעצות עם מי שכבר עברו תהליך דומה כדי למנוע טעויות. אם התהליך יתנהל לאט, בטוח וחכם – סיכויי הצלחת הרכישה יעלו.