חברת הנדל''ן המניב, דורסל (ב.א.ז.) רוכשת את בית אוריין שבאז''ת לוד

חברת הנדל''ן המניב, דורסל (ב.א.ז.) בע''מ (להלן: ''דורסל''), (בורסת ת''א: דרסל), מקבוצת סינאל תעשיות בע''מ שבשליטת גבי בוגנים, מדווחת היום על חתימה על הסכם לרכישת בית אוריין, מחברת אוריין בע''מ הנסחרת בבורסת ת''א (להלן: ''אוריין'').

חברת הנדל"ן המניב, דורסל (ב.א.ז.) בע"מ (להלן: "דורסל"), (בורסת ת"א: דרסל), מקבוצת סינאל תעשיות בע"מ שבשליטת גבי בוגנים, מדווחת היום על חתימה על הסכם לרכישת בית אוריין, מחברת אוריין בע"מ הנסחרת בבורסת ת"א (להלן: "אוריין").

 

על פי ההסכם תרכוש דורסל את הנכס במחיר של 11 מיליון ₪. אוריין תשכור את הנכס לתקופה מחייבת של 5 שנים ותשלם דמי שכירות בגובה של 90,000 ₪ לחודש, צמודים למדד המחירים לצרכן. העסקה תניב לדורסל תשואה של 10% על ההשקעה.

 

גבי בוגנים, מנכ"ל דורסל, אומר: " מיקום הנכס והסכם השכירות עם חברת אוריין היווה משקל חשוב לביצוע העסקה, המשתלבת היטב בפורטפוליו הנכסים של דורסל. לאור התשואה הנאה על ההשקעה  היא תניב רווחיות לחברה.

 

דורסל סיימה את הרבעון השלישי של שנת 2010 ברווח נקי שהסתכם בסך 2.6 מליון ₪. החברה הציגה יציבות ברווח מפעילותה והכנסות דורסל ברבעון השלישי לשנת 2010 הסתכמו בכ-4.5 מיליון ש"ח. במהלך הרבעון לא נרשם רווח או הפסד משערוך נדל"ן להשקעה, אך החברה נהנתה מקיטון בהוצאות מימון וכתוצאה מכך חל גידול משמעותי ברווח לפני מסים על הכנסה שהסתכם ב- 3.2 מליון ש"ח, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד בה נרשם רווח לפני מסים על הכנסה בסך 1.3 מליון ש"ח.

 

מניתוח מאזני החברה עולה, כי מתחילת שנת 2010 החברה הקטינה את התחייבויותיה בגין אג"ח בכ-12 מליון ש"ח. השקעות בנכס נדל"ן בהקמה בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הסתכמו בכ-7.7 מליון ש"ח.

 

ביום 28 במאי 2010 פרסמה החברה תשקיף מדף להנפקה של מניות רגילות בנות 1 ש"ח ע.נ. כ"א של החברה, עד 5 סדרות של אגרות חוב (סדרה ב' עד ו'), עד 5 סדרות של אגרות החוב (סדרה ז' עד יא') ושל 5 כתבי אופציה (סדרה 1 עד 5) ו- 5 כתבי אופציה (סדרה 6 עד 10); לנוסח המלא של תשקיף המדף, ראה דיווח מיידי מיום 28.5.2010 (מס' אסמכתא: 2010-01-499311) באתר הבורסה לניירות ערך בתל אביב בע"מ שכתובתו: http://maya.tase.co.il או באתר האינטרנט של רשות ניירות ערך שכתובתו: www.magna.isa.gov.il.

 

אודות דורסל

דורסל הינה חברת נדל"ן, הפועלת בתחום הנדל"ן המניב ונסחרת בתל-אביב (ת"א: דרסל). מעת לעת פועלת החברה לאיתור עסקאות בתחום ייזום הפרויקטים או ברכישת נכסים מניבים באזורי תעשייה המאופיינים בתנופת פיתוח וברמת ביקוש גבוהה. נכסי הנדל"ן הקיימים של החברה מיועדים הן לתעשייה הכבדה (56%) והן לתעשייה הקלה והיי טק (44%). חלק מנכסי הנדל"ן, כ- 6.6% מסך השטחים הבנויים המיועדים להשכרה, מושכרים לחברת האם ולחברות נוספות מקבוצת סינאל.

 

דורסל פועלת בעיקר באזורים המאופיינים בתנופת פיתוח. יקנעם עילית נמצאת באזור פיתוח א', בקרבה לערוצי תעבורה נוחים כגון כבישים מספר 6 ו-4. נכס המקרקעין של החברה באזור התעשייה הצפוני של נתניה ממוקם בקרבת תחנת הרכבת, שכונת מגורים חדשה ומכללת נתניה.