חימום תת ריצפתי - פתרון החימום הנכון לבית שלך

על מנת לחמם את חלל החדרים בבית, בבית עסק או בכל מבנה אחר, פרטי או מסחרי - ניתן לעשות שימוש בסוגים שונים של מערכות חימום. בשנים האחרונות, יותר ויותר בתים עושים שימוש במערכת חימום מיוחדת שנקראת חימום תת רצפתי.

 

על מנת לחמם את חלל החדרים בבית, בבית עסק או בכל מבנה אחר, פרטי או מסחרי - ניתן לעשות שימוש בסוגים שונים של מערכות חימום. בשנים האחרונות, יותר ויותר בתים עושים שימוש במערכת חימום מיוחדת שנקראת חימום תת רצפתי. למעשה מדובר בסוג של חימום הזמין בצורת מערכות שונות, עם כמה אפיונים שונים ויתרונות מגוונים.

עבור המתעניינים ברעיון זה של חימום, חשובות במיוחד שאלות כמו – איך יודעים מתי זוהי המערכת הנכונה עבורכם? אילו סוגי מערכות חימום כאלה ניתן למצוא? וכן האם ניתן להוזיל באמצעות מערכת זאת את עלויות החימום?

 

מערכת חימום רצפתי - איך תדע שזאת המערכת הנכונה בשבילך

לפני שנראה אילו סוגים של מערכות חימום רצפתי ניתן למצוא ניתן מספר טיפים שיעזרו להבין מתי יודעים אם זו המערכת הנכונה ביותר עבורכם.

יעילות בחימום חללים גבוהים – המערכת נכונה עבורכם אם אתם מחפשים דרך יעילה במיוחד לחימום חללים גדולים וגבוהים.

יעילות בחימום אחיד – המערכת מספקת פיזור חום אחיד, ללא יובש, כפי שלא מספקת שום מערכת חימום אחרת.

למשפחות עם ילדים – בזכות פיזור אחיד של חום, בצורה נעימה מאוד ולא פחות חשוב מכך – גם בטיחותית, זה מהווה פתרון מעולה למשפחות עם ילדים.

חופשיים בבית – המערכת מתאימה לכל מי שמאמין בזכותו לחוש חופשי לחלוטין בביתו שלו. רוצים ללכת יחפים בבית גם בחורף? עם מערכת לחימום תת רצפתי זה בהחלט אפשרי.

בונים או משפצים – אם אתם מתכננים או בונים בית, אם אתם עוברים לבית חדש או חושבים על שיפוץ רציני – זהו הזמן הנכון לשלב חימום תת רצפתי איכותי.

 

סוגי מערכות חימום תת רצפתי

קיימות מערכות חימום תת רצפתי מגוונות, שפועלות על בסיס טכנולוגיות שונות. בין היתר ניתן למצוא:

חימום רצפה על בסיס חשמל – מערכת כזאת מבוססת על גופי חימום חשמליים, שמותקנים מתחת לרצפה.

חימום תת רצפתי על בסיס מים – מערכת זאת מבוססת על צינות מים שמותקנים מתחת לרצפה.

משאבות חום – ניתן לעשות שימוש גם בטכנולוגיה של משאבות חום, שיכולה להתאים מאוד לבתים גדולים עם צרכי חימום בהתאם.

 

מערכת חימום רצפה סולארי

בשנים האחרונות, בזכות התפתחות פתרונות של אנרגיה סולארית, ניתן למצוא גם מערכות חימום ביתיות על בסיס תאים סולאריים חיצוניים. מערכת של חימום רצפה סולארי אמנם איננה הדבר הזול ביותר להתקנה, אולם בטווח הארוך מדובר בדרך חסכונית מאוד לחימום. במקרים מסוימים ניתן לשלב מערכת זאת בשיטה המכונה "משאבת חום". ישנה גם אפשרות לשלב בין מערכת זאת לבין מערכת חימום המים לצריכה ביתית (למשל מים חמים לרחצה). זה יעיל, זול ומשתלם לטווח הארוך.