להיות בטוח שמצאתי את מה שהכי טוב בשבילי - משכנתא

אתם זוג צעיר שזה אתה נישא ורוצה להקים בית בישראל. אתם מרגישים שנטילת משכנתא היא הצעד המתבקש ביותר עבורכם?כדאי שתקראו את השורות הבאות רגע לפני שהחלטתם שמסלול המשכנתא שהוצע לכם הוא האידיאלי עבורכם

אתם זוג צעיר שזה אתה נישא ורוצה להקים בית בישראל. במקביל התמזל מזלכם והנסיבות פועלות לטובתכם: שער הדולר נמצא בירידה, הריבית על המשכנתאות נמוכה ובדיוק קיבלתם העלאה במשכורת. לאור זאת, אתם מרגישים שנטילת משכנתא היא הצעד המתבקש ביותר לעשות. כבר הייתם בפגישת ייעוץ עם חברה המתמחה במשכנתאות או עם הנציג המומחה למשכנתאות בבנק ופשוט בוער לכם בעצמות לפתוח תיק משכנתא. אם הסיטואציה המתוארת מוכרת לכם, כדאי שתקראו את השורות הבאות רגע לפני שהחלטתם שמסלול המשכנתא שהוצע לכם הוא האידיאלי עבורכם.

 

השוואת משכנתאות מהי?

השוואת משכנתאות כשמה כן היא - השוואה בין מסלולי משכנתאות והריביות שמציעים הגופים השונים (בנקים מסחריים, חברות ביטוח ובנקים למשכנתאות). השוואה זו נועדה למצוא את המשכנתא המתאימה לכם ביותר, אשר מתיישבת עם היכולות הפיננסיות שלכם, וכזו אשר תוכלו לעמוד בה מבלי שתיפגע איכות חייכם. אנחנו חיים בעולם של כלכלה ליברלית המבוססת על שוק חופשי ועל תחרות, והיתרון המרכזי הקיים בתחרות זו עבורנו הצרכנים, הוא שככל שנבדוק יותר את האפשרויות השונות וככל שנלמד יותר את ההבדלים ביניהן -  נוכל לבצע עסקה משתלמת יותר. נוסחה זו נכונה לגבי רכישת כרטיס טיסה לחופשה, קניית ג'ינס חדש וכך גם לגבי נטילת משכנתא. רוב הבנקים הגדולים בישראל מציעים משכנתא, וכל אחד מהם רוצה "לקנות" אתכם באמצעות תנאים מפתים. על כן, לפני קבלת ההחלטה ליטול משכנתא, כדאי להתוודע אל התנאים השונים שמציע כל אחד מהבנקים כדי שניתן יהיה לבחור את ההלוואה האטרקטיבית ביותר.

 

תנאי ההלוואות שמציעים הבנקים שונים זה מזה בסוגי הריבית, בסוג ההצמדה של המשכנתא (צמודה למדד או לא צמודה) ובאופן הפירעון. למעשה, השוואת משכנתא כמוה כסקר שוק שנוהגים לבצע לפני רכישת מוצר שעלותו משמעותית. זהו השלב שבו למעשה עליכם לצבור את כל המידע האפשרי בנוגע למסלולים ולריביות המשכנתא המוצעות בשוק כיום על ידי גופי המימון השונים. כדאי לזכור שכל הבדל ולו הקטן ביותר באחוזי הריביות ישפיע באופן אוטומטי על גובה הסכום שתשלמו משך כל תקופת ההלוואה. אומנם כיום, גם אם בחרתם מסלול משכנתא בתנאים לא מספיק טובים, ניתן להשיב את המצב לקדמותו באמצעות מחזור משכנתא, אך זהו תהליך מסורבל שכולל פירעון של המשכנתא הקיימת ותשלום של עמלת פירעון מוקדם ועל כן כדאי להימנע ממנו מראש.

 

לחסוך את כאב הראש ולחסוך כסף

דרך נוספת שיש בה כדי להבטיח כי תעשו בחירה נכונה בבואכם ליטול משכנתא היא ללמוד היטב את תחום המשכנתאות, בייחוד אם אתם זוג צעיר שהחליט לראשונה לקחת משכנתא ועל כן אינו בקיא בעולם המושגים השולטים בתחום. כדאי לקרוא על הנושא, להתוודע קצת יותר לתכנים הבולטים בתחום המשכנתאות ולהכיר את עולם הבנקאות ואת האופן בו הוא פועל. אם תבינו את המושגים ואת התהליכים הבסיסים הקשורים בתחום, ייחסך הרבה כאב ראש וכמובן שגם כסף, בהצלחה ונתראה ב לוח דירות למכירה.