חיפוש דירה בעונות המעבר לפי פרמטרים

יש לא מעט פרמטרים חשובים שיש לשים לב אליהם כאשר מחפשים דירה. חשוב לחפש נכון, חכם ויעיל. בכתבה זו נפרט על אודות חיפוש אחר דירות על פי פרמטרים מתאימים.

אם אתם מחפשים דירה לרכישה או להשכרה, כדאי לעשות זאת בעונות המתאימות לכך ובהתאם לפרמטרים שמתאימים לכם. ניתן לאתר דירות איכותיות במשך כל השנה, אך יש תקופות בשנה בהן ההיצע הוא רב יותר. למשל - בתקופות החגים (בהן אנשים רבים עוברים דירה), בחודש ספטמבר (תחילת שנת הלימודים בבתי הספר) וביולי-אוגוסט (תקופת החופש הגדול בה משפחות רבות עוברות דירה). אך מעבר לתאריך של חיפוש הדירה, חשוב לחפש נכון, חכם ויעיל. בכתבה זו נפרט על אודות חיפוש אחר דירות על פי פרמטרים מתאימים.

 

חיפוש דירה לפי פרמטרים

 

יש לא מעט פרמטרים חשובים שיש לשים לב אליהם כאשר מחפשים דירה, למשל - התקציב של הדירה, האיזור בארץ, גודל הדירה, מספר החדרים, הקומה ופרמטרים חשובים נוספים כגון האם יש או אין חניה, מעלית, מרפסת, ממ"ד ועוד. אלו הם הפרמטרים המרכזיים וכל מי שמחפש דירה להשכרה ובוודאי לרכישה, חייב לקחת אותם בחשבון. הפרמטר החשוב ביותר עבור רוב האנשים הוא כמובן התקציב. אם יש לכם מיליון שקלים בלבד, לא תוכלו לרכוש דירה בשני מיליון שקלים (ללא עזרה מהבנק). יש לחשב את התקציב שלכם הכולל את ההון העצמי ואת ההלוואה מהבנק, ורק לאחר מכן לקבוע את שאר הפרמטרים. עם שני מיליון שקלים תוכלו לקנות נכס מסויים בתל אביב (דירת 3 חדרים למשל) ונכס אחר לגמרי בשדרות (בית פרטי עם גינה). לכן, לפני הכל יש לקבוע תקציב ורק לאחר מכן לקבוע את שאר הפרמטרים.

 

האיזור הוא כמובן פרמטר חשוב מאוד. אם אתם רצים לגור רק במרכז הארץ זה סיפור אחד, ואם אין לכם בעיה לגור בצפון הרחוק או בנגב זה סיפור אחר מין הסתם... חשוב לקבוע באופן כמה שיותר מדוייק היכן אתם רוצים לגור (לא רק איזור אלא גם עיר ולעיתים אפילו שכונה ספציפית). אם החלטתם שאתם חייבים לגור בתל אביב החיפוש יהיה בכיוון הזה, ואם אתם מעדיפים דירה במודיעין החיפוש יהיה שונה. לאחר קביעת התקציב והאיזור יש לקבוע את גודל הדירה הדרוש (100 מ"ר למשל), את מספר החדרים הדרוש לכם (על פי מספר הנפשות), את הקומה שאתם רוצים לגור בה (זהו פרמטר שרבים מתפשרים עליו). כמו כן יש להחליט אם אתם חייבים מרפסת, מעלית וחניה. רק לאחר מכן ניתן לצאת לדרך במסע החיפושים אחר דירת החלומות שלכם.

 

דגשים חשובים נוספים

 

לאחר שמיפיתם את הצרכים שלכם והחלטתם איזו דירה בדיוק אתם מחפשים, הגיע הזמן לצאת לדרך. עברו על לוחות הדירות באינטרנט, על המודעות בעיתונים, והתייעצו עם כמה מתווכים מובילים, וכך תשפרו את הסיכויים שלכם לאתר דירה שמתאימה לצרכים שלכם רצוי לעשות זאת בעונות "החמות" לחיפושי דירות, שהן העונות בהן רוב האנשים עוברים דירה.

 

זכרו כי רק באמצעות תהליך חיפוש יעיל, חכם וממוקד, עם המון סבלנות והשקעה, תוכלו למצוא דירה שתתאים לכם ולהקדים את אין ספור המתחרים הנמצאים בשוק הנדל"ן בכל רגע נתון!