לבחור סביבת מגורים מתאימה

כיצד מאתרים דירה המתאימה לכם? אילו פרמטרים לפילוח קיימים? כל התשובות בפנים

לא כל אדם יכול לגור בכל מקום, ויש חשיבות לפרמטרים רבים כגון הגיל של האדם, המצב המשפחתי, השיוך הדתי, תחומי העניין ועוד. ובמילים אחרות, אדם חרדי לא יגור בשכונה חילונית בדרך כלל ואילו אדם חילוני לא יבחר בבני ברק כעיר מגוריו. אנשים צעירים רבים גרים בתל אביב ואילו משפחות עם ילדים בוחרות לא פעם ערים פחות "תוססות". אם אתם אוהבים לגור באיזור חם עם תיירים רבים תוכלו לבחור לגור באילת או בים המלח למשל, ואם אתם מעדיפים דווקא איזורים קרים יותר, יישובי רמת הגולן יכולים להתאים לכם. בכתבה זו נפרט מעט על אודות הנושא המרתק הנקרא בחירת מקום מגורים בהתאם לפילוח הצרכים והנתונים שלכם.

 

אילו פרמטרים לפילוח קיימים?

ניתן לבחור מקום מגורים בהתאם לאין ספור פרמטרים, בין היתר – איזור המתאים לדת שלכם, איזור בהתאם לגיל שלכם, למצב המשפחתי, למעמד הסוציו אקונומי ואפילו בהתאם לתחביבים שלכם. ניתן לבחור מקום על פי מזג האוויר שבו, הנוף שנמצא באיזור ומקומות הבילוי האפשריים. כל פרמטר שכזה יכול להשפיע על הבחירה שלכם, וניתן כמובן גם לשלב בין כמה פרמטרים. אין כל ספק כי רוב האנשים החרדים לא יבחרו לגור באיזור שרק חילוניים גרים בו. כך גם לגבי יהודים או אנשים המשתייכים לכל דת אחרת. מוסלמים יגורו לרוב בערים או בכפרים בהם רוב התושבים הם מוסלמים ואילו יהודים יגורו לרוב ביישובים יהודיים. אם אתם צעירים אחרי צבא קיים סיכוי סביר שתרצו לגור כמה שנים בתל אביב (או בעיר אחרת הקרובה לתל אביב) ואילו זוגות נשואים עם ילדים יעדיפו לא פעם יישוב רגוע יותר. כמובן שלכל מקרה יש יוצאים מין הכלל, וחשוב לזכור זאת! ביישובים רבים גרים רק אנשים ממעמד סוציו אקונומי מסוים (למשל סביון, הרצליה פיתוח, קיסריה ועוד), ואילו ביישובים אחרים גרים בעיקר אנשים המשתייכים לעשירונים התחתונים. ובמילים אחרות - כל אחד צריך להחליט מה חשוב לו ולבחור את מקום מגוריו בהתאם לכך (וכמובן גם בהתאם ליכולת הכלכלית).

 

כיצד מאתרים דירה המתאימה לכם?

ניתן בהחלט לאתר דירות המתאימות לפילוח הספציפי שלכם, במיוחד אם נעזרים בכלי הנהדר שנקרא לוח דירות באינטרנט. בלוחות הדירות של היום (בניגוד ללוחות של העיתונות הכתובה), ניתן לבצע סינון חכם ויעיל בהתאם לפרמטרים רבים - איזור בארץ, מחיר, גודל הדירה ואפילו נתונים כגון חניה, מעלית ועוד. בלוחות האיכותיים במיוחד ניתן גם לסנן על פי פרמטרים נוספים. אם אתם מחפשים דירה באיזור דתי, ניתן לעשות זאת באמצעות לוחות הדירות, אך חשוב גם לשוחח עם מתווכים הפועלים באיזור, לבצע סיורים בשכונה המבוקשת ואפילו לשוחח עם אנשים הגרים באיזור. כל אלה יתנו לכם מושג על אודות הרמה הסוציו אקונומית של התושבים באיזור, מוסדות החינוך, התרבות והדת, סוגי הדירות בשכונה ועוד.

   

לסיכום, כל אדם מחפש דירה בהתאם לצרכים שלו ולפילוח שלו ושל משפחתו באוכלוסייה יש כמובן משמעות. מומלץ מאוד לבצע סינון חכם ומדוייק, על מנת שתאתרו את הדירה המתאימה לכם ביותר!

לחיפוש מתקדם