כך מיישמים יוזמה עסקית בתחום הנדל''ן

מה הקשר בין יזמות לקבוצות רכישה? כיצד ההכשרה הנכונה? כיצד מממשים את הפוטנציאל האישי? כל התשובות בפנים

תחום הנדל"ן עשוי להיות כר פורה להזדמנויות של יזמות עסקית. בניגוד לתחומים אחרים, הנדל"ן הוא שדה מרתק של אינטראקציות בינאישיות, הוא דינאמי ומושפע מתנודות ברחבי העולם וניתן להשתלב בו גם ללא השקעות ראשוניות יקרות. עסקאות נדל"ן מפוקחות על ידי גורמים מקצועיים ולכן זוכות להצלחה. חברות, גורמים פרטיים ולא מעט בעלי ממון מכל רחבי העולם מגיעים לישראל על מנת לקחת חלק בתחום הנדל"ן המצליח. יחד עם זאת, על מנת להצליח לבלוט בין שאר המשקיעים יש צורך בנטילת יוזמות ובשמירה על מספר חוקים עסקיים.

המוטיבציה ליזמות בנדל"ן לא תמיד מספיקה על מנת לייצר רווחים. יזמות עסקית תלויה בראש ובראשונה בהיכרות עם גורמי המפתח, החוקים, התקנות, המגבלות והפרטים התיאורטיים. במילים אחרות, גם יזם מוכשר יכול להיתקל בקשיים במידה והוא מגיע אל תחום הנדל"ן ללא הכשרה מתאימה. על מנת לממש רעיונות לעסקים בתחום הנדל"ן יש צורך בפנייה אל הגורמים הנכונים. גורמים אלו יכולים לעשות את ההבדל בין הצלחה לכישלון ולקבוע במידה רבה עד כמה היזמות תניב את התוצאות הרצויות. 

קבלת ההכשרה הנכונה
יזמות עסקית  בתחום הנדל"ן כוללת מספר נושאים מרכזיים. המטרה העיקרית של הקורס היא להקנות למשתתפים כלים מעשיים וידע נרחב אשר יאפשר להם להכיר את תחום הנדל"ן מקרוב. המשתתפים נחשפים במהלך ההכשרה אל ההיבטים העסקיים, המשפטיים, המימוניים והמיסודיים אשר אותם ניתן למצוא רק בעסקאות נדל"ן בסדרי גודל שונים.
 
המפגשים הראשונים במהלך ההכשרה מוקדשים בדרך כלל אל דיני מקרקעין, דיני חוזים, מיסוי, תכנון ובנייה. לאחר מכן יש צורך בהבחנה בין סוגי עסקאות נדל"ן שונות ובהיכרות עם מערכות המידע הפועלות בשירות הנדל"ן. בהמשך ההכשרה המשתתפים לומדים על מימון פרויקטים, שמאות מקרקעין, שיווק, מכירה, נדל"ן מניב והשקעה בארצות הברית או במדינות אחרות. את הרעיונות שלהם לעסקים יכולים המשתתפים לתרגם בכל תחום שמעניין אותם. בסופו של דבר, הדרך הנכונה ליזום עסקאות נדל"ן היא לזהות את הצורך ולדעת ליישם את הרעיון בזמן המתאים.

מה הקשר בין יזמות לקבוצות רכישה?
חלק מהכשרה של יזמות בתחום הנדל"ן עוסקת בייזום של קבוצות רכישה. יזמים רבים אינם מודעים לאפשרות הזו, אשר מספקת לא מעט אפשרויות ליצירת רווחים. קבוצות רכישה המוקמות בצורה נכונה נהנות מיתרונות רבים - החל מהשלבים של ניהול משא ומתן עם קבלן וצמצום עלויות ועד התאמת הנכס לקבוצה וגיבוש תזרים המזומנים.

מימוש הפוטנציאל האישי
לסיכום, היזמות העסקית היא חלק בלתי נפרד מתחום הנדל"ן. הדרך הנכונה לשלב בין היתרונות של כל תחום היא לקבל את ההכשרה המתאימה, להתאזר בסבלנות ולגלות יצירתיות. נדל"ן הוא תחום בו ניתן להביא לידי ביטוי את כל הרצונות האישיים, אך יש צורך בהקפדה על דרכי עבודה נכונות על מנת לממש את הפוטנציאל.