טיפ נדל''ן

מוכר נכס?! אין צורך לפחד מלשווק את הנכס באמצעות יועץ נדל''ן ובאופן בלעדי

מאת: שלומי זינו, זכיין סניף נשר וסניף חיפה-נווה שאנן ב "רילטי אקזקיוטיב" רשת בינלאומית לשיווק ניהול ויזמות נדל"ן.

  

מוכרי נכסים רבים חוששים ממתן בלעדיות לשיווק נכסיהם למשרדי תיווך ואף מגלים ספקנות לגבי שיטת שיווק זו. להלן הסיבות לכך שאין צורך לחשוש:

 

מעגל לקוחות

החשש הבולט ביותר של מוכרי הנכסים הינו שהם מרגישים לעיתים כי אם יתנו בלעדיות למשרד תיווך אחד הם יפסידו לקוחות של משרדי תיווך אחרים. חשוב לציין:לאף משרד תיווך אין בלעדיות על לקוחות. למעשה,אותו מעגל לקוחות יגיעו לנכס אם הוא ישווק ע"י משרד תיווך אחד או ע"י מספר משרדי תיווך.

 

 שיתוף פעולה עם משרדי תיווך נוספים

אחת משיטות השיווק של נכס בבלעדיות היא שיתופי פעולה עם משרדי תיווך אחרים. כך נוצר מצב בו הנכס נחשף למאגר קונים של המשרד המשווק ושל משרדים נוספים באזור. בשיווק ללא בלעדיות החשיפה היא למאגר קונים מוגבל כי יועצי נדל"ן נמנעים מלשתף פעולה עם משרדי תיווך אחרים מחשש לאיבוד הנכס למתחרים. 



יעילות ושירות אישי עבור בעלי הנכס

תהליך המכירה מתבצע מול גורם אחד שמבצע פעולת סינון ללקוחות ומתרכז בלקוחות רציניים ואמיתיים. הסוכן שומר על קשר אישי ושוטף עם בעל הנכס,כולל דיווח פעילות. במכירה ללא בלעדיות בעל הנכס עובד מול מספר גורמים רב. אין קשר אישי שוטף עם בעל הנכס ואין תיאום בין הגורמים השונים.

 

סינון קונים

סוכן הנדל"ן מכיר את הנכס ואת מאגר הלקוחות איתם הוא עובד וכך מסנן ומציג את הנכס רק ללקוחות רציניים וממוקדים.

 

חשיפת הנכס

בבלעדיות,הנכס מקבל חשיפה מקסימאלית-פרסום באינטרנט ובעיתונות,שילוט,דיוור ישיר, "בית פתוח" ועוד. יועץ הנדל"ן הוא המשווק היחידי ואי אפשר "לגנוב לו" את הנכס- לעומת זאת,במכירה ללא בלעדיות, הנכס מקבל חשיפה מינימאלית מתוך אינטרס לשמור על חשאיות בנוגע לנכס.

 

ערך הדירה

בבלעדיות לבעל הנכס יש שליטה מלאה במחיר מאחר שהוא עובד מול גורם אחד מקצועי ולא מול מספר רב של גורמים שקשה לשלוט בהתנהלותם. במכירה ללא בלעדיות הנכס מוצע ע"י מספר יועצי נדל"ן במחירים שונים,הדבר יוצר היצע מדומה ומוריד את ערך הנכס.

 

אופי פעילות

בשיטת הבלעדיות השיווק הוא אקטיבי! משרד התיווך משקיע זמן ומשאבים רבים בנכס. במכירה ללא בלעדיות השיווק הוא פסיבי!

 

מוטיבציית הסוכן למכירה ולעסקה מוצלחת

בבלעדיות,יש לסוכן הנדל"ן מוטיבציית מכירה גבוהה! זאת בזכות השקעה של זמן וכסף. במכירה ללא בלעדיות המוטיבציה נמוכה עקב ריבוי נכסים ואי השקעה בנכס ספציפי.

 

תקופת הטיפול בנכס

בבלעדיות,תקופת הטיפול בנכס מוגבלת,מה שמספק תמריץ לסוכן הנדל"ן לבצע עסקה מהרה. במכירת נכס ללא בלעדיות אין מגבלה בזמן ולכן אין תמריץ של לוח זמנים לסגירת עסקה.