ליווי עו''ד בפרויקט חדש

מהו תפקיד עודך הדין בעסקאות נדל''ן? כל הדגשים החשובים.

 

תחום הנדל"ן הוא תחום מורכב מאוד ויש צורך בלא מעט אנשי מקצוע מעולים שילוו את הפרוייקטים בתחום מסובך זה. אם אתם מתכננים להיכנס לפרוייקט חדש, או אפילו להיות בין היוזמים שלו, אתם חייבים עורך דין מקצועי ואמין שילווה אתכם בכל התהליך. ללא עורך דין המתמחה בנדל"ן, אתם עלולים להעמיד את עצמכם ואת כספכם בסכנה, וחשוב לזכור זאת! גם ליווי של שמאי, מתווך ואפילו כלכלן טוב הוא חשוב, אך ללא עורך דין כמעט ולא ניתן להיכנס בצורה בטוחה לעסקאות נדל"ן ולבטח לא לפרוייקטים חדשים . עוד על נושא חשוב זה בכתבה הבאה.

 

 מהו תפקיד עודך הדין בעסקאות נדל"ן?

 

כל רכישה של קרקע (ובוודאי קרקע חקלאית), נכס חדש, או אפילו דירה פשוטה, מחייבת ליווי של עורך דין מקצועי. לאיש מקצוע זה יש תפקידים רבים ומגוונים בכל שלבי התהליך, ביו היתר - לוודא שמי שטוען שהוא בעל הנכס הוא אכן בעל הנכס על פי כל המסמכים, לעבור על כל המסמכים הרלוונטיים של הנכס ולוודא שהם תקינים, לבדוק שאין שיעבודים על הנכס, לנהל משא ומתן עם המוכר או עם הקונה, ולבסוף - לנסח את החוזה מטעם הקונה או מטעם המוכר (תלוי את מי הוא מייצג). את כל הפעולות הללו רוב האנשים לא יודעים כיצד לבצע לבד, ולכן יש חשיבות רבה לעורך הדין שיבצע אותן בצורה הטובה ביותר. כאשר נכנסים לעסקאות מסובכות במיוחד (כגון רכישת קרקע חקלאית או ייזום פרוייקט חדש), החשיבות של עורך הדין עולה עוד יותר. רק לאחר כל הבירורים של עורך הדין תוכלו לקבל תמונה מלאה יותר של הפרוייקט, ובעיקר של כדאיות הפרוייקט. רק לאחר קבלת כל הידע החשוב והרלוונטי באמצעות עורך הדין, תוכלו לקבל החלטה מושכלת אם להיכנס לפרוייקט או לוותר עליו.

 

דגשים חשובים נוספים

 

מעבר להבנת החשיבות של עורך הדין, צריך גם לדעת כיצד לאתר את איש המקצוע המתאים לכם ביותר הן מבחינת סוג הפרוייקט והן מבחינת התקציב. כדאי מאוד לבצע סקר שוק מקיף בקרב מספר עורכי דין, ולבחור את עורך הדין שהוא האיכותי ביותר במסגרת התקציב שלכם. רק לאחר שבחרתם עורך דין, כדאי להתחיל לקבל החלטות בנוגע לפרוייקט, בהתאם להמלצות שלו. הליווי הצמוד של אנשי המקצוע (ובהם גם עורכי הדין), הוא קריטי בתחום מורכב זה, גם כאשר קונים או מוכרים דירה פשוטה ובוודאי בעסקאות מורכבות יותר. יש אין ספור בירוקרטיות והליכים פרוצדוראליים לא פשוטים בעסקאות נדל"ן, ולכן החשיבות של עורך דין אמין, מקצועי ואיכותי היא עליונה!

 

לסיכום, אם אתם מתכננים להיכנס לעסקת נדל"ן בזמן הקרוב, אל תוותרו על ליווי מקצועי הולם. זהו לא תחום שכדאי לחסוך בו וזכרו זאת אם אינכם רוצים להפסיד מהעסקה!

 

לשאלות נוספות