חברות בניה

מהי החשיבות של חברות בניה? כיצד בוחרים חברות בניה בישראל? כל הפרטים בפנים...

כל מי שרוצה לרכוש בית חדש או רוצה לבנות דירה ממש מהיסוד צריך ליצור קשר עם אחת מחברות הבניה הפועלות בישראל או עם אנשים המייצגים או עובדים עם חברות בניה. תחום הנדל"ן הוא תחום חשוב ומרכזי בישראל ויש לא מעט חברות בניה אשר פועלות כאן. החברות הללו עוסקות בייזום, תכנון וביצוע של פרויקטים בתחום הנדל"ן, ובעיקר נדל"ן למגורים ולעסקים. בעשור האחרון היתה תנופת בניה גדולה למדי ולכך אחראיות בין היתר גם חברות הבניה. עוד על נושא חשוב זה בכתבה הבאה.

 

 מהי החשיבות של חברות בניה?

 לחברות בניה בישראל יש חשיבות רבה מכיוון שהן אלה הדואגות להוציא לפועל פרויקטים רבים בתחום הנדל"ן למגורים ונדל"ן מסחרי. כל פרוייקט שכזה הוא גדול למדי ויש בו גם לא מעט סיכון כלכלי. ללא חברות הבניה אשר לוקחות את הסיכונים הללו, היצע הדירות בישראל יהיה קטן יותר. כמובן שלצד הסיכונים יש גם סיכויים להרוויח לא מעט כסף... ואכן, חברות נדל"ן איכותיות ומוצלחות מרוויחות סכומים גדולים למדי בזכות הפרויקטים שהן יוזמות ובונות. מצד שני, חברה שאיננה מקצועית ויעילה, עלולה להפסיד כסף ויכולה אף לפשוט את הרגל בסופו של דבר. יש לציין כי חברות בניה עוסקות במגוון רחב מאוד של נושאים, חלקם מורכבים יותר וחלקם פחות. חברות בניה עוסקות בין היתר בבניית דירות למגורים בישראל, נדל"ן מסחרי (ובעיקר בניית משרדים), נדל"ן בחו"ל, עסקאות נדל"ן הקשורות לתמ"א 38 ועוד. חלק מחברות הבניה בישראל הן פרטיות אך יש גם חברות ציבוריות אשר הונפקו בבורסה בתל אביב. כל אחד צריך לבחור את החברה עימה הוא יעבוד בהתאם לצרכים הספציפיים שלו.

 

כיצד בוחרים חברות בניה בישראל?

חשוב מאוד לבחור את חברת הבניה שאתם עובדים איתה בקפידה. כמו בכל תחום, יש טובים יותר וטובים פחות ובתחום הנדל"ן לא כדאי ליפול כי אז מפסידים לא מעט כסף... מומלץ להשקיע זמן בסקר שוק מפורט ומעמיק בו תבררו אודות כמה חברות ותשוו ביניהן. דברו עם מנהלי החברה, עם לקוחות קודמים מרוצים ובקשו לראות פרויקטים ישנים של החברות הללו. ככל שיהיו לכם יותר המצלות על חברה מסויימת מאנשים שאתם סומכים עליהם, כך תקטינו את הסיכויים שלכם ליפול. מומלץ גם לבצע את כל הבדיקות החשובות בנוגע לאישורים שיש בידי חברת הבניה עבור השטח בו אתם רוצים לבנות דירה  או משרד. פרוייקט נדל"ן יכול לקחת מספר שנים ולכן יש לוודא שלוח הזמנים של הפרוייקט מתאים לכם וכי החברה היא אמינה ועומדת בדרך כלל בלוחות הזמנים שהיא קובעת לעצמה. על מנת להגיע לחברות בניה איכותיות בישראל ניתן להיעזר ברשת האינטרנט (פשוט תקלידו את המונח "חברות בניה" בגוגל) או דרך המלצות של חברים. ניתן גם להתייעץ עם משרדי התיווך המובילים באיזור בו אתם רוצים לקנות דירה חדשה.