חיפוש נדל''ן למכירה למטרות השקעה – ככה בעלי מקצוע עושים היום כסף

כיצד תבחרו אם כן נכס להשקעה ומהם השיקולים בעת החיפוש ?מי הם בעלי מקצוע שילוו אתכם במציאת נדל''ן למכירה לצורכי השקעה ?

נדל"ן למכירה הוא שם כולל לכל סוגי הנכסים המיועדים למגורים/עסקים או אחסנה, המהווים בדרך כלל את היעד אליו שואפים כל תושבי ישראל, שלרוב גם חווים את קניית הנדל"ן כרכישה היקרה ביותר שיבצעו בחייהם. מעניין כי בעוד רבים פונים אל בעלי מקצוע בתחום הנדל"ן, על מנת למצוא דירות למגורים, הרי שרבים מחפשים דווקא את אותן מציאות נדל"ן לצורכי השקעה, בעיקר לנוכח שוק הכלכלה התנודתי בו אנו חיים בישראל.

 

בעלי מקצוע כלכלים מגדירים כבר שנים רבות את שוק הנדל"ן כהשקעה יציבה ופאסיבית (בה המשקיע אינו נדרש לעשות דבר על מנת להגדיל את השקעתו), מחירי דירות למכירה עולים בהתמדה, וכמובן – נכסי הנדל"ן הם נכסים מוחשיים, בטוחים, וניתנים להורשה – פרמטרים חשובים מאוד למי שאינם בעלי מקצוע בתחום ההשקעות וחוששים לעתיד כספם.

 

כיצד תבחרו אם כן נכס להשקעה ומהם השיקולים בעת החיפוש ?

1.     נכס להשקעה אינו נכס למגורים, לכן המיקום שלו יהיה פחות רלוונטי עבורכם כמשפחה, אולם בהחלט כדאי למצוא  נכס הקרוב למקום מגוריכם הקיים, על מנת שתוכלו לקפוץ אליו בכל עת שיידרש (אם על מנת לפגוש בעלי מקצוע בתחום תיקונים או שיפוצים, להשתתף בישיבות ועד הבית או סתם לפגוש את השוכרים).

 

2.     עם זאת, מיקום הנכס שתחפשו נדרש להיות באזור מבוקש שמחירי השכירות בו גבוהים, על מנת שתוכלו להפיק את המיטב מההשקעה שלכם (גם אם תקנו בסופו של דבר דירה במצב פחות טוב שידרשו שיפוצים מקיפים על מנת שתוכלו להשכירה. זכרו כי שיפוצים אפשר לעשות תמיד, לשנות את מיקומה של הדירה – לא).

 

3.     במרבית המקרים, תידרשו לקחת משכנתא על מנת לרכוש נכס להשקעה, לפיכך יהיה עליכם לבצע תחשיב מדויק ככל האפשר, ולהתאים את דמי השכירות להחזר המשכנתא החודשי (ואם יישאר לכם קצת עודף – זה רק יהיה נחמד יותר).

  

4.     הסתכלו על העתיד, ובעת בחירת נכס להשקעה קיימו פגישות עם בעלי מקצוע בתחום האדריכלות, הנדל"ן ותכנון ערים – זכרו כי הפשרת קרקעות, תוכנית פינוי בינוי, תמא 38 והיתרי בניה הם מסוג הדברים, שיעלו משמעותית את ערך הנכס שלכם, אפילו בלי שתידרשו אתם להשקיע כספים בכל סוג של שיפוצים, ולפיכך חפשו נכסים למכירה שיש צפי לעלייה משמעותית בערכן בתוצאה ממהלכי בינוי נרחבים באותו איזור.

 

מי הם בעלי מקצוע שילוו אתכם במציאת נדל"ן למכירה לצורכי השקעה ?

בין בעלי מקצוע, איתם מומלץ להתייעץ בתהליך חיפוש נכס להשקעה, אפשר למצוא שמאים, שהם בעלי מקצוע שיוכלו לתת לכם הערכות אודות שווי קרקעות ונדל"ן, כולל הערכות אודות ערכם העתידי. בנוסף, מומלץ להיוועץ עם בעלי מקצוע אדריכלים שיוכלו לבחון את השטח, לבדוק את המפה המצבית הנוכחית ולהשוות אותה עם היתרי הבניה ועם מסמכי תכנון ערים, כפי שמופיעים במשרדי ההנדסה של הרשות המקומית. בנוסף לאלה, תמיד כדאי שיהיו בסביבה בעלי מקצוע בתחום התיווך, המכירים היטב את שוק הנכסים באזור בו אתם מעוניינים לרכוש את הנכס, יוכלו לכוון אתכם אל המציאות השוות יותר, ולסייע בכל תהליך המכירה עצמו.

  

מה עוד צריך? אנשי בנקים ומשכנתאות שיוכלו לסייע בכל ההיבטים הכלכלים של רכישת הנכס להשקעה ומציאת סוג המשכנתא המתאים לכם ביותר, וכן סביר להניח כי תידרשו גם לעו"ד שילווה את תהליך הרכישה, ואולי גם כדי שיהיה לכם טלפון של קבלני שיפוצים ומעצבי פנים, שיוכלו לסייע בהערכת היקף העבודה הנדרש על הדירה, בכדי שתוכלו להגדיל את דמי השכירות שתקבלו בור הדירה. בהצלחה !