טיפים לבחירת דירה

ברגע שניקח גם את השיקול הזה לתשומת ליבנו, נצמצם באופן משמעותי את מבחר הדירות המתאימות לנו, אך אלו שיישארו יהיו מושלמות בשבילנו, לטווח הארוך...

כאשר מחפשים דירה לקנייה או להשכרה ארוכת טווח, מרבית האנשים נוטים לחפש ולהסתכל בעיקר על שטחה הכולל של הדירה, וכמה חדרים היא מכילה. אחרי הכל – מחירי הדירות נקבעים בעיקר על ידי שטחן ומספר החדרים שבהן (כמו גם גורמים נוספים דוגמת מיקום וכד'..), ולכן אלו הם גם הפרמטרים העיקריים המעניינים את מרבית מחפשי הדירות.

פרמטר נוסף, חשוב ורלבאנטי מאין כמוהו, עליו מרבית מחפשי הדירות נוטים שלא לשים דגש מיוחד, הוא האופן בו הדירה בנויה ומחולקת מבחינת החדרים השונים שהיא מכילה. אנשים רבים אינם מעוניינים להתחיל לחשוב ולהתמקד בחיפושים שלהם על פי אופן הבנייה והחלוקה של הדירות, בנוסף כמובן לשאר הפרמטרים השונים, מפני שהוספת פרמטר נוסף מקשה כמובן על החיפוש והופכת אותו לסיזיפי יותר, ובעל סיכויי הצלחה נמוכים יותר.

 

עם זאת, עבור מי שמחפש דירה בה הוא ומשפחתו יוכלו להתגורר לטווח הארוך, האופן בו הדירה בנויה ומחולקת הינו חשוב מאין כמוהו, אולי אפילו יותר מפרמטרים בסיסיים אחרים כמו מיקומה או שטחה הכולל של הדירה.

 

לדוגמה, דירה מסוימת אשר שטחה הכולל הינו גדול יותר מדירה אחרת מפני שיש לה חדר שירות ומרפסת בלתי מנוצלת, עלולה להיראות אטרקטיבית יותר עבור אנשים מסוימים (שכן שטח גדול יותר מעיד על ערך כספי גבוה יותר), אך בפועל יכול מאוד להיות כי דירה אחרת בעלת שטח כולל קטן יותר, אך חלוקה נכונה ואפקטיבית יותר, תהיה מתאימה הרבה יותר.

 

לכן, כאשר אנחנו מחפשים דירה לקנייה או השכרה לטווח הארוך, עלינו להכניס גם את הפרמטר הזה, של האופן בו הדירה מחולקת, לסדר העדיפויות שלנו. האם הדירה מחולקת באופן כזה אשר נוח לחיות בה? האם ישנם חדרי ילדים מספיק גדולים? האם חדר השינה של ההורים מספיק מרווח ורחוק מהחדרים האחרים? האם ישנם שטחים "מתים" כאלו ואחרים (שטחים אשר אינם תורמים לנו שום דבר וסתם מקפיצים את מחיר הדירה..) וכד'.

 

ברגע שניקח גם את השיקול הזה לתשומת ליבנו, נצמצם באופן משמעותי את מבחר הדירות המתאימות לנו, אך אלו שיישארו יהיו מושלמות בשבילנו, לטווח הארוך...