חברות בניה או קבלנים פרטיים?

בכתבה זו נבחן את היתרונות והחסרונות של כל אופציה. אז אם אתם מתכננים לקנות דירה חדשה בזמן הקרוב (בכל מקום בארץ), כתבה זו מיועדת עבורכם.

רבים מתלבטים בסוגיה ממי הכי כדאי לרכוש בתים ודירות - מחברות בנייה או מקבלנים פרטיים? לכל אופציה יש יתרונות וחסרונות ולכן ההתלבטות היא בהחלט מובנת. כמובן שנושא זה רלוונטי בעיקר לאנשים הקונים דירות חדשות (ולא דירות יד שנייה), מכיוון שכאשר קונים דירות חדשות, לא פעם קונים את הדירה ישירות מהקבלן או מחברת הבנייה. בכתבה זו נבחן את היתרונות והחסרונות של כל אופציה. אז אם אתם מתכננים לקנות דירה חדשה בזמן הקרוב (בכל מקום בארץ), כתבה זו מיועדת עבורכם.

 

רכישה מקבלן - יתרונות וחסרונות

כל מי שמתעניין ברכישת דירה חדשה או בית פרטי חדש, יכול בהחלט לרכוש את הנכס ישירות מהקבלן. יש לכך יתרון מרכזי - המחיר, ובמיוחד כאשר קונים את הדירה בשלב מוקדם מאוד. קנייה של דירה ישירות מהקבלן בשלב מוקדם (למשל כאשר עדיין לא התחילו לבנות) יכולה להוזיל מאוד את עלות הדירה. זה כמובן יותר מסוכן (כי לא תוכלו לראות במו עיניכם את הדירה), אך המחיר יכול להיות נמוך בעשרות אחוזים. אם המדובר בקבלן גדול ויודע, שיש לו המלצות חמות ופרוייקטים מוצלחים רבים, הסיכון יורד. כמובן שמומלץ לעבוד רק עם קבלנים מוכרים, איכותיים ובעלי ניסיון רב. רצוי מאוד לקבל כמה המלצות על אודות הקבלן ממנו רוכשים את הדירה, אחרת אתם מעמידים את כספכם בסיכון. החיסרון המרכזי של רכישת דירה מקבלן הוא האפשרות "ליפול" על קבלן לא מוצלח, שיש אף סכנה שישפוט רגל ולא יצליח להוציא את הפרוייקט לפועל (וכבר קרו מקרים כאלה בעבר...). לכן, כאשר קונים דירה מקבלן מומלץ לבדוק לעומק מיהו הקבלן, מהו הניסיון שלו ומהם הפרוייקטים שהרים בעבר. ניתן לאתר קבלנים איכותיים ופרוייקטים של קבלנים באמצעות האינטרנט, ובהחלט ניתן להוזיל מאוד את עלות הדירה באמצעות רכישה מוקדמת מקבלן רציני ואיכותי.

 

ומה עם חברות הבנייה?

אופציה נוספת היא לקנות דירה מחברת בנייה. זוהי לרוב אופציה יקרה יותר, אך גם באופציה זו יש חשיבות למועד קניית הדירה. חברות בנייה רבות בונות בכל רחבי הארץ, וניתן לאתר את החברות המובילות ללא כל בעיה באמצעות האינטרנט. ההוצאות של חברות הבנייה הן לרוב גבוהות יותר מאשר של קבלנים פרטיים (אם כי לא תמיד - תלוי בפרוייקט), ולכן בדרך כלל המחירים יהיו גבוהים יותר. אך אם תקנו את הנכס בשלב מוקדם מאוד, תוכלו בהחלט לחסוך. גם במקרה של חברות בנייה חשוב מאוד לברר לעומק מיהי החברה, מיהם הבעלים שלה, מהו הניסיון שלה, ולקבל כמה שיותר המלצות. גם חברות בנייה, בדיוק כמו קבלנים פרטיים, יכולות לפשוט את הרגל ולהעמיד את הכסף שלכם בסכנה. לכן, יש לבדוק שבעתיים כל חברה ממנה קונים. החברות הגדולות הן לרוב איכותיות ו"בטוחות" למדי, אך כדאי בכל זאת לבצע סקר שוק מקיף, הן לגבי האיכות והניסיון של החברה והן לגבי המחיר.

 

לסיכום, ניתן בהחלט לאתר דירות איכותיות, משתלמות וכמובן גם זולות, הן דרך קבלנים פרטיים והן דרך חברות בנייה, אך חשוב לבצע את כל הבדיקות המקדימות החשובות, על מנת שתקבלו תמורה מלאה לכסף שלכם!

לרשימת חברות בניה