ייעוץ משכנתאות מקצועי

מיהם יועצי משכנתא שלא כדאי לעבוד איתם? מי הוא יועץ המשכנתאות המקצועי? כל התשובות בפנים

החלטתם לרכוש דירה למרות המצב הקשה של ענף הדיור בארץ ואתם עומדים בפני בקשה לקבלת משכנתא? הצעד הראשון לעשות הוא לקבל ייעוץ משכנתאות מקצועי. אבל איפה לקבל ייעוץ כזה? השאלה הזו מטרידה רבים מכיוון שבתקופה האחרונה רבים מגלים חוסר אמון כלפי הבנקים שלהם והם מחפשים חלופות שיהיו יותר אמינות ופחות מוטות לצד הבנקים. כיום ניתן לקבל ייעוץ משכנתאות שלא במסגרת הבנקים ואלה מתחייבים לספק שירותי משכנתא בתנאים טובים יותר גם כאשר מדובר על משכנתא חדשה וגם אם מדובר על מחזור משכנתא כדי לשפר את התנאים שלה.

 

מיהם יועצי משכנתא שלא כדאי לעבוד איתם

ייעוץ משכנתאות אובייקטיבי אמור להעניק לכם שירות ללא העדפת בנק זה או אחר ולחפש עבורכם את התנאים הטובים ביותר למצב שאתם נמצאים בו כיום, ולצפות יחד איתכם את העתיד הקשור לעבודה ולהתפתחות הקריירה שלכם. יש להיזהר מיועצי משכנתא שבמסווה של שירות אובייקטיבי מעדיפים בנק מסויים ושישכנעו אתכם לקחת סיכונים גדולים מידי. יש יועצי משכנתא שינסו לשכנע אתכם לקחת הלוואות רבות שמגדילות את הנטל החודשי בנוסף להחזרי המשכנתא שיהיו לכם, ויש שיציעו לכם לשעבד נכסים של ההורים, לקחת הלוואות מהמדינה כהלוואות עסקיות וכדומה. יועצי משכנתא מסוג זה אינם ראויים שתקבלו מהם שירות ובטח שלא תקבלו שירות הוגן לחלוטין. הסתייעות בייעוץ לא מקצועי עלול להביא אתכם למקום בעייתי ומכיוון שהיועץ הוא רק יועץ הוא גם לא ייקח שום אחריות כאשר הדברים לא יסתדרו.

 

ייעוץ משכנתות מקצועי ורציני

יועץ משכנתאות מקצועי הוא אדם שאינו משתמש בכל מיני טריקים ועיגולי פינות כדי לנסות להקל על הלקוח שלו. יועץ משכנתאות מקצועי בודק את תמהיל המשכנתא ומשווה אותה מול הבנקים השונים – כל הבנקים. בצורה זו ניתן להתאים משכנתא ללא כל קיצורי דרך מסוכנים, או כאלה שילכו ויסתבכו עם הזמן. יועץ משכנתאות מקצועי הוא זה שמנחה צעד אחר צעד את הלקוח שלו בסבך הבירוקרטיה ועוזר לו למלא ולהגיש את כל הטפסים הנחוצים כדי שיוכל לקבל הצעות מעשיות ואמיתיות מהבנקים וכל זאת ללא פערי מידע. ובנוסף, יועץ המשכנתאות ידע למצוא עבורכם לא רק את התוכנית הטובה ביותר עבורכם היום, אלא שידע לחזות את מצבכם בעוד כך וכך שנים וידע להתאים את סוג המשכנתא למצב העתידי שלכם בשנים הקרובות.

 

איגוד יועצי המשכנתאות

כדי למנוע מצב של שרלטנות או אינטרסנטיות בנקאית בכל הנוגע לייעוץ משכנתאות הוקמה לאחרונה לשכה מקצועית של יועצי המשכנתאות – איגוד יועצי המשכנתאות, שיש לו כללי אתיקה מאד ברורים וכללי התנהגות מול הלקוחות המשולבת באחריות רבה. אם מתגלה בינכם לבין יועץ המשכנתאות מחלוקת תמיד תוכלו לפנות לאיגוד על מנת ליישר את ההדורים. החברים באיגוד יועצי המשכנתאות נושאים תעודה מיוחדת שמנפיק האיגוד והיא מעידה כי היועץ פועל על פי כללי האתיקה שחתם עליהם כשנכנס לאיגוד.