טאגור קפיטל ממשיכה להתרחב ברומניה

יוזמת פרוייקט מעורב של מגורים ומסחר בשטח של כ-150 אלף מ''ר.

חברת ההשקעות טאגור קפיטל, בניהולו של עופר דרורי-ליברזון, מרחיבה את פעילותה בתחום הייזום למגורים ברומניה. החברה דיווחה היום, כי חברת נכדה רומנית, שטאגור מחזיקה בעקיפין בכ-25.1% ממניותיה, חתמה על הסכם לרכישת קרקע במרכז העיר ארד (ARAD) שברומניה, עליה עתיד לקום פרוייקט מגורים ופרויקט מסחרי, שהיקפו לא נקבע עדיין, אך להערכת החברה הרומנית, היקף הפרויקט עשוי להגיע עד ל-2,000 יחידות דיור.

 

הקרקע למכירה משתרעת על פני שטח של כ-66,000 מ"ר ותמורתה שילמה החברה הרוכשת כ- 12.5 מיליון יורו. הקרקע הנרכשת, עליה בנוי כיום מפעל, ממוקמת, כאמור, בעיר ארד שבמערב רומניה, בסמוך לגבול עם הונגריה ובה כ-200,000 תושבים. להערכת החברה הרומנית, זכויות הבנייה בקרקע, המוגדרת כקרקע לשימוש מעורב של מגורים ומסחר, הינן בשטח של כ-150,000 מ"ר. טווח המחירים הצפוי של דירות למכירה באזור מוערך ב- 1,200 – 1,000 יורו למ"ר.

 

הצד המשפטי בעסקה לווה על ידי עו"ד אלמוג דורון. רכישת הקרקע בעסקה הנוכחית בוצעה במסגרת שיתוף הפעולה של טאגור עם קרן פטרון (Patron Capital), שהינה קרן בינלאומית להשקעות בנדל"ן.

 

טאגור ופטרון חתמו בינואר 2007 על הסכם שיתוף פעולה בפרויקטים לייזום נדל"ן למגורים ומסחר בערים מרכזיות ברומניה בהון עצמי של כ-307 מיליון שקל (56 מיליון יורו). ההון האמור ישמש את טאגור ופטרון להשקעה בפרויקטים בהיקף כולל של למעלה מ-1 מיליארד שקל.במסגרת ההסכם, שנחתם לתקופה של 4 שנים, תעמיד פטרון כ-75% מההון בפרויקטים ואילו טאגור תשקיע 25% מההון הנדרש.

 

בסך הכל, התחייבה פטרון להשקיע בשלב הראשון סכום של כ- 230 מיליון שקל (42 מיליון יורו) ואת היתרה, כ- 77 מיליון שקל (14 מיליון יורו), תעמיד חברת טאגור.עוד סוכם, כי בהתאם להשגת יעדים פיננסים שנקבעו, טאגור תהיה זכאית לעד כ-50% מרווחי הפרויקטים שיבוצעו במסגרת שיתוף הפעולה.

 

טאגור קפיטל נמצאת, מאז חודש אוגוסט 2006, בשליטה של קבוצת משקיעים בראשות עופר דרורי-ליברזון, שהינו יזם נדל"ן, הפועל מזה כ-20 שנה בחו"ל, והמתמקד ב 3 שנים האחרונות בשוק ברומניה. לצידו של דרורי-ליברזון, נכללים בקבוצת השליטה משפחת קוטליצקי, גבי רוטר (בעל השליטה בחברת האופנה קסטרו) ומשקיעים נוספים אחרים. בתחילת 2007 גייסה טאגור כ-120 מיליון שקל בהנפקת אגרות חוב ואופציות לאג"ח ולמניות.