התיישבות חדשה ביישוב ותיק

כיצד מאתרים נכסים ביישובים ותיקים? כל הדגשים החשובים!

 

יש מקומות רבים שניתן לגור בהם בישראל - בעיר, בכפר, בקיבוץ, ביישוב חדש שזה עתה נבנה או ביישוב ותיק שחוזר לגדולה. כל אחד צריך לבחור את מקום המגורים שלו בהתאם לצרכיו, לתקציב ולרצונות של בני הבית. כמובן שכדאי לברר מראש מהו התקציב, ומה כל אחד מבני הבית רוצה, ורק אז לצאת לדרך במסע החיפושים. אחת מהאופציות הפופולאריות ביותר בתקופה האחרונה היא לבחור ביישובים ותיקים ומבוססים, בכל רחבי הארץ, ולארגן בהם התיישבות חדשה. עוד על נושא זה בכתבה הבאה.

 

כיצד מאתרים נכסים ביישובים ותיקים?

 

לפני שמחליטים היכן לגור, כדי כמובן לאסוף נתונים, לבצע סקר שוק ורק אז לנסות ולאתר את הדירה המתאימה לכם ביותר. למשל - אם החלטתם לנסות ולפתח התיישבות חדשה ביישוב ותיק, צריך קודם כל להחליט על היישוב המתאים לכם, לאסוף נתונים לגביו ולאתר בו דירה מתאימה. המלאכה היא לא פשוטה. בתחילת הדרך צריך להחליט שאכן מתאים לכם לגור ביישוב מסויים הנחשב לוותיק (למשל פתח תקווה, תל אביב, מושב בצפון, קיבוץ בדרום, עיר בשרון ועוד). לאחר ההחלטה יש לברר האם בכלל יש נכסים המתאימים לכם ביישוב זה ובתקציב שלכם. לא תמיד תצליחו לאתר דירה או בית פרטי שמתאימים לכם ביישוב בו אתם מחפשים, ולכן כדאי לבצע בירור מעמיק. לאחר קביעת התקציב ניתן לנקוט בכמה דרכים על מנת לאסוף נתונים ולאתר דירה מתאימה. שאלו את עצמכם - היכן אתם רוצים לגור (בית פרטי, דירת גן, דירת גג, דירה רגילה וכו'), כמה חדרים אתם צריכים (בהתאם למספר הנפשות בבית), איזה שטח של דירה אתם צריכים, האם אתם רוצים לגור בקומה ראשונה או קומה גבוהה יותר, האם אתם חייבים מעלית וחנייה, האם אתם מעדיפים דירה עם מרפסת ועוד... התשובות לכל השאלות הללו יסייעו לכם בהחלטה איזה דירה תחפשו. לאחר שתקבלו את כל ההחלטות ניתן להתחיל ולחפש בלוחות הדירות באינטרנט, במודעות בעיתונים וכמובן גם לא לשכוח לשוחח עם מתווכים ואנשי מקצוע הפועלים באיזור בו אתם מחפשים. גם שיטת "מפה לאוזן" היא שיטה מצויינת וכדאי לנקוט גם בה!

 

עוד כמה דגשים חשובים

 

גם לאחר שכבר מחליטים על איזור, גודל דירה, מספר חדרים ותקציב, חשוב מאוד לבצע סקר שוק מקיף, על מנת שתוכלו לאתר בצורה הטובה והמהירה ביותר את הדירה המתאימה לכם ביותר ביישוב הוותיק ובמחיר הזול ביותר! יכול להיות שהדירה שאתם מחפשים היא דירה שיש כמותה רבות בשוק, ואז ניתן להשוות מחירים ואף להתמקח, אך מצד שני - אם אתם מחפשים דירה "נדירה", עליכם לדעת זאת ולהבין שהכוח יהיה פחות בידיכם ויותר בידי המוכרים. זכרו כי אין זה משנה אם מחפשים דירה חדשה ביישוב ותיק או דירה ביישוב חדש - סקר שוק הוא הכרחי וחשוב על מנת להשוות מחירים, הצעות ועלויות, וזאת על מנת לחסוך בהוצאות כמה שאפשר!

 

להרחבות ישובים