חדשות טובות לדיור הציבורי

באר-יעקב נחשבת כבר זמן מה לאחד מהיעדים הנדל''ניים היותר אטרקטיביים עבור זוגות צעירים ממעמד הביניים ומעלה, ופרויקטים של בניה קמים באזור חדשות לבקרים.

התחדשות עירונית בשירות הדיור הציבורי

באר-יעקב נחשבת כבר זמן מה לאחד מהיעדים הנדל"ניים היותר אטרקטיביים עבור זוגות צעירים ממעמד הביניים ומעלה, ופרויקטים של בניה קמים באזור חדשות לבקרים. כעת, חברת הנדל"ן ענב יוצאת בשיתוף פעולה עם חברת השיכון עמידר, וביחד הן יזמו פרויקט התחדשות עירונית בשכונת רמב"ם שבעיר, אשר אמורה להיטיב הן עם דיירים חדשים והן עם דיירי הדיור הציבורי שמתגוררים במקום כעת. התכנון הוא להקים יותר מאלף יחידות דיור חדשות, בנוסף לשיפור תנאי המגורים של דיירי הדיור הציבורי.

 

ממאתיים יחידות לאלף דירות

התוכנית כוללת הריסה של תשעה בתי רכבת רעועים, המכילים כמאתיים יחידות דיור ישנות (אשר חלקן שייכות לדיור הציבורי), והקמה של 14 מגדלים גבוהים שיכילו יותר מאלף יחידות דיור חדשות ומודרניות – במסגרת פינוי-בינוי.

 

כרגע נמצא הפרויקט בשלב ראשוני, ותוכניות המתאר נמצאות בדיון בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בבאר יעקב, וטרם עברו לוועדה המחוזית. במסגרת הפרויקט, יוקמו גם מוסדות חינוך, פארקים, מרכז קהילתי ומבני ציבור נוספים. הצפי הוא למכור את יחידות הדיור החדשות בשיעור של כ-1.5 מיליון שקלים עבור דירת 4 חדרים – מחיר הגבוה מהממוצע במשק עבור דירה בסדר גודל כזה.

 

חדשות טובות לדיור הציבורי

הפרויקט הוא דוגמא הממחישה כיצד ניתן לרתום את הקונספט הפופולארי של התחדשות עירונית לטובת דיירי הדיור הציבורי, שישפרו את תנאי מגוריהם באופן דרסטי. במסגרת הפרויקט, יקבלו הדיירים דירה משופצת בעלת שטח של יותר מ-100 מ"ר, זאת במקום הדירות הנוכחיות בעלות 60 מ"ר בלבד אשר נמצאות במצב רעוע עם ליקויי בנייה גדולים.  השאיפה היא להפוך את שכונת רמב"ם למרכז אטרקטיבי עבור זוגות צעירים ממעמד הביניים, מה שיגוון את אוכלוסיית התושבים וישדרג את האזור כולו.  

דיוור בר השגה