התהליך הנכון לרכישת דירה

חלומו של כל זוג צעיר במדינת ישראל הוא לרכוש בית משלו, אבל, המציאות שונה מהחלום- – הביקוש גדול מההיצע בכל הנוגע לתחום הבתים למכירה. עם זאת, קיימים מספר צעדים אותם ניתן לעשות על מנת לקרב את חלום רכישת הבית.

חלומו של כל זוג צעיר במדינת ישראל הוא לרכוש בית משלו, בית שיהיה שייך רק לו, ללא שעבוד לבעלים אחרים, ולעיתים, ישנה אפילו התקווה שללא שיעבוד למשכנתא. אבל, המציאות שונה מהחלום. זוג צעיר בישראל של היום, לא רק שיתקשה לרכוש בית ללא לקיחת משכנתא מהבנק, אלא לעיתים גם יתקשה למצוא בית לרכישה. זו אמנם קלישאה מוכרת, אך קלישאה נכונה – הביקוש גדול מההיצע בכל הנוגע לתחום הבתים למכירה. לבעיה זו אין תרופת קסם, נראה כי כרגע זהו המצב הסטטי של הנדל"ן בישראל. אף על פי כן קיימים מספר צעדים אותם ניתן לעשות על מנת לקרב את חלום רכישת הבית.

 

טקטיקה

בתים למכירה הפכו למצרך נדיר של ממש. וכמו כל מצרך נדיר, על מנת להשיגו דרושה טקטיקה. אחת הטקטיקות הנפוצות הינה מעקב אחר אזורים מסוימים. לדוגמא, חשבו על עיר אשר כרגע אינה אטרקטיבית במיוחד עבור זוגות צעירים. ראשי העיר, מן הסתם, רוצים מאוד להפוך את העיר לאטרקטיבית עבור משפחות צעירות, על מנת למנוע הזדקנות של העיר מבחינת אוכלוסייה וכלכלה. מכאן ניתן לצאת בהנחה כי בעתיד יוצעו באזור דירות לרכישה במחירים אשר מתאימים לקהל הזוגות הצעירים. הבעיה בטקטיקת המעקב הזו היא שהיא עלולה לקחת זמן, ולעיתים גם הרבה זמן. זוגות רבים רוצים לרכוש כאן ועכשיו, ומתקשים לחכות מספר שנים עד שתגיע ההזדמנות המתאימה. במקרה זה ניתן לנקוט בטקטיקה מעט שונה. ניתן למצוא עיר אשר נמצאת כבר בתהליכי פיתוח ומשיכה של קהל צעיר ועובד אליה. המעבר אל עיר שכזו אמנם יכול להיות מרתיע בתחילה, אך עם הזמן יהיה זה לא מן הנמנע שעוד ועוד משפחות צעירות יגיעו לאזור והעיר תתפתח בכיוון המתאים לכם. כמובן שקיימות טקטיקות רבות אחרות. ניתן לשחק בתחום הנדל"ן לא רק מבחינת המיקום, אלא גם מבחינת ההוצאה הכלכלית. עבור אלה אשר מוכנים לוותר ולהשתעבד למשכנתא, קיימים אפיקים רבים למשכנתאות שונות, המאפשרים לכם להחליט בדיוק כמה תשלמו ומתי.

 

רכישת נכס

מעבר לרכישת דירה או בית לצורך מגורים, הפכה בשנים האחרונות רכישת הנכס לפעילות פופולאריות גם בקרב הזוגות הצעירים. רכישת נכס באזור מתפתח יכולה להבטיח עתיד כלכלי בטוח, במהלכו תוכלו להשכיר את הנכס שלכם לדיירים אחרים, למכור אותו בעלות אשר תיתן רווח או אפילו לעבור להתגורר בו אם תנאי האזור יתאימו לכם. כמו בכל תחום ישנה חשיבות רבה לקבלת החלטות מושכלות, אשר הושקעה בהן מחשבה אנליטית רבה. זה אמנם מפתה לקפוץ למים מבלי לחשוב, לרכוש נכס באזור אותו לא בדקתם לעומק מבחינת עתידו ההתפתחותי, או לעבור להתגורר במקום אקזוטי ושונה. אך עם הפיתוי באה גם הסכנה – רכישת נכס הינה הוצאה כלכלית משמעותית, וככזו, מעבר לריגושים, היא צריכה להבטיח ביטחון ותמורה כלכלית מלאה.