לבנות בית בתלת-ממד

בימים של משבר עמוק בשוק הנדל''ן ומחסור הולך וגובר בהיצע של יחידות דיור, כולם מנסים למצוא פתרונות יצירתיים כדי להוזיל את עלויות הבנייה ולייעל תהליכים. כאן נכנסת ההתקדמות הטכנולוגית לתמונה, כשיותר ויותר יזמים ובונים מתחילים לגלות את היתרונות של מדפסות תלת-ממד.

תלת הממד ושוק הדיור

אם בעבר השיח הציבורי עוד היה סקפטי לגבי ההמצאה הטכנולוגית האחרונה, נראה שכעת אנו שומעים יותר ויותר על שימושים אופרטיביים במדפסות תלת-ממד במה שנראה כחדירה איטית אך בטוחה לשוק הדיור.

הצפי הוא שמדפסות התלת ממד ישנו את שוק הבניה מן הקצה אל הקצה, וייתרו בין היתר את הצורך בעשרות עובדים בשטח ובציוד כבד. עם זאת, לא כולם מקבלים בעין יפה את האוטומיזציה הצפויה של השוק, ואיבוד מסוים של היכולת לשלוט בתוצר הסופי. בכל מקרה, נראה שהעניין תופס תאוצה, כשהמניות של יצרניות מדפסות תלת-ממד אירופאיות רק הולכות ומכפילות את עצמן.

 

בית שלם ביום אחד

לשם השוואה, מדפסת תלת-ממד אמורה לבנות בית תוך יממה אחת בלבד, וכוח עבודה של לא יותר משלושה אנשי צוות. מכאן ברור כי שינוי יסודי ומהותי צפוי להתרחש על סקטור הבניה, שיהפוך אותו ממקצוע רווי כוח אדם למקצוע אזוטרי.

ואיך זה משפיע על הצרכן? החיסכון המשמעותי בכוח אדם יגרום לירידה אקוטית בעלויות בניה, כמו גם השיפור העצום בבטיחות העבודה. כשהתפעול בפועל ייעשה על ידי רובוטים, חברות הבניה לא יצטרכו לשלם הון תועפות על פרמיות ביטוח, והפיחות במחיר יתגלגל לבסוף גם לפיחות בעלויות הפרויקט.  

לכתבות נוספות