חברות בנייה גדולות מול יזמי נדל''ן קטנים

אנשים רבים המחפשים אחר דירה למכירה, מתלבטים ממי כדאי להם לרכוש את הדירה - מאדם פרטי, מחברות בנייה גדולות או אולי בכלל מיזמי נדל''ן קטנים. לכל האופציות הללו יש יתרונות וחסרונות וכל אדם המחפש אחר דירה למכירה, צריך להחליט מה הכי מתאים לצרכים שלו.

אנשים רבים המחפשים אחר דירה למכירה, מתלבטים ממי כדאי להם לרכוש את הדירה - מאדם פרטי, מחברות בנייה גדולות או אולי בכלל מיזמי נדל"ן קטנים. לכל האופציות הללו יש יתרונות וחסרונות וכל אדם המחפש אחר דירה למכירה, צריך להחליט מה הכי מתאים לצרכים שלו. כאשר רוכשים מדירה מאדם פרטי ללא תיווך, אפשר לחסוך לא מעט כסף, אך מי שלא מחפש דירות יד שניה אלא דווקא דירות חדשות או דירות הנמצאות בתהליכי בנייה, צריך ליצור קשר עם חברת הבנייה או עם היזם של הפרוייקט. לעיתים המדובר ביזמים גדולים ולעיתים ביזמים קטנים. בכתבה זו נפרט על אודות ההתלבטות המפורסמת - רכישה מחברת בנייה גדולה או מיזם קטן?



היתרונות של רכישת דירה מחברת בנייה גדולה

לחברות בנייה גדולות יש יתרון מרכזי - הן מוכרות יותר לציבור הרחב ולרוב הסיכון שהן מהוות לקונה הוא נמוך באופן יחסי. כלומר - כאשר רוכשים דירה מחברת בנייה גדולה ומבוססת, הסיכויים שהיא תפשוט את הרגל או תגרום לנזקים כלכליים לרוכשים, הם נמוכים יחסית. הסיכויים הללו עדיין קיימים, אך ככל שהחברה יותר יציבה, גדולה ומוכרת, הם יורדים. זכורים לנו מקרים כגון פרשת "חפציבה" ומקרים נוספים בהם חברות פשטו את הרגל, אך אלה הם מקרים נדירים. אז אם אתם מפחדים מסיכונים ומעדיפים להשקיע את כספכם בנדל"ן שהוא "בטוח" באופן יחסי, חברת בנייה גדולה היא הפיתרון עבורכם. לעיתים חברות גדולות גם יוצאות במבצעי מכירות אטרקטיביים אשר מוזילים את המחירים באופן משמעותי. יתרון נוסף הוא המגוון הגדול של החברות הגדולות. חברות אלה בונות בכל רחבי הארץ, וניתן לאתר דירות במקומות רבים ולא רק במקום ספציפי אחד או שנים כמו במקרה של יזמים קטנים.

 


מתי עדיף לרכוש דירה מיזם קטן?

ליזמי נדל"ן קטנים לעומת זאת, יש פחות משאבים מאשר לחברות הגדולות, והסיכוי שם "ייפלו" הוא גדול יותר. מצד שני, המחירים של הדירות של היזמים הקטנים הם לרוב נמוכים יותר, מכיוון שיש להם פחות הוצאות (בדרך כלל) מאשר לחברות הגדולות. אז אם מה שחשוב לכם זה בעיקר המחיר של הדירה ואתם לא מפחדים לקת סיכון מסויים, יזם נדל"ן קטן יכול להיות הפיתרון עבורכם. כמובן שמומלץ לבדוק כל יזם (וגם כל חברה) בשבע עיניים, לקבל המלצות חמות ולעשות את כל הבדיקות הדרושות, אך בדרך כלל - ככל שהיזם הוא קטן ואלמוני יותר, ההיצע שלו יהיה קטן יותר, המגוון דל יותר, הסיכון גבוה יותר, אך המחירים יהיו בדרך כלל זולים יותר.


לסיכום, אם החלטתם לקנות דירה יד ראשונה מחברת בנייה גדולה או מיזם נדל"ן קטן (ולא דירת יד שניה מאדם פרטי), עליכם לקחת בחשבון את כל השיקולים הרלוונטיים ולהחליט מה יותר מתאים לכם. שונאי הסיכון יעדיפו ברוב המקרים חברה גדולה ומבוססת, אך יש גם מקרים בהם כדאי ללכת דווקא על יזם פרטי קטן, איכותי וזול!