התחנה הישנה עומדת להתחדש

רבות כבר דובר על התחנה המרכזית הישנה בתל-אביב - אחת מעתודות הקרקע האחרונות בעיר, בעלת מיקום אסטרטגי במיוחד. לאחר שנים של דיונים, התנהלויות בירוקרטיות, התנגדויות וטיוטות – נפלה ההחלטה לצאת לדרך עם פרויקט ''מתחם השומרון'' השאפתני.

רבות כבר דובר על התחנה המרכזית הישנה בתל-אביב - אחת מעתודות הקרקע האחרונות בעיר, בעלת מיקום אסטרטגי במיוחד. לאחר שנים של דיונים, התנהלויות בירוקרטיות, התנגדויות וטיוטות – נפלה ההחלטה לצאת לדרך עם פרויקט "מתחם השומרון" השאפתני.

1,000 יחידות בתמהיל משולב
הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בתל-אביב, אישרה החודש את פרויקט תב"ע "מתחם השומרון" – הכולל בנייה של לא פחות מאלף יחידות דיור בתחנה המרכזית הישנה. במונחים של תל-אביב, מדובר בתוספת מרשימה של יח"ד. במצב השורר כיום בתל-אביב, בו יש קושי להוציא לפועל פרויקטים של תמ"א 38 באזורים מסוימים בעיר, אין ספק שזוהי כמות מכובדת של דירות. 

הפרויקט מחולק לשמונה מתחמים בתמהיל המשלב 40% שטחי מגורים, ו- 60% שטחי מסחר, מרכז תעסוקה ומבני ציבור, על שטח שישתרע על כמעט 300 אלף מ"ר. גם תמהיל המגורים מגוון: חמישית מהדירות ישווקו כדירות קטנות, עוד חמישית כדירות גדולות והיתר בגודל ממוצע של 80 מ"ר.

מיקום אסטרטגי
כרגע, מוחזקת הקרקע ברובה בידיים פרטיות, וחלק קטן ממנה שייך לעיריית תל-אביב. באזור רחוב דרך בגין הסואן, הפרויקט יתמקד בבניה לעסקים, וברחובות שומרון, הגליל והגדוד העברי הסולידיים יותר, יוקמו מבנים למגורים.
 
מעבר למיקום המרכזי, מקבל הפרויקט ערך מוסף גם בשל תוואי הרכבת הקלה העתידית שאמורה לעבור דרך רחוב השומרון במתחם. סוגיה נוספת היא הערך השיקומי שנושא הפרויקט העתידי: אין ספק ששיפור התשתיות יביא גם לשיפור איכות החיים ולהרגשת הביטחון של התושבים באזור הבעייתי הזה. בקרוב, תובא התוכנית בפני הועדה המחוזית לתכנון ולבניה, להמשך הליך האישורים.

לגור בת"א