כל הארץ בניינים-בניינים

אלפי יחידות דיור עתידות להיבנות בצפון הארץ, במרכזה ובדרומה. בין היתר אושרה תכנית לבניית כ- 6,000 דירות חדשות בעיר טבריה, שנמצאת בקיפאון בנייה זה שני עשורים.

 

שבוע של אישורי בנייה ברחבי ישראל – בצפונה, במרכזה ובדרומה. בגן יבנה עתידות להיבנות כ- 1,600 יחידות דיור חדשות לזוגות צעירים. בבת ים העירייה תשחרר מכרזים לבנייה של כ-1,000 דירות לצעירים, קשישים וסטודנטים בהנחות של עד 30% על קרקע ציבורית. גולת הכותרת היא טבריה, שנמצאת בקיפאון נדל"ני זה שני עשורים, ובה עתידות להיבנות 6,000 יחידות דיור בשכונות חדשות במסגרת הסכם גג עם המדינה.

 

כבר חודשים ארוכים שבהם אנו עדים לתכניות בנייה שאפתניות שמאושרות זו אחר זו, ובהן עשרות אלפי יחידות דיור שעתידות לשנות את פנייה של המדינה. אמנם מחירי הדיור בישראל לא הולכים לרדת בעתיד הקרוב, אם בכלל, אך לפחות ניתן לראות נכונות של הנוגעים בדבר למען הגדלת ההיצע בשוק הנדל"ן הישראלי הרותח.

 

 

1,600 דירות בגן יבנה

 

בישוב המתפתח, הנמצא בין מושב ביצרון לאשדוד, אישרה הועדה לתוכניות מועדפות לדיור (הותמ"ל) למתן תוקף, תוכנית שעתידה להוסיף כ-1600 דירות חדשות למערב היישוב. מדובר בתוספת משמעותית לגן יבנה, הכולל היום כ-22 אלף איש.

 

התוכנית, שהוגשה לותמ"ל על ידי רשות מקרקעי ישראל והחברה הממשלתית 'דירה להשכיר', כוללת בנוסף 240 דירות שייועדו לדיור מוגן וכ-400 דירות להשכרה לטווח ארוך. עוד על-פי התוכנית, לפחות 20% מהדירות במסגרת התוכנית יהיו בשטח של כ-80 מ"ר.

 

משרד האוצר מסר לאמצעי התקשורת כי חלק מהדירות ישווקו במסגרת תוכנית 'מחיר למשתכן'.

 

התוכנית מציעה חיבור צפוני נוסף לגן יבנה ולכביש 4 (תל-אביב-אשדוד), במטרה לפתור בעיות תנועה הקיימות ביישוב. בנוסף, היא תאפשר גישה לתחנת רכבת הצפויה לקום במרכז תחבורתי המתוכנן מצפון למושב גן הדרום הסמוך, בין היתר באמצעות שבילי אופניים. לצד יחידות הדיור יוקמו שטחי ציבור, מוקדי פעילות ופנאי, מסחר ותעסוקה לאורכו של פארק חדש.

 

כל זה ישפיע רבות לא רק על תושבי גן יבנה, אלא גם על אלפי התושבים הנוספים המתגוררים במושבים ובקיבוצים הסמוכים.

 

דרור אהרון, ראש המועצה המקומית גן יבנה, מסר כי "זו בשורה חשובה ומשמעותית. התוכנית, שבוצעה בתיאום מלא עם הרשות, נותנת מענה לצרכים מהותיים בהווה ולשנים רבות קדימה. בזכותה ובזכות ההתאמות שבוצעו בה לדרישתי בהיבטי תחבורה, תשתיות פיזיות, מוסדות ושירותי ציבור, פתרונות דיור בתמהיל מגוון לזוגות צעירים ולאוכלוסייה מתבגרת, גן יבנה תדע קפיצת מדרגה אדירה".

 

 

6,000 יחידות דיור בטבריה

 

העיר הנושקת לחופה של הכנרת, סובלת זה שנים רבות מהזנחה, ולא נראה עד כה כי ישנה התקדמות לממש את הפוטנציאל הטמון בה. לאחר שנים של קיפאון נדל"ני, סוף סוף ניתן להיות אופטימים.

 

בימים אלה מקודמות בטבריה תב"עות לכ-6,000 יחידות דיור חדשות. השבוע ביקר בעיר גם שר האוצר, משה כחלון, שהשתתף לצד בן דוד בטקס סיום עבודות הפיתוח לשכונה חדשה הצופה לכנרת. מדובר בשכונת מיכלאנג'לו כנרת, שתשתרע על פני 100 דונם ותכלול 208 יחידות דיור ו-75% שטחים ירוקים.

 

על פי עיריית טבריה, מתוכננת בנייה של כ- 6,000 יחידות דיור במספר שכונות קיימות וחדשות ב-5 השנים הקרובות וחתימה על הסכם גג עם המדינה. זאת לצד הקמה של בתי מלון חדשים, קריית ספורט, קריית מדע ופיתוח תשתיות.

 

ראש העיר, יוסי בן דוד ציין כי "טבריה נמצאת בעיצומו של מהפך נדל"ני, לאחר 20 שנים שבהן מעט מאוד פרויקטים לבנייה יצאו לדרך. כיום קצב הבנייה שקול ל-15 השנים האחרונות יחד, וב-5 השנים הקרובות ייבנו אלפי יחידות למגורים בעיר, בנוסף לפיתוח מלונאות. כיום כבר עברנו למאזן הגירה חיובי בעקבות תנופת הבנייה".

 

 

1,000 דירות מוזלות בבת ים

 

מועצת העיר בת ים אישרה בשבוע שעבר את הצעת ראש העיר להקים בשטחי ציבור מתחמים לדיור מוזל. מדובר בדיור בר-השגה לזוגות צעירים, שיציע דירות בהנחה של 10%-30% ממחיר השוק, לצד דיור מוגן לקשישים ועולים וכן מעונות לסטודנטים. תכנית זו תשנה את פניה של מרכז הארץ.

 

בעיריית בת ים מציינים כי בחודשים הקרובים יפורסמו 4 מכרזים להקמה של כ-1,000 יחידות דיור מוזלות באמצעות חברת חוף בת ים ליזמות ופיתוח, שהוסמכה לנהל הליך זה. הדירות עתידות להיבנות בשכונת פארק הים החדשה, שתכלול בסופו של דבר כ-10,000 יחידות דיור חדשות במערב העיר. בהמשך יתפרסמו מכרזים נוספים לעוד כ-1,000 דירות בהישג יד ברחבי העיר, במסגרת של התחדשות עירונית ושל בנייה חדשה.

 

ראש העיר, יוסי בכר מסר כי "הקמת מתחמי דיור בר-השגה היא משימה עירונית ולאומית ראשונה במעלה, שתיתן מענה לאוכלוסיות השונות שאין ביכולתן לממן לעצמן דיור במחירי השוק הגבוהים של היום. עלינו כחברה וכרשות להבטיח שקורת גג תהיה זכות בסיסית, וזאת נעשה באמצעות הקמת דיור בר-השגה".

 

 

כתב: אוהד אשכנזי.